Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W serwisie BMW powiedzieli mi, że to wina szyb. Tak jak kolega wyżej pisał. :?

 

Musi być jakaś lepsza metod...

 

 

Dodam jeszcze ze wczoraj zrobiłem trase ok 8h i powiem wam że komfort rozmowy z pasażerem jest ok.

Można rozmawiać normalnie bez wysilania głosu.

Tylko te szumy.. Czy coś :)

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

  • Odpowiedzi 523
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ja planuje jeszcze raz dac szanse i wybrac sie na testowa jazde chociaz 1h po samych S-kach. matekBMW a powiedz jak jechales w tej trasie to jak Twoim zdaniem odczucie predkosci w F30? Pytam bo pamietam jak 1 raz przesiadlem sie dawno temu do bmw e39 , a wczesniej mailem focusa 1.6 to pierwsza jazda z zona na duzy plus - przyspieszam na liczniku te 140-150 i nci nie mowi, nie narzeka, ze czemu tak szybko itd bo w focusie przy 120 to juz bylo odczucie mega szybkiej jazdy i glosno w srodku :)
Opublikowano
LOL. jak z Focusa się przesiądziesz to bajka. Ja kiedyś jeździłem MK2 i przy 160 myślałem, że się rozsypie.
Opublikowano
LOL. jak z Focusa się przesiądziesz to bajka. Ja kiedyś jeździłem MK2 i przy 160 myślałem, że się rozsypie.

 

Zle zrozumiales moj post chyba... z focusa do e39 sie przesiadalem ale to z 10 lat temu.. jakis czas temu spzredalem swoja E90 i po 1 jezdzie testowe F30 czulem ze jest glosniej (wiatr) ale chce jeszcze raz sprobowac.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam. Ktoś mnie tu zaprosił, więc jestem. :D

 

Widzę, że według Was F30 to naprawdę auto do bani, totalne badziewie, a hałas w środku jest gorszy, niż w mojej ciężarówce. Natomiast według mojej żony jest to najlepsze auto na świecie i pierwsze w jej życiu, za którym się ogląda zostawiając go na parkingu.

 

Byliśmy nim na wakacjach, niemal 10 tys km po USA. F30 328i. Średnie zużycie paliwa poniżej 7 litrów na setkę. Były dni, gdy spalał poniżej sześciu, ale jeździliśmy i po parkach narodowych i po miastach, więc średnia nam czasem spadała. Głośny w środku? Z pewnością głośniejszy niż moje elektryczne samochody, ale na pewno bardziej cichy niż M3, maluszek, Cadillac, czy Cougar. Nigdy nie zauważyłem, by był jakiś problem z głośnością we wnętrzu. Jeśli już, to dla mnie zbyt cichy - nie słychać silnika, gdy się nie przyspiesza. :lol: Słuchaliśmy w czasie jazdy audiobooków, rozmawialiśmy normalnie, jeżdżąc zwykle z prędkościami 120-130 km/h. Mam sporo filmów z tych wakacji i choć mała kamerka nie oddaje rzeczywistego poziomu hałasu, można mimo to coś z tych nagrań wywnioskować, np. porównując z innymi odgłosami, jak nasze rozmowy, czy głos audiobooka w tle. Na przykład tutaj - jazda po autostradzie, więc jest ze 130 km/h. Nawet coś o tym mówię:

 

 

Pamiętajcie, że "run flaty" są zwykle głośniejsze i mniej komfortowe od "normalnych" opon. Wystarczy zmienić opony, wrzucić do bagażnika rezerwę i będzie ciszej - jeśli komuś hałas przeszkadza. Ale ja naprawdę nie zauważyłem, by to był głośny samochód. Mam zupełnie inne wrażenie.

 

Tutaj słychać jakie znaczenie ma nawierzchnia drogi:

 

 

... gdyż największy hałas, jaki w tym aucie jest w czasie jazdy, pochodzi chyba właśnie od opon, a to w znacznej mierze zależy od tego po czym jedziemy.

www.Truck27.com www.Katolik.us Zapraszam
Opublikowano
Witam. Ktoś mnie tu zaprosił, więc jestem. :D

 

Widzę, że według Was F30 to naprawdę auto do bani, totalne badziewie, a hałas w środku jest gorszy, niż w mojej ciężarówce. Natomiast według mojej żony jest to najlepsze auto na świecie i pierwsze w jej życiu, za którym się ogląda zostawiając go na parkingu.

