Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ciekawe, ile cię kosztowało te wyciszenie na dzień dzisiejszy?

Wyciszałeś sam?

 

Dołączam się do pytania + ile czasu na to poświęciłeś?

 

Wydaje mi się, że E91 LCI w dieslu jest jednak cichszym autem przy przelotowej 110km/h (porównuję z F30 328i).

kupię 540i E39 po lifcie, sedan
  • Odpowiedzi 523
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ciekawe, ile cię kosztowało te wyciszenie na dzień dzisiejszy?

Wyciszałeś sam?

 

Dołączam się do pytania + ile czasu na to poświęciłeś?

 

Wydaje mi się, że E91 LCI w dieslu jest jednak cichszym autem przy przelotowej 110km/h (porównuję z F30 328i).

 

Wydaje Ci się. Na przykład przy 130 km/h F30 328i generuje 66,2 decybela. Tyle to E90 320d ma przy 100 km/h, a przy 130 km/h już 70 dB. F30 320d od 328i jest głośniejsze zaledwie o 1 dB przy 130 km/h, więc E90 jest zdecydowanie głośniejsze.

 

A co do Audi A5. Sedan 2.0 TDI --> 65,6 dB przy 130 km/h, 1.8 TFSI --> 66,2 dB. Faktycznie "dużo ciszej" od F30. ;) Siła samo sugestii jest miażdżąca. :)

Opublikowano
sama głośność obiektywna w dB nie jest najważniejsza , ważne jest subiektywne odczucie , np w jak bardzo dokuczliwej części pasma jest hałas
Opublikowano
nie chodziło mi o odczucie przy 100km/h a tym bardziej o 130km/h. W A5 jest zdecydowanie ciszej przy małych prędkościach , po prostu w F30/31 wyciszenie komory silnika jest tragiczne.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Ostatnio pojechałem z tym do serwisu. Stwierdzili, że jest ok. Tymczasem przesiadając się z polo do f30 nie tylko ja ale i pasażerowie twierdzą, że f30 jest głośniejszy. Ktoś rozwiązał ten problem w serwisie ?
Opublikowano
Nie wiem co wy macie z ta glosnoscia w F30. Mialem wczesniej nowego mercedesa A klase i byl glosniejszy niz obecna F30. Dla mnie jest cicho :8)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No właśnie. Niedługo się dowiemy, że Syrenka jest cichsza. :) F30 nie jest mistrzem w tej materii, ale nie ustępuje innym samochodom w swojej klasie, co zresztą pokazują testy hałasu we wnętrzu przy różnych prędkościach. Ja rozumiem, że od BMW zawsze wymagamy czegoś więcej, ale z kolei nie ma sensu popadać w skrajności.
Opublikowano
Mi najbardziej przeszkadza chód silnika w korku jak sobie rozmawiam przez bluetooth i co chwila podjeżdzam to czuję się jak w JonDeere
Opublikowano
Mi najbardziej przeszkadza chód silnika w korku jak sobie rozmawiam przez bluetooth i co chwila podjeżdzam to czuję się jak w JonDeere

 

a czego oczekiwałeś po dizlu R4? :8)

Opublikowano
w A4B8 R4diesel pracuje bardzo ładnie, a jak kupowałem F31 to tak stała mi pyta że tego nie słyszałem
Opublikowano
No właśnie. Niedługo się dowiemy, że Syrenka jest cichsza. :) F30 nie jest mistrzem w tej materii, ale nie ustępuje innym samochodom w swojej klasie, co zresztą pokazują testy hałasu we wnętrzu przy różnych prędkościach. Ja rozumiem, że od BMW zawsze wymagamy czegoś więcej, ale z kolei nie ma sensu popadać w skrajności.

 

Nie jest to skrajność. Jeżdzę wieloma samochodami rownież niższej klasy. I pod względem głośności f30 im ustępuje. Nie wspominają o klekocie. Ale to już inna historia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może w pomiarach f30 wypada dobrze ale co z tego.

Jadąc tym autem słychać szum z różnych miejsc tak jak by coś było niedomknięte lub nieszczelne dla mnie porażka. Klekot N47 nie jest przyjemny ale w f10 wyciszenie akurat silnika jest na tyle dobre,ze ten silnik bardzo nie przeszkadza a w f30 drażni strasznie. Co model to gorzej i gdzie to Freude am fahren.

