Skocz do zawartości

[E60 520] 481A + 480A. Jak przeczyszcic filtr DPF ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ot po padnieciu turbiny ktora zalala wszystko co sie dalo zostal jeszcze tylko DPF, ktory to nie chce wlaczyc sie w tryb regeneracji (na trasie spalanie to ponad 50MPG i nie zauwazylem aby spadlo do 30MPG jak to ma w zwyczaju podczas spalania, do tego nie czuc specyficznego zapachu no i nie slychac na postoju (zawsze tak strzelalo i czuc bylo siarka))...

 

Wyczytalem ze niektorzy myja Karcherem DPF (WTF ?) ew. dolali srodek do baku ktory ma pomoc w wypalaniu....

 

Oba bledy pojawily sie po padnieciu turbiny, samochod wczesniej o wiele bardziej zwawy (szczegolnie na agresywniejszej jezdzie)....

 

 

480A i 481A (blad filtra czastek)... Zastanawiam sie czy moze wystarczy czujnik wymienic (moze zalalo jeden z tych czujnikow ???)

 

 

Jakies rady ???

Opublikowano
Ot po padnieciu turbiny ktora zalala wszystko co sie dalo zostal jeszcze tylko DPF, ktory to nie chce wlaczyc sie w tryb regeneracji (na trasie spalanie to ponad 50MPG i nie zauwazylem aby spadlo do 30MPG jak to ma w zwyczaju podczas spalania, do tego nie czuc specyficznego zapachu no i nie slychac na postoju (zawsze tak strzelalo i czuc bylo siarka))...

 

Wyczytalem ze niektorzy myja Karcherem DPF (WTF ?) ew. dolali srodek do baku ktory ma pomoc w wypalaniu....

 

Oba bledy pojawily sie po padnieciu turbiny, samochod wczesniej o wiele bardziej zwawy (szczegolnie na agresywniejszej jezdzie)....

 

 

480A i 481A (blad filtra czastek)... Zastanawiam sie czy moze wystarczy czujnik wymienic (moze zalalo jeden z tych czujnikow ???)

 

 

Jakies rady ???

 

Nie wlewaj żadnego środka do baku. Masz DPF-a a nie FAP-a. Jeśli filtr jest zabity zbyt mocno program nie włączy wypalania. Karcherem tego nie wyczyścisz. Zacznij od sprawdzenia termostatów. Następnie sprawdz drożność wężyka który idzie od DPF-a do czujnika ciśnienia. Od tego powinno się zacząć

Opublikowano
?

 

Nie wlewaj żadnego środka do baku. Masz DPF-a a nie FAP-a. Jeśli filtr jest zabity zbyt mocno program nie włączy wypalania. Karcherem tego nie wyczyścisz. Zacznij od sprawdzenia termostatów. Następnie sprawdz drożność wężyka który idzie od DPF-a do czujnika ciśnienia. Od tego powinno się zacząć

 

Jak wspomnialem (nie wiem czy czytales calosc) to nie jest ot tak zabity filtr (ktory przed uszkodzeniem byl w bdb stanie biorac pod uwage maly przebieg i to ze go gonilem co jakis czas i wypalal bez problemu), winny jest olej i paliwo ktore sie dostaly do wydechu jak turbina padla, filtr jest prawdopodobnie bardzo ladnie zabrudzony tym co turbina puscila (a puscila duzo bo olej sie lal z wydechu)...

 

W UK wyczytalem wiele info o tym ze mycie i czyszczenie jej lub wypalanie palnikami pomaga i samochody smigaja jak nowe, nie wiedziec czemu na PL forach znajduje wrecz odwrotna informacje... Jak to z tym jest ? Tam widzialem cale poradniki DYI i sporo osob sie udzielalo, sam nawet z jedno skorzystalem (usuniecie klapek)...

 

Ktos ma z tym doswiadczenie co robic jak filtr jest zabrudzony olejem (nie sadza i nie powstalo to w wyniku normalnej eksploatacji tylko w wyniku uszkodzenia turbiny !!!)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Probowales wyalac go sam przy pomocy DIS'a?

Moze trzeba go ze trzy razy pod rzad wypalic.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W UK wyczytalem wiele info o tym ze mycie i czyszczenie jej lub wypalanie palnikami pomaga i samochody smigaja jak nowe, nie wiedziec czemu na PL forach znajduje wrecz odwrotna informacje... Jak to z tym jest ? Tam widzialem cale poradniki DYI i sporo osob sie udzielalo, sam nawet z jedno skorzystalem (usuniecie klapek)...

 

Ktos ma z tym doswiadczenie co robic jak filtr jest zabrudzony olejem (nie sadza i nie powstalo to w wyniku normalnej eksploatacji tylko w wyniku uszkodzenia turbiny !!!)

 

U nas na forum również znajdziesz opis jak wypalić DPF np. benzyną i sprężonym powietrzem lub palnikiem ale trzeba poszukać.

Opublikowano

Kolego poszukaj najpierw, a potem placz, ze tu na forum to nic nie ma :D

sam osobiscie opisywalem jak wypalalem filtr benzyna i powietrzem pod ciesnieniem. oczywiscie musisz dpfa zdemontowac z samochodu,

na skroty powiem ze zalewamy filtr od strony czystej benzyna podpalamy i zwieksamy temperature przez nadmuch powietrza. po kilku operacjach(u mnie to byly chyba 4) benzyna od razy przelewa sie przez filtr co sugeruje ze jest drozny. zapoatrz sie w ok 5l benzyny, znajdz kompresor i ogien :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.