 

Byliśmy nim na wakacjach, niemal 10 tys km po USA. F30 328i. Średnie zużycie paliwa poniżej 7 litrów na setkę. Były dni, gdy spalał poniżej sześciu, ale jeździliśmy i po parkach narodowych i po miastach, więc średnia nam czasem spadała. Głośny w środku? Z pewnością głośniejszy niż moje elektryczne samochody, ale na pewno bardziej cichy niż M3, maluszek, Cadillac, czy Cougar. Nigdy nie zauważyłem, by był jakiś problem z głośnością we wnętrzu. Jeśli już, to dla mnie zbyt cichy - nie słychać silnika, gdy się nie przyspiesza. :lol: Słuchaliśmy w czasie jazdy audiobooków, rozmawialiśmy normalnie, jeżdżąc zwykle z prędkościami 120-130 km/h. Mam sporo filmów z tych wakacji i choć mała kamerka nie oddaje rzeczywistego poziomu hałasu, można mimo to coś z tych nagrań wywnioskować, np. porównując z innymi odgłosami, jak nasze rozmowy, czy głos audiobooka w tle. Na przykład tutaj - jazda po autostradzie, więc jest ze 130 km/h. Nawet coś o tym mówię:

 

 

Pamiętajcie, że "run flaty" są zwykle głośniejsze i mniej komfortowe od "normalnych" opon. Wystarczy zmienić opony, wrzucić do bagażnika rezerwę i będzie ciszej - jeśli komuś hałas przeszkadza. Ale ja naprawdę nie zauważyłem, by to był głośny samochód. Mam zupełnie inne wrażenie.

 

Tutaj słychać jakie znaczenie ma nawierzchnia drogi:

 

 

... gdyż największy hałas, jaki w tym aucie jest w czasie jazdy, pochodzi chyba właśnie od opon, a to w znacznej mierze zależy od tego po czym jedziemy.

 

Dokładnie tak. Ostatnio jeździłem po innej drodze i nie ma takiego szumu, a wiatr nie był słaby.

Po zobaczeniu tego tematu zacząłem wpadać w histerie i niepotrzebne nerwy.

 

Polecam każdemu obejrzeć ten filmik:

 

 

i wyluzować na temat F30 ;) Ja tak zrobiłem i nerwy na ten szumy wyparowały totalnie.

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli tyle ludu pisze że głośno to coś na rzeczy chyba jest.Zawsze byłem wyczulony na wszelkie niepokojące doznania akustyczne emitowane przez pojazdy.

O dziwo, ja po przesiadce z E61 520D nie odczuwam tego problemu i to mnie absolutnie niemartwi.Pomimo upływu wiosen, słuch w przeciwieństwie do wzroku mam dobry. Chyba że tylko tak mi się wydaje :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Hałas wewnątrz auta jest pochodną wielu czynników, w tym rodzaju opon i nawierzchni po której jedziemy, kierunku i siły wiatru. Każdy z tych czynników zależy bezpośrednio prędkości jazdy, a gdy przekraczamy 120-130 km/h zaczyna dochodzić dźwięk (czyt. hałas) który generuje wzrastająca ilość obrotów silnika. Dlatego problem zaczyna być odczuwalny gdy... wjeżdzamy do Niemiec :D.

W X3 przy prędkościach >140-150 km/h czułem wyraźnie jak nasilał się hałas od lusterek i stosunkowo pionowo postawionej przedniej szyby. Gdy przesiadałem się na 3GT miałem obawy dotyczące bezramkowych szyb. Ponieważ mieszkający w Kanadzie znajomy właśnie kupił 5GT, poprosiłem go, żeby pojechał ze 170-180 i powiedział mi jakie ma odczucia. Odpowiedział, że przez mój hałas nie pójdzie siedzieć... Finalnie F34 mnie nie rozczarował, bo po prostu nie spodziewałem się rewelacji.

