Skocz do zawartości

Jakie sa najlepsze zamieniki - tarcze hamulcowe!!! BMW 530


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Shadow 69 możesz doprecyzować co rozumiesz przez "chodzenie" zacisku na mocowaniu? masz na myśli ruch elementu na jarzmie? Sorry ale nie rozumiem...

Wg. Mnie naturalnym jest zużycie klocka od strony tłoczka bardziej niż od zewnętrznej strony tarczy. Nie mieści mi się jednak w głowie jak cały zastaw po przejechaniu niespełna 23 k idzie do kosza!....

Spodziewałem się, że klocki nie są nowe, i że zjechały się poniżej fazy punktu natarcia ale nie aż tak!...

  • Odpowiedzi 98
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Uzupełniając..

Piszesz Shadow 69,że miałeś taki zestaw i sobie go chwalisz...ale nie piszesz czy nadal go masz...zakładam, że już nie i że zastosowałeś inny...powód?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
masz na myśli ruch elementu na jarzmie?

Dokładnie.

 

Dlaczego zrezygnowałem?

Nie czułem jakoś wielkiej poprawy w hamowaniu, fakt, było lepiej, do końca bez wibracji i trzęsącej się kierownicy.

Teraz mam wsadzonego zimmermana, również nie narzekam na hamowanie, ale widzę ze na tarczy robią się pierścienie od klocka, czego na ATE ani z przodu ani z tyłu nie doświadczyłem.

Opublikowano
Zjedzony jeden klocek to najpewniej efekt właśnie zablokowania się jarzma, sam to przerabiałem rok temu na tylnym kole. Gdyby ci zdarło bardziej ten zewnętrzny klocek to można by szukać innej przyczyny.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Witam ponownie

będę musiał kontynuować zaczęty wątek...

Tarcze zostały przetoczone 4 tygodnie temu (4-5kkm), klocki wymienione, tłoczki naoliwione, jarzma oczyszczone i nasmarowane, przed założeniem tarcz piasty wypolerowane na lustro i teraz po niespełna miesiącu jazdy głównie trasa małopolska - podlaskie - zachodniopomorskie - małopolska - śląskie, a zatem jakość dróg Ok, zero wpadu w kałuże czy coś podobnego, brak agresywnego hamowania a jednak tarcze szlak trafił...Biją jak diabli...Teraz nie ma sensu już ich reanimować tylko wymienić...Pytanie brzmi na co..? W swoich bmw e39 przerobiłem już ATE, Zimmermanny, Brembo i każde po czasie zaczynały wibrować...Czyżby oryginały dostępne w ASO były wyższej jakości?...Dodam że zawias mam igłę, łożyska raczej OK, maglownica trochę leje i tu mogą być już luzy (wóz ma nalatane 280kkm)...jakieś sugestie...?

Edytowane przez dejot1984
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

na przód tylko ori, w szoku jestem że dwa komplety zamienników Cię niczego nie nauczyły i kupiłeś trzeci :wink: jak coś to zapraszam

http://allegro.pl/oryg-tarcze-i-klocki-hamulcowe-bmw-e39-530d-530i-i3928010752.html

Opublikowano

NO właśnie czyżby zmowa producentów? Nie rozumiem jak taki bubel może występować w BMW...Do meśka, audi, VW itd można założyć nawet chinola i będzie latał długie kilometry a z BMW problem murowany....Wiesz gdyby zamiennik kosztował 300 za komplet to bym się nie dziwił, ale w przypadku BMW i tarcz 324mm to już koszt (bez klocków) 700 za komplet....Ori w ASO pewnie z 1400 + klocki..

 

P.S widzę, że masz fajny zestaw.. po wypłacie się odezwę...Chyba ten 1kPLN wart jest spokoju na długie kilometry

Opublikowano
pierwsze zamienniki - Zimmermann dostała moja nieliftowa e39 520i czyli krążki 296mm i biły - chociaż to był wspaniały Zimmermann jakby nie jedna osoba napisała. Wg mnie problem dotyczy wszystkich typów tarcz do bmw e39...Pytanie nasuwa się dlaczego tylko BMW? Może porostu tarcze są zbyt duże ?
Opublikowano
zastanawiam się jak się zachowa zestaw tarcze ori+klocki ATE (bez znakowań BMW czyli zamiennik)???
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja właśnie kończę swoje tarcze zimmenrmama z przodu, i poza tym że mają trochę tych "kręgów", to nie biją.

ATE też były okej, nie narzekałem, teraz znowu mam zamiar wrócić do ATE.

Może to nie tarcze i klocki są winne, a np krzywa piasta?

