Skocz do zawartości

Jakie sa najlepsze zamieniki - tarcze hamulcowe!!! BMW 530


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam koledzy chcialbym sie dowiedziec jakie kupic tarcze hamulcowe do bmw 530D chodzi mi czy duza roznica jest miedzy oryginalem, a zamiennikiem i jak juz zamiennik to jakiej marki sa odpowiedznie do tego auta albo moze juz ktos przetestowal jakies. Z gory dzieki za pomoc
  • Odpowiedzi 98
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Potwierdzam przedmówcę ,w następnym tygodniu zmieniam właśnie wszystkie tarcze i klocki na ATE . Poczytałem sporo na temat tarcz i mój wybór bez wątpienia padł właśnie na ATE :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja jeżdżę od 2 lat na ATE, i hamują super. Poprzednio miałem jakiś zamiennik, i było dużo gorzej, przy czym kierownica biła przy hamowaniu.
Opublikowano
Temat był już poruszany nie raz i zdania są podzielone, ja polecam ORI choć drogie jak diabli. ATE...3000km bicie na kierownicy. Średnica tarcz 324 czyli po lifcie, we wcześniejszych modelach być może się zamienniki sprawdzają 290 jak się nie mylę.
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na dniach będę zmieniał cały tył - Zimmermann sport + ATE ceramic + ATE od ręcznego. Z przodu już mam ceramiczne i innych już nie wezmę. Od zamontowania około 15k km i dopiero jakieś 0,5 cm się zużyło. A najlepsze że prawie nie pylą, fele od mycia do mycia lekko zabrudzone, tyłna na normalnych klockach cała czarna.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z przodu już mam ceramiczne

Przecież to kosztuje tysiące złotych? :shock:

Pokaż jak możesz co to za tarcze, nigdy nie widziałem ceramicznych do e39 :wink:

 

Ja założyłem Bosch i narazie nie narzekam.

W e46 miałem, pierwszy zestaw chodził okej, ale drugi bardzo szybko się zwichrował, i poszedł w kosz.

Teraz również latam na ATE, i jest super.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Małe nieporozumienie się wkradło, klocki mam ceramiczne takie:

http://www.czescidobmw.pl/Klocki-hamulcowe/Klocki-hamulcowe-ATE-Ceramic,2449.html

 

Tarcze mam standardowe ;)

Opublikowano

Witam

Jakiś miesiąc temu zmieniałem na przodzie założyłem tarcze zimmermann i klocki ate ceramic. Na razie jest OK. Jak jeździsz spokojnie to taki komplet wystarczy. Klocki faktycznie bardzo mało pylą.

Pozdrawiam

Opublikowano

Jeśli klocki ceramiczne to tarcze też powinny być ceramiczne bo twarde klocki zeżrą szybko tarcze. Tak na chłopski rozum :)

Nie pylą bo nie zdziera się klocek, a tarcza. Oczywiście klocek w jakimś stopniu też.

Opublikowano
Od siebie polecam tarcze BREMBO i klocki TEXTAR, ewentualnie oryginały. Na pewno nie polecam tarcz ATE, murowane problemy już po kilku tysiącach km. I nie zakładaj kolego klocków TRW, są twardsze niż "szwedzka stal", zamiast wymieniać okresowo klocki będziesz zmieniał tarcze.
Opublikowano

Zdecydowanie odradzam zwykłe klocki ATE - pylą na potęgę, broń boże do ładnych felg. Przy przebiegach głównie autostradowych miałem ciemne felgi już po 200-300km od mycia.

Tarcze ATE też takie sobie, są bardzo delikatne i podatne na wygięcia (wybij je sobie z głowy, jeśli masz ciężką nogę).

Ale honor trzeba zwrócić, że powyższy komplet sprawiał, że auto stawało dęba.

 

Polecam zimmermana, dość uniwersalne i wytrzymałe.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli klocki ceramiczne to tarcze też powinny być ceramiczne bo twarde klocki zeżrą szybko tarcze. Tak na chłopski rozum :)

Nie pylą bo nie zdziera się klocek, a tarcza. Oczywiście klocek w jakimś stopniu też.