Każde auto tej klasy, przy prędkościach rzędu 120-130 km/h powinno zachowywać się co najmniej przyzwoicie, podobnie BMW jak KIA. Z zawodowego doświadczenia wiem, że ochrona przed hałasem to bardzo poważna część budżetu każdej inwestycji. Z pewnością tak samo jest przy konstruowaniu aut, a nawet gorzej, bo dochodzi czynnik zachowania jak najmniejszego wzrostu masy. Dlatego spora część różnicy w cenie pomiędzy serią 3 a 5 albo 6 wynika dokładnie z tego w jakim przedziale cenowym ma się zmieścić dane auto i dla jakiej kieszeni jest dedykowane.

Opublikowano
...gdy przekraczamy 120-130 km/h zaczyna dochodzić dźwięk (czyt. hałas) który generuje wzrastająca ilość obrotów silnika.

 

Serio? Ja przy 140km/h mam poniżej 2000obr/min. Bez przesady.

Opublikowano
...gdy przekraczamy 120-130 km/h zaczyna dochodzić dźwięk (czyt. hałas) który generuje wzrastająca ilość obrotów silnika.

 

Serio? Ja przy 140km/h mam poniżej 2000obr/min. Bez przesady.

 

Bo to zależy od tego na którym jedziesz biegu. :lol: U mnie przy 120 głośno, jak jadę ciągle na dwójce, bo to jakieś 8500 obrotów, ale gdy mam szósty bieg, to przy 120-130 km/h słychać tylko wiatr. :mrgreen:

www.Truck27.com www.Katolik.us Zapraszam
Opublikowano
Ok, to oczywiste, ze zależy to od silnika. W jednej 3-ce silnik zacznie być odczuwalny przy 120, w innej przy 140-150, ale BĘDZIE. Dlatego wziąłem 330i, żeby przy 120-130 jak najmniej go słyszeć. Jak chcę go posłuchać to włączam tryb sport i dodaję gazu.
Opublikowano

trucker_hiob od opon też jest szum masz racje ale Ty nie jesteś obiektywnym oceniającym wiesz dlaczego? Bo Ty nie jeździsz po pl:) A dużo osób pisało , że zagranicą są inne drogi znacznie ciszej hałas się przenosi niż u nas :)

 

Co do głośności F30 to jest to dziwnie wyciszone auto bo słychać w nim mocno wiatr, a rozmawiać się da z osobą z boku ale wiatr słychać strasznie... jechałem ostatnio w ten sam dzień a4 b9 vs F30 u dealerów. I wiatr był b.duży w ten dzień. Każdy wszystko odczuwa inaczej dla mnie w F30 mocno dokuczalny jest ten wiatr na pewno w mojej E90 tak nie było , testowałem przy 120-170 przedziale. Dodatkowo F30 przy wyższych prędkościach i bocznym silnym wietrze wydał mi się podatny na wiatr. A4 B9 za to znacznie cichsza bo ma akustyczne szyby, a w konfiguratorze można wybrać też przednie dźwiękoszczelne i ogólne to auto jest lepiej wyciszone, lepiej też znacznie tłumi np. kiepską polską kostkę i gorsze drogi. Wiem, że to inne auta BMW układ jezdny ma nadal jak dla mnie ok i ogólnie auto jest fajne ale porównuje samą kwestię wyciszenia - jak dla mnie downgrade w stosunku do E90 niestety w tej kwestii jest.

Jak F30 się jedzie do 100kmh to mało czuć prędkość i jest dość cicho ale tylko od 120 w górę to huragan/przeciąg czułem w środku.

Opublikowano
dużo osób pisało , że zagranicą są inne drogi znacznie ciszej hałas się przenosi niż u nas :)

 

Cieszcie się Panowie, że nie musicie jeździć waszymi F30stkami po UK. Polskie drogi są akurat dość gładkie.

Opublikowano

Nie no chyba znalazłem rozwiązanie. Założyłem zużyte opony na alufeldze 17 calowej, oponami to ciężko to było nazwać. Bieżnik na granicy..

17 Calowe do 335i wrzuciłem.. To co poczułem to masakra. Oczywiście, auto się ślizga i tak dalej, ale.. Jest inny dźwięk, nie ma szumów..

