Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Olej na alternatorze.

 

Witam.

 

Mam taki problem, nie wiem czy będziecie w stanie mi pomóc bo problem jest na miarę Sherlocka Holmesa.

 

Przeczytajcie po kolei uważnie mój post, będę bardzo wdzięczny.

 

A mianowicie….

 

Swego czasu zauważyłem olej na alternatorze, zadzwoniłem do mojego serwisu i powiedzieli, że jak coś sprawdzali to coś im tam się wylało, nie wiem dokładnie o co chodziło.

 

Wytarłem więc alternator i pompę wspomagania bo ona też była mokra do samej góry (łącznie z plastikowym zbiorniczkiem).

 

Pojeździłem trochę – znowu jest pompa mokra i alternator, a wszystkie znaki wskazywały na to, że cieknie z pompy wspomagania.

 

Wytarłem jeszcze raz dokładnie, zauważyłem że okolice pompy są suche.

 

Przejechałem jakieś 10km, paczę pod maskę, zbiorniczek jest suchy a pompa zaczyna się pocić na spodzie, alternator suchy.

 

Jeżdżę następne 20km, zaczyna pocić się też zbiorniczek – wbrew prawom fizyki olej wyraźnie idzie do góry, jak nagromadzają się go na pompie większe ilości to kapie na alternator.

 

Wymieniłem więc pompę – inna używka.

 

Ten sam schemat wydarzeń, okolice popy suche poza pompą i alternatorę.

Tak samo jak wcześniej olej zaczyna gromadzić się na spodzie pompy, później zaczyna się mokry robić zbiorniczek aż wszystko zaczyna kapać na alternator.

 

Sprawdzam, sprawdzam i sprawdzam, nie tylko ja bo też i inne osoby znające się na motoryzacji i naprawdę nie widać żadnego innego miejsca wycieku. Silnik jest suchy tylko pompa i alternator są mokre.

 

Wspólnie doszliśmy do wniosku, że mam pecha ale pompę którą zakupiłem muszę odesłać bo jest nie szczelna.

 

Zakupiłem następną pompę, wymieniłem uszczelkę na wężu ciśnieniowym, uciąłem kawałeczek węża przelewowego i zacisnąłem nową opaską.

 

Dalej to samo, identyczny schemat.

 

Nie wiem , czy to jakieś siły pozaziemskie działają ale co to jest, skąd może olej przedostawać się coraz wyżej.

 

Myślę sobie, że może jak wylał się olej do alternatora podczas kiedy auto było w serwisie to on cały czas paruje z alternatora do góry.

 

Tak ale dlaczego najpierw mokra jest pompa od spodu, potem zbiorniczek a na końcu alternator.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a przewody wychodzace i wchodzące z zbiorniczka sprawdzałeś ? nie wiem jak one sa powyginane w 320d ale w 330d jeden lubi właśnie przepuszczać

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
a przewody wychodzace i wchodzące z zbiorniczka sprawdzałeś ? nie wiem jak one sa powyginane w 320d ale w 330d jeden lubi właśnie przepuszczać

 

" wymieniłem uszczelkę na wężu ciśnieniowym, uciąłem kawałeczek węża przelewowego i zacisnąłem nową opaską."

 

tak jak pisałem, przewody na połączeniu na pewno nie ciekną.

 

Wygląda to mniej więcej tak:

 

http://img833.imageshack.us/img833/1135/7van.jpg

Opublikowano

Sprawa rozwiązana.

 

Byłem u kolegi z forum BMW aby zmienić mapę silnika w celu wyłączenia EGR (wyeliminowanie dostawania się do silnika spalin), całkowite wyłączenie to tylko poprzez zmianę mapy (w DISie można jedynie to ograniczyć, a zaślepienie wężyka EGR powoduje zaświecenie się kontrolki Check Engine)

ale to tak na marginesie.

 

Powracając do rzekomego oleju na pompie i alternatorze to śmieszna sprawa, pierwsze to kolega zdiagnozował, że nie jest to olej ze wspomagania ani nie z silnika. Po prostu wąż, który wychodzi z EGR do turbiny był nacięty w okolicy EGR pod takim kątem że zabrudzeniu ulegała pompa i jej okolice.

 

W wężu jest 20barów, jak się rozgrzewał guma robiła się miękka i pod ciśnieniem sykało.

 

Przejechałem 100 km i pompa suchutka.

 

Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie tematem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.