Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano

No właśnie... a jestem już po wymianie termostatu EGR i czyszczeniu dolotu (zresztą wymieniałem też przy okazji odmę, wiec nie chciałbym teraz przy niej kombinować).

Spróbuję wyłączyć EGR... zobaczymy jaki będzie efekt - pewnie przydałby się DIS? Ale może z Delphi też się uda (mój mechanik ma taki interfejs diagnostyczny - są tam różne opcje serwisowe, to może i EGR się uda wyłączyć).

  • Odpowiedzi 94
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

wymieniles odme(separator olejowy)

a wolna odma to zupelnie gdzie indziej!

robi sie to oddzielając rure dolotową do turbo od dolotu odpowietrzenia silnika..

krótka rurka przy rurze do turbo.

chodzi o to by mgla olejowa nie wpadala do dolotu.

wtorek sroda postaram sie to tu z fotami zamiescic jak czysciles caly dolot to az grzech tego nie zrobic a w czym wylaczyc egr tego jeszcze nie wiem. mam dis ncs expert i inpe ale ledwo czesc inpy narazie zapoznalem(brak czasu) na zabawy w aucie..

Opublikowano
Ja wlasnie sie bawie NCS-em, inpa, DIS-em itp. bo znalazlem czas, (Cypisek w przyszlym tygodniu oddam Ci moj czas :D ) i nie wiem jak to wylaczyc, ale od czego jest internet :mrgreen: . Tak wql to firmy chipujace auta to wylaczaja, wiec cos to znaczy. Zrob ten separator bo jestem ciekaw co to i jak to sie je. Zrob jakies fotki bo tez bym cos takiego zrobil z ciekawosci. Zrob jakies "photorelation", wiem ze jak sie robi to nie chce sie robic zdjec, ale zrob to dla mnie :norty: . Tez zrobie DIY pod maska nie dlugo, tez cos od mnie dostaniecie :8)

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

zrob foty :norty:

Hubert robil u siebie ale zdjeci nie wstawil nigdzie :?

Szkoda ze inpa nie jest po pl ,ja mam szwabska wersjie lekko mowiac denerwuje mnie to bo nie znam tego pieknego jezyka :norty:

Opublikowano

to proste jak 2+2

a teraz rtudniejsze pytanie... wie ktos moze czy po usunięciu chlodnicy spalin przeplyw cieczy chlodzącej ma być zachowany w 100% tak jakby termostat byl w 100% otwarty?? czy calkowicie wyciąć ten element z obiegu chlodzenia... najlepiej jakby ktos miał schemat przepływu cieczy przez blok/silnik.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Wracając do tematu wyłączenia EGR... rozmawiałem z jednym mechanikiem, nie ma doświadczenia w tym temacie, al słyszał o tym, ze można wyłączyć. No i że można o tym pomyśleć. "Przyczepił mi się" jedynie do DPFa (w sensie to mu się nasunęło, że może być z tym problem) - nie obawiacie się, że będzie się zapychał?
Opublikowano
moj dpfa nie ma wiec bezstresowo :) zreszta za mna czasem i tak chmurka sie robi jak przycine :)
Opublikowano (edytowane)
Wracając do tematu wyłączenia EGR... rozmawiałem z jednym mechanikiem, nie ma doświadczenia w tym temacie, al słyszał o tym, ze można wyłączyć. No i że można o tym pomyśleć. "Przyczepił mi się" jedynie do DPFa (w sensie to mu się nasunęło, że może być z tym problem) - nie obawiacie się, że będzie się zapychał?

