Skocz do zawartości

Jakie sa najlepsze zamieniki - tarcze hamulcowe!!! BMW 530


hanymany

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam w całości Zimmermana i nie narzekam. Na tyle mam "zwykły" komplet Zimmermana, a z przodu Zimmerman Sport (nawiercane tarcze). Tył siedzi od 3 lat, a przód 2 lata i hamuje wzorowo.

Raz lub dwa razy do roku zdarza im się zapiszczeć, ale wystarczy jedno mocniejsze hamowanie do zera i piszczenie ustępuje.

Jedyna sprawa, do której mogę się przyczepić w tym zestawie, to dosyć duże pylenie z przodu, ale przy nawiercanych tarczach nie ma się co dziwić.

Gdybym miał znowu wymieniać hamulce, to założyłbym Zimmermana Sport na przód i tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 98
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jakoś olałem to docieranie, i pierwsze o nim słyszę a jednak tarcze ORI się nie powichrowały. A ile takie docieranie ma trwać i co daje? :norty: W czasie docierania hamujemy własną nogą :duh: Tarcze wichrują się po przejechaniu jakiegoś tam dystansu 3~5 tyś kilometrów więc mają dostatecznie dużo czasy się niby dotrzeć.
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś olałem to docieranie, i pierwsze o nim słyszę a jednak tarcze ORI się nie powichrowały. A ile takie docieranie ma trwać i co daje? :norty: W czasie docierania hamujemy własną nogą :duh: Tarcze wichrują się po przejechaniu jakiegoś tam dystansu 3~5 tyś kilometrów więc mają dostatecznie dużo czasy się niby dotrzeć.

Proces docierania klocka trwa od 2 do 5 delikatnych hamowań.Nie należy rozpędzać się a następnie stawać na pedał i zatrzymywać się do zera. Wzorowe układanie klocków polega na rozpędzeniu auta do 40 – 45 km/h wyrzuceniu na luz a następnie położeniu nogi na pedale hamulca. W ten sposób spowalniamy auto do ok 15 km/h i puszczamy pedał.

 

Następnie powtarzasz to 2-3- razy za każdym razem zwiększając prędkość początkową o max 10 km/h. Później (po przejechaniu max 40 – 50 km.) warto sprawdzić jeszcze czy hamulce nie są za bardzo rozgrzane mają być ciepłe a później ogień i korzystasz w 100% z hamulców.

 

Dłużej trwa docieranie klocków i tarcz lub kompletu. Tu robisz tak jak wyżej jeśli chodzi o pierwsze 5 hamowań ale proces układania będzie trwał nawet pierwsze 60 do 100 kilometrów. Więc w tym czasie śmigamy wolno i rozważnie i strać się unikać gwałtownych hamowań.

 

A co do waszego piszczenia to nowe tarcze i klocki są pokryte warstwami ochronnymi dlatego bardzo ważne jest to żeby się równo starły. Ponieważ niestarte dokładnie powodują pozostawanie drobin poprzez które okładziny mają mniejszą ruchomość w jarzmie i przycierają o tarczę która wpada w rezonans i wydaje charakterystyczne dźwięki.

Tyle w temacie więc tym którym tarcze nie piszczą i wszystko jest ok a nie stosują się do tego wyżej z reguły mają lekką nogę bądź udało im się po części wykonać częściowe dotarcie unikając gwałtownego hamowania przez pierwsze tam 50km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też podobnej metody się stosuję. Dużo ludzi mówi, że to niepotrzebne tak samo jak niektórzy wyjeżdżają autem z fabryki i korzystają z pełnego zakresu obrotów. Gdyby mnie taki zaszczyt kopnął i miał BMW z salonu jednak bym docierał silnik. Póki co moge kupić "salonowe" klocki i tarcze i je docierać :mrgreen: :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też podobnej metody się stosuję. Dużo ludzi mówi, że to niepotrzebne tak samo jak niektórzy wyjeżdżają autem z fabryki i korzystają z pełnego zakresu obrotów. Gdyby mnie taki zaszczyt kopnął i miał BMW z salonu jednak bym docierał silnik. Póki co moge kupić "salonowe" klocki i tarcze i je docierać :mrgreen: :mrgreen:

Każdy użytkuje i dba jak chce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd konfabulacje, że stawałem na hebel przy docieraniu?

