Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Jestem nowy na forum więc pragnę wszystkich bardzo serdecznie przywitać. Przechodząc do meritum jestem posiadaczem E46 330d 184KM rok prod. 2001 mam mały problem (mam nadzieję że mały) po odpaleniu silnika po nocy gdy jest zimny odpala na dotyk ale trzęsie się i lekko kopci, natomiast po rozgrzaniu silnika czyli po przejechaniu kliku kilometrów pracuje równo, nie stwierdziłem po obrotomierzu żeby obroty były za niskie ani słuchowo by jakiś cylinder nie palił. Próbowałem szukać na googlach przyczyn i znalazłem ze to mogą być poduszki, ale trzęsło by wtedy cały czas, a tu później jest cisza. Proszę o pomoc, może ktoś miał podobne objawy.

 

Pozdrawiam, Jarek

Opublikowano
zapomniałem dodać jak odpali idzie dobrze obroty około 1000 po jakiś kilku sekundach 3-4 spadają do niski i wtedy dymi i szarpie
Opublikowano
Należy sprawdzić jak wygląda wtedy ciśnienie na szynie CR. Ponadto należy wykonać test przelewowy wtryskiwaczy i sprawdzić rezystancje cewek elektrozaworów wtryskiwaczy. Podejrzewam wadliwą pracę czujnika ciśnienia szyny CR, ale to trzeba zdiagnozować INPĄ albo DISem.
Opublikowano

Dziękuję za odpowiedzi. Panowie postanowiłem że w poniedziałek udam się na diagnostykę, fachowców z mojej okolicy poszukam przez forum będę informował na bieżąco, przynajmniej teraz wiem czego się spodziewać.

 

Pozdrawiam, Jarek

Opublikowano

Wiatm!

Niestety na diagnozę będę musiał poczekać gdyż kolejka do bosch service jest taka że termin wolny jest dopiero 4 lipca. Jedyne wyjście to kupno kabla lub inny serwis.

Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

Po diagnostyce w bosch serwis otrzymałem wydruk z błędami:

 

4704 - ciśnienie wtrysku wstępnego - kontrola poniżej ciśnienia roboczego

7685 - regulator predkości jazdy - część obsługi zakłócenie działania (nie mam tempomatu)

13573 - sterowanie czasem grzania awaria sterownika żarzenia

5651 - regulacja spokojnego biegu

7717 - czujnik wałka rozrządu zakłocenie działania

 

korekcje na wtryskach:

 

korekcja ilości dla cylindra 1: -0,78 mm3/skok

korekcja ilości dla cylindra 2: -0,55 mm3/skok

korekcja ilości dla cylindra 3: -0,42 mm3/skok

korekcja ilości dla cylindra 4: -0,05 mm3/skok

korekcja ilości dla cylindra 5: -0,06 mm3/skok

korekcja ilości dla cylindra 6: +1,25 mm3/skok

 

Pomiary wykonane na silniku nagrzanym do znamionowej temp. oraz obrotach biegu jalowego.

 

Proszę o opinię dla tych wartości i błędów. Dodam iż na chwilę obecną szarpanie ustało, po odpaleniu pracuje równo.

Pracownik Bosch powiedział że wina leży we wtryskiwaczach.

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.