Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
EGR zwieksza turbo dziure rozkręć i zobacz czy dziala prawidłowo latwo tam zajrzec... bmw ma zakonczenie kuliste wklesłe na wyjsciu kolektora..... wiec z blaszka moze byc kłopot.... ale jak pokobinujez to dasz rade. nie tylko to moze byc przeszkoda..... mozesz mieć grubo zasyfiony kolektor dolotowy! zacząłbym od rozebrania i wyczyszczenia wszystkiego. wraz z IC !
  • Odpowiedzi 94
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

a tu znalazłem 2 sposoby na zaślepienie EGR

1. sama zaślepka na wyjściu z kolektora wydechowego:

http://allegro.pl/70-zaslepka-egr-bmw-e46-e38-e39-e90-e65-i3533246280.html

2. zaślepka wraz z flanszą w miejsce EGR:

http://allegro.pl/93-zaslepka-zamiennik-flansza-egr-bmw-kpl-i3528364091.html

 

No i pytanie, kiedy stosujemy zestaw nr 2 i po co, skoro zaślepka jest zamontowana na wyjściu z kolektora dolotowego??

Opublikowano
w wątku masz to wyjasnione poczytaj od początku jak cos bedzie nie jasne to pisz.... ale tak czy inaczej zacznij od wyczyszczenia wszystkiego masz okolo 1-2 szklanek syfu w dolocie....
Opublikowano

no to zdjąłem dziś dolot do EGR z coolera i zobaczyłem taki oto widok:

http://fotoo.pl//out.php?i=624728_egrmm.jpg

syf na max, pytanie jest takie, w jakiej pozycji jest teraz EGR zamkniętej czy otwartej??

No i pytanie podstawowe, jakimi narzędziami można ten EGR odkręcić od kolektora, bo do dolnych 2 śrub dostęp jest makarbtyczny

Opublikowano
w pozycji otwartej, syf masz niezły. Ja wczoraj myślałem o zaślepieniu, a tu dziś temat ruszył :wink: Imbus na grzechotce i JAZDA

czyli teraz poza czystym i chłodnym powietrzem wpadają mi spaliny wraz z syfem? A jak ustawić go w pozycji zamkniętej i dopiero wtedy go zaślepić?

Opublikowano

zaślepię przy wyjściu z kolektora wydechowego, ale jeżeli wyczyszczę EGR i zostawię go w takiej pozycji jak teraz czyli otwartej to nie będzie zaburzony przepływ czystego powietrza z coolera?

Nie powinno się go ustawić do pozycji zamkniętej?

No albo wstawić flanszę zamiast EGR i wtedy już przelot totalnie swobodny.

Opublikowano
Zaślepiasz rurkę, która wchodzi do EGR (ten bolec z opaską) i wtedy ani spaliny nie idą do kolektora, ani powietrze IC nie ucieka do wydechu tylko leci prosto do kolektora dolotowego.

czyli sugerujesz aby zaślepić go w miejscu wyjściu z rurki 6 do EGR w miejscu opaski nr 7:

http://fotoo.pl//out.php?i=624778_egr.jpg

 

tylko czym to zaślepić, he? Złotówką?

No i trzeba chyba wcisnąć EGR aby go zamknąć?

Opublikowano

Tak. Wywal cały kolektor i umyj wraz z EGR-em bo pewnie kolektor wygląda jak EGR. Czym zaślepić ? Nie wiem, nie myślałem jeszcze :roll: .... na pewno coś okrągłego i w miarę mocnego i trudno-palnego :norty:

 

 

Jak uda Ci się go zamknąć w co wątpię to rurka od pod-ciśnienia załatwi sprawę. Wyciągnąć rurkę i zaślepić. Max. 1min roboty

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Opublikowano
Tak. Wywal cały kolektor i umyj wraz z EGR-em bo pewnie kolektor wygląda jak EGR. Czym zaślepić ? Nie wiem, nie myślałem jeszcze :roll: .... na pewno coś okrągłego i w miarę mocnego i trudno-palnego :norty:

 

 

Jak uda Ci się go zamknąć w co wątpię to rurka od pod-ciśnienia załatwi sprawę. Wyciągnąć rurkę i zaślepić. Max. 1min roboty

pytanie czy uda się go jakoś wcisnąć aby się zamknął?

Opublikowano
jak kupiles flansze to poprostu ja załóż i zaslep reszte... a powiedz jak tam z Temperatura.... opanowales czy caly czas jezdzisz na 95?? grzeje sie mocniej jak ostro cisniesz??
Opublikowano
jak kupiles flansze to poprostu ja załóż i zaslep reszte... a powiedz jak tam z Temperatura.... opanowales czy caly czas jezdzisz na 95?? grzeje sie mocniej jak ostro cisniesz??

teraz przypiąłem z powrotem wężyk od podciśnienia do EGR, check zniknął a temperatura 89-90

Opublikowano
a sprawdzales jak dziala egr?? tak jak Ci tlumaczylem ?? ale wg tego co piszesz to jednak jakos ten egr dziala... gdyby egr sie nie otwieral to nadal mialbys 95' a teraz termostat egr cos puszcza
Opublikowano
a sprawdzales jak dziala egr?? tak jak Ci tlumaczylem ?? ale wg tego co piszesz to jednak jakos ten egr dziala... gdyby egr sie nie otwieral to nadal mialbys 95' a teraz termostat egr cos puszcza

dziś mnie już strzeliło, zamierzałem się zabierać do tego EGR i pękła mi linka do otwierania maski, ten odcinek w kabinie!! A do tego regulowałem rygiel w masce, który się okręca i pękł mi na amen, kawałek śruby gwintowanej zostało w masce!! Tak więc drut aby maski nie otworzyło i heja. Co za dzień.

