Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siema Panowie,

 

Mam pytanie stare jak swiat... nie wiem w co isc. Do tej pory jezdzilem 530 na 18 i bylo calkiem ok 6er jest troche trwadsze ale za to ma wyzszy profil bo przy 18 /245/45 . Zastanawiam sie czy isc w 18 czy w 19. Nie chcailbym b.szerokiej gumy z uwagi na koleiny .

 

szczerze to mysalem o 18 /225 z przodu i 245 z tylu . ale znow nie wiem czy to nie zamalo na 635d. do tej pory mialem Xa wiec tu 245 spisywaly sie idealnie.

Opublikowano
Jeździłem na 18 a teraz na 19, delikatnie czuję szerokość opony z tyłu ale powtarzam delikatnie i w dodatku na wybranych odcinkach jezdni w stolicy. Spokojnie wkładaj 19, z tyłu mam 285/35
Opublikowano

Ja mam 19 zgodnie z tym co fabryka na naklejce napisała przód 245 tył 275 oraz drugi komplet fabrycznych 18", właśnie od 635 w tej samej szerokości, który okazyjnie nabyłem od kolegi, któremu auto dmuchneli na zimówkach.

Mam porównanie. Ostatnio jeździłem zamiennie 19, 18 i wróciłem do 19, które były jakis czas w renowacji (lakier i spawanie). Nie jestem jakimś młodocianym lanserem i dla samego efektu wizualnego nie wchodziłbym w 19", gdyby był jakiś z nimi kłopot. Akurat bardziej mi sie podoba ich wzór (tych moich) .

Ale do rzeczy. Różnica jest moim zdaniem minimalna, jesli chodzi o komfort na drobnych wybojach tzn 19tka nieco mniej komfortowa. Natomiast różnica w prowadzeniu na zakretach i przy wiekszych prędkościach (na równym) jest na korzyśc 19 bardzo wyczuwalna.

W moim wypadku może być jeszcze istotna kwestia opon. 18tki to Runfaty Bridgestone a 19 tradycyjne, bardzo dobre opony Dunlop sp sport maxx, czyli, że podobno RF są generalnie twardsze. Możliwe, że z tego powodu różnica jest tak minimalna.

Tak czy owak, mimo, że nie całkiem sie to zgadza z moim dotychczasowym światopoglądem, gdzie uważałem ,że czym większe tym głupsze, to musze przyznać, że 19" daje radę bez wyrzeczeń, choć uważać trzeba oczywiscie.

A propos felg 19" to polecam tylko firmowe rozwiązania. Chińską taniochę, która sie ładnie świeci załóż raczej do Opla czy Skody i to najwyżej w rozmiarze 16 cali. W BMW scianki felgi nie mogą mieć 1milimetr grubości. Wewnętrzny rant felgi jest narażony na spore siły i jajo ci wyjdzie po tygodniu jazdy.

Powodzenia.

Opublikowano
zostaje przy tym co jest obecnie bo felga jest calkiem ok >czyli bedzie 18 nie ROF. bo ROF jest zenujace jesli chodzi o komfort i prowadzenie !. Nie wiem kto napisal ze twarda opna prowadzi sie lepiej... bullshit.
Opublikowano
zostaje przy tym co jest obecnie bo felga jest calkiem ok >czyli bedzie 18 nie ROF. bo ROF jest zenujace jesli chodzi o komfort i prowadzenie !. Nie wiem kto napisal ze twarda opna prowadzi sie lepiej... bullshit.

Pewnie tematów o ROF było dużo, ale ja czytając takie opinie jak te, kupiłem do X6 zimówki zwykłe, a na lato miałem ROF i powiem, że nigdy już do opon zwykłych nie wrócę, bo przynajmniej u mnie różnicy w komforcie nie było żadnej, przynajmniej na kole 255/50/19. Teraz mam 315/35/20 i też ROF super się prowadzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.