Sprawdź sobie piastę czujnikiem zegarowym, ile ma bicia, może przez to fiksuje ci tarcze.

Opublikowano
Załóż Mikody z przodu nawiercane a z tyły pełne.Są lepsze i o wiele tańsze jak przereklamowane Zimermany i Ate.Do tego klocki Frodo i będziesz się cieszył tak jak ja już 40tyś.km.
Opublikowano
Ja właśnie kończę swoje tarcze zimmenrmama z przodu, i poza tym że mają trochę tych "kręgów", to nie biją.

ATE też były okej, nie narzekałem, teraz znowu mam zamiar wrócić do ATE.

Może to nie tarcze i klocki są winne, a np krzywa piasta?

Sprawdź sobie piastę czujnikiem zegarowym, ile ma bicia, może przez to fiksuje ci tarcze.

A czy nie jest tak, że przy krzywej piaście nowa tarcza od razu pokaże bicie? Nie wiem głupi już jestem...Może masz rację, trzeba będzie sprawdzić piasty...ale to przy założeniu nowych tarcz...Prawdopodobnie kupię teraz ORI....w roku robię trochę kilometrów więc niezawodność to podstawa..

Opublikowano
Załóż Mikody z przodu nawiercane a z tyły pełne.Są lepsze i o wiele tańsze jak przereklamowane Zimermany i Ate.Do tego klocki Frodo i będziesz się cieszył tak jak ja już 40tyś.km.

Mikoda jest Polska jak dobrze pamiętam? Dobre opinie o tych tarczach czytałem...ale do nawiercanych i nacinanych mam już uprzedzenia....U ciebie pewnie się sprawdza ale jak dobrze wiem ty masz tarczę 296 mm a ja 324 a to już robi dużą różnicę...

Opublikowano
Ja polecam TEXTAR - tanie i dobre, założyłem i póki co hulają ładnie

rozmiar tarczy? 296?

Opublikowano

Zgadza się 296

P.S. Oryginalne BMW które miałem założone (auto z nimi kupione) pokrzywiły się, ale nie wiem ile miały przejechane, faktem jest że rancik już miały

Opublikowano

Ja polecam tarcze Mikoda. Założyłem je wraz z klockami Mikoda 5kkm temu i sprawują się bardzo dobrze. W drugiej e39 też założyłem taki komplet Mikody i znajomy do e34 też się zdecydował na tą firmę.

Kiedyś kupiłem do e39 tarcze firmy Roper :mad2: po 2kkm pokrzywiły się a starałem hamować delikatnie przez ok 600km (producent zalecał 200km delikatnego traktowania). Miałem możliwość przetoczenia ich i tak też zrobiłem. Działało to przez 500km i znowu zaczęły bić więc oddałem je na złom. Także Ropera nigdy więcej. Przynajmniej u mnie :)

Opublikowano
Ja polecam tarcze Mikoda. Założyłem je wraz z klockami Mikoda 5kkm temu i sprawują się bardzo dobrze.

 

Że tarcze Mikody są dobre to pisałem wyżej i to obojętnie jakiej średnicy 296mm. czy 324mm. są z tego samego materiału ale ciekawe rzeczy piszesz że są też klocki Mikody.Jak mi do tej pory było wiadomo to klocków Mikoda nie robiła,zaleca do swoich tarcz klocki Ferodo.

Opublikowano
Są klocki Mikody bo takowe kupiłem prosto od producenta razem z tarczami. Sami ich nie produkują, ale chwalą się, że klocki wytwarzane są przez jednego z europejskich markowych producentów. Możliwe, że Ferodo pakuje w pudełka Mikody.
Opublikowano
Panowie u mnie teraz jest promocja na ori tarcze i klocki jest sporo taniej niż w aso i wychodzi minimalnie drożej niz na zamiennikach jak coś to na pw.

Jak najbardziej polecam kolegę :) jakiś czas temu zakupiłem cały komplecik ori hamulców i muszę powiedzieć,że cenowo wyszło rewelacyjnie a co do jakości to wiadomo,nie ma jak oryginał :cool2:

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Odswieże temat, co proponujecie do e39 525d? ja zastanawiam się nad zestawem ATE PD. Macie może jakieś inne sugestie? Jak spisują się Zimmermann sport- warto ?
Opublikowano (edytowane)
nie czytałeś dokładnie postów skoro pytasz o ATE PD...Zapomnij o tym badziewiu...na początku jest cacy ale potem masakra...kup coś innego...ATE PD nie będzie skuteczniej hamował od zwykłej tarczy... Edytowane przez dejot1984

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.