Do wymiany element nr 7 i 12, ktoś ma w używce??

http://fotoo.pl//out.php?i=625481_maksa.jpg

 

BTW czy aby wyjąć zamek poz 9 trzeba zrzucać zderzak, czy można się dostać przez jedną z nerek do niego?

Opublikowano
To co 20k zł i biorę :norty: Tylko mi go napraw :8) Twoje BMW nie potrzebuje pomocy pod maską :twisted:

no jakiś słaby dzień dziś betka miała, ale zasuwa jak wściekła po modzie za to:)

Opublikowano

no to EGR zaślepiłem i wyczyściłem przy okazji. Kolektor też zdjęty i wyczyszczony a także rura od intelcoolera.

Całość była na max zasyfiała. Zaślepienie EGR polegało na wstawieniu okrągłej blaszki przy wejściu rurki spalin (poz 6) do korpusu EGR.

Sam EGR po czyszczeniu widziałem, że pracował, dźwignia sterowana podciśnieniem się ruszała, ale i tak zdecydowałem się zaślepić.

Oczywiście mam checka na blacie, ale to usunie mi tuner inpą i już.

Na pewno przydałoby się czyszczenie IC bo tam na 100% syfu już co nie miara, ale to zlecę mechanikowi bo nie mam kanału ani podnośnika.

Wrażenia opiszę w trakcie jazdy, temperatura trzyma 90, przy dłuższej jeździe z 220km/h wskoczyła na 92

 

a tu macie EGR w akcji w M47

Opublikowano
Wczoraj zdjąłem rurke i butaaa ..... Wsteczny i Check Engine :cry2: błąd P0400 (coś tam przepływ spalin). Ale co zauważyłem to, to że ciśnienie w dolocie wzrosło o 50mbar na wolnych obrotach .... git :cool2: . Co = większa moc + elastyczność od 1800rpm. Nie można wyłączyć EGR przez zwykłe OBD (więc o INPIE zapomnijcie), ale tuner temat ogarnie bez problemu. Warto ? Nie gdyż lepiej kupić EGR bypass i wtedy zrobić chip tuning. Za tydzień zrobię tak, że EGR będzie off i błędu nie będzie na blacie. Musicie czekać to wam pokaże jak to ugryźć. Nie będą mi "Niemce" dyktować warunków !! :twisted:

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Opublikowano
gdybys wymontowal kolektor zaspawal wylot do chlodnicy egr. i ladnie na GLADKO to wyszlifowal... ladny niezawirowany strumien spalin napewno lepiej krecilby turbo.. ja to powyrywam jak padnie turbo...
Opublikowano
gdybys wymontowal kolektor zaspawal wylot do chlodnicy egr. i ladnie na GLADKO to wyszlifowal... ladny niezawirowany strumien spalin napewno lepiej krecilby turbo.. ja to powyrywam jak padnie turbo...

dobra myśl hmm. Lepsza od mojej, za tydzień coś pomyślę na weekendzie i to zrobię. ..... Myślicie kolego, myślicie. :D

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Opublikowano
gdybys wymontowal kolektor zaspawal wylot do chlodnicy egr. i ladnie na GLADKO to wyszlifowal... ladny niezawirowany strumien spalin napewno lepiej krecilby turbo.. ja to powyrywam jak padnie turbo...

dobra myśl hmm. Lepsza od mojej, za tydzień coś pomyślę na weekendzie i to zrobię. ..... Myślicie kolego, myślicie. :D

 

jak zostaje dziura to powstaje tzw zawirowywacz spalin ktory ogranicza moc..... najpopularniejsze zastosowanie w motorkach 50ccm by ograniczyc moc.. dzialaj.. jak ci sie chce pokopac to poszukaj jakiejs ciut wiekszej turbawki ale ciut ciut.. ;) chetnie minimalnie bym ja powiekszyl..

Opublikowano
gdybys wymontowal kolektor zaspawal wylot do chlodnicy egr. i ladnie na GLADKO to wyszlifowal... ladny niezawirowany strumien spalin napewno lepiej krecilby turbo.. ja to powyrywam jak padnie turbo...

nie trzeba nic spawać, wystarczy kupić zaślepkę na alle na kolektor wydechowy i tyle. Ja tak jak pisałem, zaślepiłem rurkę wchodzącą do EGR i spełnia to takie samo zadanie, EGR jest wyczyszczony, odłączone podciśnienie i jest dopływ tylko czystego powietrza z IC. Oczywiście bypass jest o tyle lepszy, że masz gładką rurkę prosto do kolektora ssącego. Tylko póki co nie ma takiego zestawu do kupienia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.