Jechałem 140 dzisiaj, deszczowy dzień, wiatr wieje i auto inaczej się zachowywało niż na 18 stkach z pirelli nowych.. Na pirelkach auto uciekało przy podjeździe do

tira, a tutaj.. Nic. Jechałem prosto i nie było kompletnie prawie wgl szumu.. Jedynie dźwięk z zewnątrz wynikających z cienkich szyb. Sprawdźcie lepiej swoje opony

bo nawierzchnia to jedno a opony drugie. Znaczna poprawa ZNACZNA. Oczywiście opony na alufelgie 17'' polecą jutro na śmietnik lub do lasu :lol: bo to tymczasowy set up na czas reklamacji

pirelli.

 

PS: Opony nie miały tak zużytego bieżnika jak opisuje, lecz po prostu przesiadka z nowych pirelli, które są bardzo dobre, lecz wadliwe w moim przypadku ;)

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Opublikowano

Letnie 18 też można znaleźć bardzo ciche (np. Goodyear), aczkolwiek już nie będzie ani tak miękko, a ni tak cicho :-).

 

Daj znać, czy uznali Ci reklamację tych Pirelek. Kolega w X3 tez miał problem i nie uznali. JA miałem z Conti też problem... :-(.

Opublikowano

Kupując swoje 3GT dostałem "z dobrodziejstwem inwentarza" opony Bridgestone o głośności 72dBA. To jest parametr raczej z "dolnej" półki jeśli chodzi o hałas, czyli paskudny.

Kupując opony zimowe chciałem pozostać w zgodności ze specyfikacją BMW i słynną "*", ale nie mogłem zgodzić się na to co oferuje BMW: na moje felgi jedyna oferta w postaci opony Pirelli z 72 dbA albo na innych felgach Bridgestone (70 dBA) lub Conti (72 dbA). Znalazłem Michelin z hałasem 68 dbA. Różnica w stosunku do moich letnich kolosalna. To potwierdza zasadę, że w 3-ce hałas opon jest bardzo istotny. Dlatego może wcale nie jest głupie wyciszenie strefy nadkoli i karoserii w okolicach kół?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przed zakupem F30 zadałem sobie niewiele trudu i wykonałem dwie jazdy próbne w różnych warunkach drogowych by mieć pewność co do słuszności zakupu. Dlatego była to moja przemyślana decyzja z której jestem do dzisiaj zadowolony.

Jeżeli komuś nie odpowiada dany samochód nie musi go kupować,nikt go do tego nie zmusza, dzisiaj rynek samochodowy jest ogromny.

Jeżeli ktoś z jakiegoś powodu kupuje "kota w werku" lub z przemyśleniem na poziomie zakupu jabłek w sklepie, to jego problem, ponosi tego konsekwencje.

28 stron bezsensownego biadolenia, marudzenia.

Opublikowano
Przed zakupem F30 zadałem sobie niewiele trudu i wykonałem dwie jazdy próbne w różnych warunkach drogowych by mieć pewność co do słuszności zakupu. Dlatego była to moja przemyślana decyzja z której jestem do dzisiaj zadowolony.

Jeżeli komuś nie odpowiada dany samochód nie musi go kupować,nikt go do tego nie zmusza, dzisiaj rynek samochodowy jest ogromny.

Jeżeli ktoś z jakiegoś powodu kupuje "kota w werku" lub z przemyśleniem na poziomie zakupu jabłek w sklepie, to jego problem, ponosi tego konsekwencje.

28 stron bezsensownego biadolenia, marudzenia.

 

Dużo osób pisało,że odbyli jazdę próbną ale podczas takiej jazdy nie sprawdzisz masy rzeczy,które mogą wyjść po czasie bo człowiek inaczej odbiera dwie krótkie jazdy niż jak potem jeździ dłużej autem. Super , że sprawdziłeś wszystko na 100% .. Ja tez odbyłem trzy jazdy testowe i dla mnie jest za głośno i nie kupuje tego auta ale każdy jest inny ok? Ale Ty oczywiście widisz tylko swój punkt widzenia.