 

A ja tam bym nie zaślepiał ani zaworu EGR ani nie wywalał DPF (jakbym go miał :norty: ). Jest podstawowa zasada, że zanim się "poprawi fabrykę" to należy dobrze przeanalizować za co odpowiada dany element lub jaką role spełnia dany układ w naszym aucie, czyli krótko mówiąc trzeba się dowiedzieć co chciał osiągnąć inżynier projektując dany element działającej maszyny, który teraz chcemy zmienić. I jak to zrobicie to sami dojdziecie do wniosku, że zarówno zawór EGR jak i filtr cząstek stałych a nawet te nieszczęsne klapki w kolektorze dolotowym, które też są nagminnie wywalane :duh: są do czegoś potrzebne i coś poprawiają w pracy i funkcjonowaniu silnika a nie że są tylko na naszą udrękę. Jak ktoś pisze stwierdzenie, że "kiedyś tego auta nie miały i też jeździły" to od razu odsłania swoją "wiedzę" w temacie motoryzacji i nowych rozwiązań technicznych :mrgreen: Owszem jak się nie dba o te dodatkowe i niekiedy skomplikowane układy to są one naszą udręką i ulegną one uszkodzeniu w pierwszej kolejności a że są to "nowinkami techniczne" to są drogie w naprawie. No ale taka jest kolej rzeczy, że jak się kupuje auto z "górnej" półki z "bajerami" to trzeba się liczyć z drogimi naprawami w razie ewentualnej awarii. Jeżeli chce się mieć tanie auto w naprawie trzeba sobie kupić auto dla ludu :norty: albo inne pudełko po butach :mrgreen: Zatem reasumując mój wywód chciałbym raz jeszcze podkreślić ważną kwestię, tak poetycko :norty: najpierw dbajmy a potem poprawiajmy :mrgreen:

Edytowane przez BruceLee :)

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

Opublikowano
Wracając do tematu wyłączenia EGR... rozmawiałem z jednym mechanikiem, nie ma doświadczenia w tym temacie, al słyszał o tym, ze można wyłączyć. No i że można o tym pomyśleć. "Przyczepił mi się" jedynie do DPFa (w sensie to mu się nasunęło, że może być z tym problem) - nie obawiacie się, że będzie się zapychał?

 

A ja tam bym nie zaślepiał ani zaworu EGR ani nie wywalał DPF (jakbym go miał :norty: ). Jest podstawowa zasada, że zanim się "poprawi fabrykę" to należy dobrze przeanalizować za co odpowiada dany element lub jaka role spełnia dany układ odpowiada w naszym aucie, czyli krótko mówiąc trzeba się dowiedzieć co chciał osiągnąć inżynier projektując dany element działającej maszyny, który teraz chcemy zmienić. I jak to zrobicie to sami dojdziecie do wniosku, że zarówno zawór EGR jak i filtr cząstek stałych a nawet te nieszczęsne klapki w kolektorze dolotowym, które też są nagminnie wywalane :duh: są do czegoś potrzebne i coś poprawiają w pracy i funkcjonowaniu silnika a nie że są tylko na naszą udrękę. Jak ktoś pisze stwierdzenie, że "kiedyś tego auta nie miały i też jeździły" to od razu odsłania swoją "wiedzę" w temacie motoryzacji i nowych rozwiązań technicznych :mrgreen: Owszem jak się nie dba o te dodatkowe i niekiedy skomplikowane układy to są one naszą udręką i ulegną one uszkodzeniu w pierwszej kolejności a że są to "nowinkami techniczne" to są drogie w naprawie. No ale taka jest kolej rzeczy, że jak się kupuje auto z "górnej" półki z "bajerami" to trzeba się liczyć z drogimi naprawami w razie ewentualnej awarii. Jeżeli chce się mieć tanie auto w naprawie trzeba sobie kupić auto dla ludu :norty: albo inne pudełko po butach :mrgreen: Zatem reasumując mój wywód chciałbym raz jeszcze podkreślić ważną kwestię, tak poetycko :norty: najpierw dbajmy a potem poprawiajmy :mrgreen:

 

 