Opublikowano
W moim wczesniejszym e87 120d bylo porownywalnie no ale jest to klasa nizej i starszy model powinni to lepiej zrobic w f30/31 ale tragedi nie ma moim zdaniem :8) Pewnie po lifcie cos poprawia z tym wyciszeniem
Opublikowano
Panowie, pytanie: Czy w nowym f30 jest głośniej niż w e46 ? Mam na myśli 4-cylindrowego diesla. W e46 sam silnik w kabinie jest oczywiście słyszalny ale jego brzmienie nie jest dla mnie szczególnie męczący. Wiatr opływa karoserie nie powodując symfonii dźwięków, mam wrażenie ,że jest wręcz hermetyczne. Przy małych prędkościach najbardziej słyszalne są u mnie opony. Jeżeli w f30 mam słyszeć wiatr jakbym jechał z uchylonymi oknami, to mimo całego zauroczenia nową 3-ką pozostaje przy moim staruszku.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli miałeś do czynienia z autami japońskimi to podobnie jest w f30 takie poczucie metalowej puszki słychać dużo odgłosów z drogi itd dokładnie jak w japończykach tylko trochę ciszej to samo z szymem itd. W e46 masz głuche dźwięki wszystko jest ztłumione słychać ale te dzwięki są głuche nie drażniące.
Opublikowano
Może w pomiarach f30 wypada dobrze ale co z tego.

Jadąc tym autem słychać szum z różnych miejsc tak jak by coś było niedomknięte lub nieszczelne dla mnie porażka. Klekot N47 nie jest przyjemny ale w f10 wyciszenie akurat silnika jest na tyle dobre,ze ten silnik bardzo nie przeszkadza a w f30 drażni strasznie. Co model to gorzej i gdzie to Freude am fahren.

 

 

Dokładnie mam takie same odczucia. Widzę, że nie jestem sam. Podobne posty są na zagranicznych forach. W F30 najbardziej drażni właśnie to , że od ok 80 km/h słychać ten szum. Jakby okna nie były do końca zamknięte. Ewidentna wtopa BMW. Jeździłem innymi f30 i jest tak samo. To nie jest wina jednego egzemplarza. W serwisie umyli ręce stwierdzając, że nic nienormalnego w tym nie ma.

Opublikowano
Słucham, czytam i ja nie mam takich objawów w F34... Musiałbym się przejechać jakąś F30/F31 żeby porównać, bo być może coś zmienili w międzyczasie w tej kwestii?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może w pomiarach f30 wypada dobrze ale co z tego.

Jadąc tym autem słychać szum z różnych miejsc tak jak by coś było niedomknięte lub nieszczelne dla mnie porażka. Klekot N47 nie jest przyjemny ale w f10 wyciszenie akurat silnika jest na tyle dobre,ze ten silnik bardzo nie przeszkadza a w f30 drażni strasznie. Co model to gorzej i gdzie to Freude am fahren.

 

PEŁNA zgoda.

 

Co gorsze, podobne zdanie można mieć również o 320i oraz o 328i. Silniki brzmią bardzo surowo i metalicznie, bez wyrafinowania i miękkości :(

 

Innych silników w F30 nie słyszałem jeszcze. Ciekawi mnie, jak sprawiają się akustycznie 335i/335d. Może ktoś z Was mógł porównać te wersje z ekwiwalentem z serii f10?

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

  • Moderatorzy
Opublikowano

Dobrze czytam ze e46 4 cyl diesel jest cichszy i milszy niz f30 4cyl diesel ?

 

Hahahaha chyba mamy inne uszy ale jeżdzę na codzien jednym i drugim i chyba raczycie kpić. Takiego czegoś dawno nie czytałem. W e46 wibracje diesla i dźwięki słychać 2 razy bardziej, pomijajac juz odgłos gaszenia m47n bez klapy gaszacej.