Więc bezsensowny to jest Twój post tutaj :) Można by Ci odpowiedzieć podobnie jak Ty napisałeś o innych, że po co wchodzisz w ten temat i sie udzielasz? Jeżeli CI on nie odpowiada to nie czytaj go i tyle.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
po co wchodzisz w ten temat i sie udzielasz? Jeżeli CI on nie odpowiada to nie czytaj go i tyle.

No widzisz, to nie tak. Żeby móc stwierdzić czy dany temat jest dla mnie sensowny i mi odpowiada, to muszę go wcześniej przynajmniej w zasadnej części przeczytać.Inaczej się nie da.

Deklaruję że, ze zrozumiałych powodów (przynajmniej dla mnie) w tym temacie nie będę się więcej udzielał :wink:

Opublikowano
Panowie za dużo tego. Ile razy można pisać, że same opony robią dużą różnicę?. Ja wyciszyłem nadkola, kupiłem teraz na zimę opony, które mają hałas 70dB i jest dużo lepiej niż z oponami na lato (mam michelin). Teraz jestem zadowolony i taka konfiguracja mi już odpowiada i sam przestałem marudzić. Do 140km/h jest naprawdę ok i można rozmawiać komfortowo, jak się chce szybciej to albo wyciszenie i ciche opony albo kupowanie 5tki i wyżej. Słychać ten wiatr o szyby, ale ile można o tym czytać w kółko? proponuję rozwijać temat jak ktoś odkryje co z tym zrobić bo reszta to przesada.

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie za dużo tego. Ile razy można pisać, że same opony robią dużą różnicę?. Ja wyciszyłem nadkola, kupiłem teraz na zimę opony, które mają hałas 70dB i jest dużo lepiej niż z oponami na lato (mam michelin). Teraz jestem zadowolony i taka konfiguracja mi już odpowiada i sam przestałem marudzić. Do 140km/h jest naprawdę ok i można rozmawiać komfortowo, jak się chce szybciej to albo wyciszenie i ciche opony albo kupowanie 5tki i wyżej. Słychać ten wiatr o szyby, ale ile można o tym czytać w kółko? proponuję rozwijać temat jak ktoś odkryje co z tym zrobić bo reszta to przesada.

:cool2: :clap:

 

 

Zgodnie z deklaracją nic nie napisałem :naughty:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

 

Przymierzam się do zakupu F30 i ten temat głośności trochę mnie zaniepokoił. Jednak parę dni temu tak się złożyło, że spotkałem pod sklepem dalszą sąsiadkę w BMW F30 z benzyniakiem. Zgadaliśmy się na temat auta ( ma 2 latka od nowości) i po prostu go używa jeździ zarówno trasy jak i po mieście jednak nie jest jakimś fanem marki czy motoryzacji. W trakcie rozmowy zapytałem się ją o głośność w aucie to mi powiedziała, że faktycznie tego silnika to prawie w ogóle nie słychać i nieraz myśli, że zgasł. Naprowadziłem ją dalej w temacie głośności - ale powiedziała, że nigdy nie zwróciła uwagi aby w aucie było głośno czy aby słyszała z zewnątrz więcej niż powinna.

 

Mój wniosek w sprawie głośności jest tak, że jak szukasz yeti to w końcu go znajdziesz - czyli kupując swoje auto tematem głośności nie będę się przejmował :)

 

Pozdrawiam :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A bo ludzie przesadzają- przesiadłem się z isi na f34,i wcale nie jest głośniej...

Teraz jeszcze wymieniłem opony na cichsze i jest git.

 

Send with handy.

Opublikowano

Benzynowe silniki są bardzo ciche i rewelacyjnie wyważone (4 i 6 cylindrowy). Jak auto stoi to właściwie ani nie czuć, ani nie słychać czy silnik pracuje. Nawet przy wyłączonym radiu.

 

Podczas trasy, tak do 140 km/h jest naprawdę dobrze. Po mieście rewelacyjnie cicho. Oczywiście mówię o wersji po FaceLiftingu.

Ja też wymieniłem opony na cichsze o 3dB, a zimowe też kupiłem ciche (68/69dB).

 

Wcześniej dość mocno hałasowały opony (72 dB) i odczucie było, że jest trochę za głośno, jak na klas premium. Teraz nie mogę złego słowa powiedzieć - do prędkości 140km/h

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.