 

oczywiscie czesciowo masz racje :) ERG znacznie przyspiesza ogrzewanie silnika (z czym diesle w zime maja spory problem). Drugą storną medalu jest to, że dosc znacznie zwiekszaja turbodziure!! częśc spalin zamiast nakręcać turbine ucieka bokiem ;) Takze kazdy powinien rozsądzic czego potrzebuje :) narazie tez wstrzymuje sie od wycięcia ale jesli tylko padnie zawór lub chlodnica egr lub termostat układ poprostu zdemontuje ale w taki sposób by zawsze mozna bylo wrocić do oryginału. Dlatego wszystko pomierzylem zarówno dolot jak i zaslepke w kolektorze czesci sobie zrobie i poloze na polke niech czekaja ;)

Osobiscie nie polecam oddzielania odmy jesli uzywacie auta codziennie bo w korku poprostu smierdzi olejem w aucie. ale po usunięciu EGR jej usuwanie niema sensu. bo tylko w połączeniu z EGR opary oleju staja sie paskudne!! i zasyfiają caly dolot!! stanowczo odradzam również czyszczenie dolotu róznymi spraYami podczas pracy silnika... wtedy cały gnój z dolotu wpada prosto do silnika i dalej na gorące łopaty turbiny i jej kierownice.

Opublikowano

oczywiscie czesciowo masz racje :) ERG znacznie przyspiesza ogrzewanie silnika (z czym diesle w zime maja spory problem). Drugą storną medalu jest to, że dosc znacznie zwiekszaja turbodziure!! częśc spalin zamiast nakręcać turbine ucieka bokiem ;) Takze kazdy powinien rozsądzic czego potrzebuje :) narazie tez wstrzymuje sie od wycięcia ale jesli tylko padnie zawór lub chlodnica egr lub termostat układ poprostu zdemontuje ale w taki sposób by zawsze mozna bylo wrocić do oryginału. Dlatego wszystko pomierzylem zarówno dolot jak i zaslepke w kolektorze czesci sobie zrobie i poloze na polke niech czekaja ;)

Osobiscie nie polecam oddzielania odmy jesli uzywacie auta codziennie bo w korku poprostu smierdzi olejem w aucie. ale po usunięciu EGR jej usuwanie niema sensu. bo tylko w połączeniu z EGR opary oleju staja sie paskudne!! i zasyfiają caly dolot!! stanowczo odradzam również czyszczenie dolotu róznymi spraYami podczas pracy silnika... wtedy cały gnój z dolotu wpada prosto do silnika i dalej na gorące łopaty turbiny i jej kierownice.

 

Idąc tym tropem to trzeba by zdemontować kompresor od klimatyzacji bo on też dodatkowo obciąża auto i staje się ono "mułowate". Oczywiście jest to prawda co piszesz z tą turbodziurą ale czy ja wiem czy jest to tak mocno odczuwalne w naszych jedynkach, no może w 118d gdzie jest 122KM ale w mocniejszej wersji gdzie jest 143KM albo w 120d 163KM raczej już tego nie czuć.

 

Zgoda, jak już coś nam się popsuje i jest jakaś rozsądna alternatywa do kosztownej naprawy to wtedy warto pomyśleć o tym ale do puki wszystko jest sprawne i działa to nie widzę w tym sensu. A co do termostatu EGR to chyba się lepiej go opłaca wymienić niż przerabiać cały układ ;)

 

A co do cudownych szprajów... to tylko chyba idiota ich używa :duh: bo inaczej nie potrafię nazwać kogoś kto podczas pracy silnika "wrzuca" do jego środka przez dolot syf i szlam...

