Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

No i u mnie również zaczęły się problemy z centralnym: otwieranie z pilota - BRAK lub raz na 10, otwieranie z przycisku w kabinie - BRAK lub raz na 10. Zamykanie - AKTYWNE. Elektryka szyb - AKTYWNA. Wspomnę, że moje auto jest wyposażone w 4 elektryczne szyby. Być może informacja ta przyda się użytkownikom, którzy będą chcieli zweryfikować wersje swoich modułów np z dwiema elektrycznymi szybami w porównaniu do mojego.

 

Rozebrałem moduł komfortu i najpierw próbowałem czyścić styki. Nic z tego! Brak otwierania jak przed czyszczeniem styków. Podejście drugie: zamiana miejscami przekaźników centralnego z przekaźnikami szyb. Są identyczne, więc postanowiłem że spróbuję. Zamianę przekaźników oddałem fachowcom z serwisu GSM.

 

Moduł komfortu dla wersji z dwiema elektrycznymi szybami (dwa małe moduły przekaźników):

http://images62.fotosik.pl/23/8af040bf5242c1d7m.jpg

 

Moduł komfortu dla wersji z czterema elektrycznymi szybami (cztery małe moduły przekaźniki):

 

http://images34.fotosik.pl/689/c68f9318f976a478m.jpg http://images40.fotosik.pl/2077/4f6294968e56acd3m.jpg http://images37.fotosik.pl/2097/368e08e09d2d53b5m.jpg

 

Jak rozumiem naprawiłeś zamek kosztem otwierania szyb z kluczyka tak?

Nie określiłbym tak tego... w tej zamianie miejscami nie ma żadnej straty, bo otwieranie i zamykanie szyb jest wspomagane przez wszystkie przekaźniki do tego celu przeznaczone (2 duże moduły, czyli 4 przekaźniki + 2 małe moduły, czyli 4 przekaźniki).

 

Natomiast sam centralny zamek, tj funkcja otwierania odbywa się TYLKO na działaniu JEDNEGO małego przekaźnika w podwójnym module. Dokładnie tego, który wskazałem na fotce. Pozostałe 3 przekaźniki centralnego zamka nie biorą żadnego udziału we wspomaganiu sygnału otwarcia - pozostają nieaktywne. Ruszają do pracy dopiero w momencie ZAMYKANIA auta, natomiast ten jeden (od otwierania) pozostaje nieaktywny w tej funkcji.

 

Krótko mówiąc, po prostu dałem nowe lepsze warunki do pracy przekaźnika otwierania centralnego zamka. Zapewne duże znaczenie ma jednoczesne poprawienie lutowań owych modułów przekaźników do płytki elektronicznej. Szyby doskonale sobie radzą. Mam 4x elektryczny podnośnik i jeszcze nie było problemu, że któraś stanęła, zacięła się lub opóźniała się w stosunku do prędkości pozostałych.

 

Szczerze polecam każdemu zamianę miejscami modułów przekaźników, gdyż koszty z tym związane są groszowe, a efekt naprawy daje 100% zadowolenie (bynajmniej w moim przypadku). Zakup "sprawnego" używanego modułu komfortu wiąże się z prawdopodobieństwem jego awarii, bądź awarii w najbliższym czasie - czyli kupujemy niepewny towar. Zakup nowego modułu komfortu to nawet kiepski pomysł na dowcip. Również zakup tego typu nowych modułów przekaźników to z tego co wiem bardzo duży koszt.

 

Efekt:

Centralny zamek reaguje błyskawicznie na polecenie otwierania i zamykania z pilota oraz z przycisku w kabinie. Szyby pracują idealnie. NARESZCIE centralny zamek działa jak nowy! :D

 

Mity i fakty:

Bez problemu można użytkować auto z odpiętym modułem komfortu. Warto pamiętać, aby przed demontażem zamknąć szyby i odryglować drzwi (jeśli się da za którymś razem). Jeśli nie da rady to drzwi kierowcy są jedyną furtką do auta. Ważne by nie odpinać i podpinać modułu komfortu na uruchomionym zapłonie (2ga pozycja kluczyka w stacyjce). Możliwe zwarcie na stykach przekaźników na 100% powoduje spalenie bezpiecznika nr60 (25A)... i u mnie to się stało. Już myślałem, że zjarałem moduł. Jednak okazało się, że tylko bezpiecznik zdechł.

 

Po naprawie modułu komfortu kodujemy kluczyk według poniższej instrukcji. Po pomyślnym kodowaniu odczekujemy jeszcze z 10 sekund bez wciskania przycisków i otwierania drzwi, aby zmiany zapisały się w sterowniku. W starych kluczykach widać migającą przez te 10 sekund czerwoną diodkę w kluczyku. Instrukcja:

http://images42.fotosik.pl/910/66431f524a8b8700m.jpg

 

Wnioski:

Jeżeli czyszczenie styków nie da efektu NOWEGO centralnego zamka zamieniamy miejscami przekaźniki. Oszczędzamy kasę i cieszymy się z doskonałej pracy centralnego zamka. Jeśli zamiana nie da efektu, to albo wymiana przekaźników na nowe, albo wymiana modułu komfortu. Pozostaje jeszcze powiązana kwestia wzmacniacza antenowego ---> viewtopic.php?f=15&t=145398

 

Koszty:

ok 10-15zł za usługę zamiany przekaźników w serwisie GSM.

 

Naturalnie wszelkie działania w swoim aucie wykonujesz na własną odpowiedzialność. Opisuję metodę, która sprawdziła się w moim przypadku awarii centralnego zamka. Nie biorę odpowiedzialności za wszelkie uszkodzenia itp powstałe w czasie naprawy i użytkowania modułu komfortu.

 

Pozdrawiam,

Łukasz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.