Pierwsze 100km hamowałem bardzo delikatnie i z tego co mi wiadomo, ze nie trzeba jakichś specjalnych operacji przy docieraniu, byleby nie cisnąć ostro w pedal.

 

I dziwne byłoby, ze zestaw OE BMW jakoś normalnie się dociera i sie nie wichruje, a zestaw zamienników wymaga specjalnego traktowania? :roll: ( a i tak daje głowe uciac, ze przy dynamicznej jezdzie ten zestaw dotarty w super sposob w koncu sie powichruje)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dzisiaj zrobiłem 300km, zanim warstwa ochronna zniknęła z tarcz i dopiero hamują normalnie, wcześniej czuć było, że przód pracował, nurkował bardziej w porównaniu do wcześniejszych tarcz i klocków.

Odnośnie klocków ATE ceramic - nie wydaje mi się, żeby wiecej tarcze zużywału, z przodu ostatnio sprawdziłem i nie widać jakoś szczególnie, klocki poszły o 0.5cm, tarcze wydaje mi się ze jak 1mm był tak nadal jest. Ale zobaczymy jak za jakieś 10k km będzie się prezentował tył (Zimmermann sport + ATE ceramic).

 

btw 300km i fele nadal jak po myciu - bezcenne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Promocja jest na hamulce i zawieszenie w ASO. Tarcza przód 324mm do 530d po lifcie kosztuje około 360 zł sztuka.
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam u siebie tarcze Mikoda nacinane i nawiercane,40 tys.km i żadnego bicia,pierwsze 200-300km łagodne hamowania potem już normalnie,parę razy hamulec ,,awaryjnie 'bardzo mocno trzeba było cisnąć.Także polecam z własnego doświadczenia.Pozdrowionka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
W tej chwili z tarczami jest loteria, jedynie bosch się nie krzywi.

 

:duh:

Ktoś Ci płaci za reklame bosha?

:mad2:

 

Ostatio kupiłem zimmermann sport na tył i zaskoczę Cie, parę tysięcy już przejechałem i jeszcze się nie pokrzywiły...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Panowie u mnie teraz jest promocja na ori tarcze i klocki jest sporo taniej niż w aso i wychodzi minimalnie drożej niz na zamiennikach jak coś to na pw.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...

Nie polecę nic bo sam teraz szukam tarcz ale odradzam zdecydowanie tarcze ATE POWER DISC w połączeniu z klockami ATE CERAMIC na przód.....

Zestaw założyłem do swojej 530i w 2012 w sierpniu. Wczoraj podczas zmiany kół letnich na zimowe zauważyłem:

 

- znaczne zużycie tarczy od strony tłoczka -

- korozję po obwodzie tarcz - strona tłoczka do tego stopnia, że frez wycięty na tarczy ATE jest niewidoczny przy krawędzi tarcz (zgniła tarcza!),

- klocki od strony tłoczka zeszły do 0, od strony felgi jeszcze mają "mięsa" na dobry rok.

- Klocki po wytarciu się poniżej fazowania punktu natarcia powodują efekt drgania w końcowej fazie hamowania - przy prędkości 10-0 km/h

- Ceramika mocno eroduje powierzchnie tarczy

 

dodam tylko że tarcze nie nurkowały w kałuży. Auto przez większość czasu latało na trasie A4 - Kraków - Katowice i S1 do Tych. Od marca do września 2013 - jazda sporadyczna...a tarcz i klocków już nie ma...

 

efekt - ATE + ceramika jest fajna - dobrze hamuje (zwłaszcza jak klocek jest gorący), nie pylą, ale q...a trzeba je wymieniać tak często jak olej...Porażka!!!

 

Pewnie teraz kupię brembo, jurida, albo zimmerman...ostatecznie black diamond...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zapytam może inaczej, bo nie możliwe żeby zjechało jeden klocek, a drugi został cały - sprawdzałeś czy zacisk "chodzi" na prowadnicy przed montażem?

Ja miałem ten sam zestaw, i go sobie chwalę, całość ładnie się zużyła, problemów nie miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.