 

Jakoś nadmiernego zużycia tarcz nie zauważyłem, ale nie pamiętam jak były wyjechane przed założeniem ceramicznych klocków.

 

Z materiałów propagandowych:

 

Podczas hamowania tworzy ona na tarczy hamulcowej tak zwaną powłokę przejściową. Chroni tarczę przed nadmiernym ścieraniem. Efekt: mniej pyłu, większy komfort, mniejsze zużycie.

 

Teraz wrzucę zestaw zimmermann sport i ate ceramic na tył, za pare-parenaśce tyś km będę mógł się wypowiedzieć w temacie ;)

Opublikowano
Temat był już poruszany nie raz i zdania są podzielone, ja polecam ORI choć drogie jak diabli. ATE...3000km bicie na kierownicy. Średnica tarcz 324 czyli po lifcie, we wcześniejszych modelach być może się zamienniki sprawdzają 290 jak się nie mylę.

 

Wydaje mi sie ze 324mm to tylko w samochodach spec przeznaczenia typu policyjne itp... Normalne tarcze maja 296mm Wlasnie rozpoznawalem temat wczoraj bo zawsze zamawialem tarcze w ASO i nawet nie patrzylem na rozmiar. Teraz wlasnie zamawiam ATE i musialem to uscislic. Po telefonie do ASO sprawa jasna - 296mm - auto po lifcie - 2001 rok.

O Tempora! O Mores!
Opublikowano
Zależy jaki model :D My tu rozmawiamy o 530d a te po lifcie miały 324 i to z zamiennikami do nich są cyrki.
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Opublikowano
Zależy jaki model :D My tu rozmawiamy o 530d a te po lifcie miały 324 i to z zamiennikami do nich są cyrki.

 

A no jasne.. :duh: Wyskoczylem troche przed orkiestre. Masz kolego racje. Z tymi mniejszymi tez nie jest rozowo, chociaz mniejsze tarcze to moze i mniejsze problemy. Wlasnie poraz pierwszy zaloze ATE a nie ATE z ASO i zobaczymy co bedzie.

O Tempora! O Mores!
Opublikowano

poliftowe sa duzo drozsze i moj wybor padl na Bosch bo wychodzil najtaniej - 600zl tarcze plus klocki.

ATE bylo sporo drozsze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mi też się obiło o uszy, że poliftowa większa tarcza jest podatniejsza na zwichrowanie, ale czy tak jest w rzeczywistości, to nie mam pojęcia.

Ja mam te mniejsze, i jakoś nie miałem z nimi problemów, a i skuteczność hamowania jest zadowalająca.

Opublikowano
Są problemy z tymi większymi, oj są....leżą sobie u mnie dwa komplety jedne ATE około 5000km, drugie nie wiem jakiej firmy , kupione w szwecji w firmie szchmiddmann. Wytrzymały około 3000 km. Kupiłem ORI bo nie miałem już sił (i kasy) na eksperymenty :D
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Opublikowano

Polecam zimmermana, dość uniwersalne i wytrzymałe.

 

zimmermann tez sie wichruje, w dodatku tarcza popiskuje w momencie wcisniecia w hampel.

 

Wychodzi na to, jak napisał Yaza, że do e39 z 324mm, to tylko oryginał OE BMW.

z e60 jest jeszcze gorzej

Opublikowano

Polecam zimmermana, dość uniwersalne i wytrzymałe.

 

zimmermann tez sie wichruje, w dodatku tarcza popiskuje w momencie wcisniecia w hampel.

 

Wychodzi na to, jak napisał Yaza, że do e39 z 324mm, to tylko oryginał OE BMW.

z e60 jest jeszcze gorzej

 

hahah czyli kolego najlepiej hamować autko własna noga nie ?

Tarcze jak i klocki wymagają docierania jak ktoś zaniedba tą procedurę otrzymuje miedzy innymi takie oto efekty

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.