Opublikowano
Jedziłem ostatnio z kolegą e46 318i 143km naprawde auto lalka 140tys przebiegu od nowosci nie bite i tam dopiero jest głośno,jak wsiadłem pozniej do f30 min.5db ciszej przy 120km.h.Juz pisalem duzo pomaga wygluszenie drzwi a jak ktos wczesniej jezdzil nawet starą e60/e61 to w f30 jest glosniej ale bez przesady przy 140km.h normlanie sie podróżuje,glosno sie robi od 160-170.Jak chcecie cicho to dorzucice 50 tys do cennikowej i kupcie f10 albo kolejne 70k i serie 7Miałem okazje ostatnio jezdzic tramwajem Lexus 300h i tam tez wcale nie jest cicho ,powyzej 140km.h wydaje mi sie ze poziom halasu ten sam co w F30,mistrzem wyciszenia gdzie moge powiedziec ze jest ciszej niz w F30 jest A4 B8 po lifcie,ale co z tego jak buda z roku 2008 i wygląda juz słabo jak za tą samą kase co BMW serii F

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Opublikowano
potwierdzam, miałem B8 '12 i było dużo ciszej. Komfort do 160km/h. 160km/m w B8 to odpowiednio ok. 140km/h w F30 - różnica pod kątem hałasu w środku jest duża. F10 jest jeszcze lepsza ...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wydaje mi się, że w F30 problemem nie jest sama wartość hałasu, tylko bardziej jego brzmienie. Testy i to różne wyraźnie pokazują, że F30 nie wyróżnia się pod tym kątem negatywnie w porównaniu do innych aut w swojej klasie. Fakt faktem, że A4 jest bardzo ciche przy mniejszych prędkościach i tu faktycznie wyprzedza konkurencję, ale co najśmieszniejsze nie akurat przy tej najwyższej (160 km/h) jak to pisał kolega macste. Jak widać samosugestia jak zawsze robi swoje. ;)

 

80 km/h / 100 km/h / 130 km/h / 160 km/h

 

Audi A4 2.0 TDI ......... 62 / 63 / 66 / 71

BMW 320d ............... 64 / 65 / 68 / 71

Mercedes C220 CDI ..... 65 / 67 / 70 / 72

Skoda Superb 2.0 TDI .. 64 / 68 / 69 / 71

Passat 2.0 TDI .......... 63 / 66 / 68 / 71

Opublikowano

jabłko do jabłka kolego no i konkretne egzemplarze do porównania. Jednym i drugim jeździłem więc wiem co piszę. Będziesz miał okazję to przetestuj oba auta i usłyszysz różnicę, która w wypadku tych dwóch aut jest ewidentna.

Czy ślepo wierzysz w każdy test, który czytasz w gazetach? Wiesz co się robi żeby wypromować produkt ... Marketing szeroko pojęty niestety dotyka każdej części naszego życia - ważne żeby zachować zdrowy rozsądek.

Po drugie co oznaczają decybele przez Ciebie podane, jakie pasmo częstotliwości, uśredniony w danych paśmie hałas niekoniecznie wpływa na to co słyszymy, wystarczy jakiś peak przy danej częstotliwości i już słyszymy coś innego co nas może drażnić, przeszkadzać. Skoro większości z nas przeszkadza szum F30 w porównaniu do innych aut to po prostu tak jest. Czy to dyskryminuje zakup F30 - nie !!! Po prostu nazywamy rzeczy po imieniu. Testy testami ... zawsze bardziej ceniłem sobie opinię kompetentnych ludzi. Podobnie z nadmuchana opinią na temat opon Michelin ...

Dla porównania np. wytwórcy AGD wydłużają cykle np. prania tylko po to aby hałas uśredniony z całego cyklu wyszedł mniejszy ... ale jak pracuje silnik nikogo nie obchodzi tylko czasem słyszę pytania, przecież miało być 42dB a jest głośno ...może to otworzy niektórym oczy i uszy :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Testów było wiele i z nich brałem dane. Nie promowały one żadnej z marek, więc nie wymyślaj na siłę. Napisałem przecież, że decybele to nie wszystko i pewnie stąd złe odczucia F30. Jeździłem i Audi A4 i F30. Uważam, że w BMW czym szybciej tym mniej zaczyna drażnić, co by się pokrywało z testami. Nadal uważam, że F30 nie jest głośniejsze od konkurencji, co widać w testach. Po prostu dźwięk dobiega z miejsc, z których nie powinien i wszystko w temacie. Nawet przez nawiewy słychać silnik, co jest z lekka dziwne. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.