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

Opublikowano
idąc dalej tym tropem to bmw tak juz robilo.... jak sie nie myle m3 csl nie mialo nic zbędnego ;) ale klime to bym zostawił jednak ;) mimo ze unikam jej jak ognia ale czasem sie przydaje
Opublikowano
idąc dalej tym tropem to bmw tak juz robilo.... jak sie nie myle m3 csl nie mialo nic zbędnego ;) ale klime to bym zostawił jednak ;) mimo ze unikam jej jak ognia ale czasem sie przydaje

 

Zgadza się, w najbardziej "hardkorowej" wersji CSL nawet nie miało radia :norty: ale pamiętajmy CSL to jest inny "poziom gry" w którym liczy się każdy gram i każdy koń mechaniczny. Zatem jak komuś zależy na tym samym co konstruktorom M3 CSL to wtedy można rozważać pewne kompromisy i wybierać między mniejszą turbodziurą a lepiej dogrzanym silnikiem ale sami sobie odpowiedzcie na pytanie czy się opłaca wyważać otwarte drzwi i na siłę w taki sposób poprawiać naszego diesla skoro są takie wersje aut jak właśnie CSL? Jeżeli już tak na siłę chcecie modować i poprawiać osiągi Waszego dieselka to wydaje mi się, że najlepszym i zarazem najbardziej bezpiecznym sposobem na to jest zawirusowanie go :8) oczywiście w granicach rozsądku i w profesjonalnym zakładzie.

 

A tak by nie robić OT to :norty: to zamiast zaślepiać EGR warto pomyśleć o tym by lać lepsze paliwo i dbać o regularne przeglądy układu dolotowego i ewentualne jego czyszczenie. Dla przykładu napiszę tylko tyle, że znajomy ma 530xd od nowości, leje tylko ON ze stacji z muszelką ;) wymienia wszystko jak książka pisze w chwili obecnej ma ponad 250tyś km przejechane i nie ma żadnych problemów ani z EGR ani z DPF. Więc jak ktoś mówi, że ma problem z tymi dwoma "ustrojstwami" to odpowiedz może być tylko jedna, albo nie dba o auto albo ma skorygowany przebieg do Polskich potrzeb rynkowych :mrgreen:

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

  • Moderatorzy
Opublikowano

Bruce... wszystko prawda, ale... co do DPFa i tematu: "po coś konstruktor to wrzucił do auta" - tutaj akurat chyba wszyscy wiedzą po co ;) I nie jest to dla auta czy kierowcy tylko dla przepisów ;)

Co do reszty zgadzam się, puki działa to nie ruszać i dbać. Niestety u mnie tak się stało, że EGR padł... stąd moje rozważania co z tym zrobić. Ale raczej skończy się na zakupie... z tych powodów o których się tu pisze - wtedy trzeba wszystko przeanalizować i rozważyć kolejne zmiany ;) No ale jeżdżę już z tym zablokowanym DPFem prawie 2 m-ce ;) No ale w przyszłym m-c na pewno już coś z tym zrobię.

Teraz pytanie czy taki EGR kupować nowy, czy używkę, czy może jakiś zamiennik o ile jest. Na tą chwilę raczej kupię oryginał. Koszt to prawie 600 zł, ale wkładam i nie bawię się już w czyszczenie ;)

Opublikowano
Bruce... wszystko prawda, ale... co do DPFa i tematu: "po coś konstruktor to wrzucił do auta" - tutaj akurat chyba wszyscy wiedzą po co ;) I nie jest to dla auta czy kierowcy tylko dla przepisów ;)

Co do reszty zgadzam się, puki działa to nie ruszać i dbać. Niestety u mnie tak się stało, że EGR padł... stąd moje rozważania co z tym zrobić. Ale raczej skończy się na zakupie... z tych powodów o których się tu pisze - wtedy trzeba wszystko przeanalizować i rozważyć kolejne zmiany ;) No ale jeżdżę już z tym zablokowanym DPFem prawie 2 m-ce ;) No ale w przyszłym m-c na pewno już coś z tym zrobię.

Teraz pytanie czy taki EGR kupować nowy, czy używkę, czy może jakiś zamiennik o ile jest. Na tą chwilę raczej kupię oryginał. Koszt to prawie 600 zł, ale wkładam i nie bawię się już w czyszczenie ;)

 

Zgadza się DPF nie jest po to by "ulepszyć" auto tylko po to by chronić środowisko co jest równie dosyć istotne w dzisiejszych czasach co osiągi...

 

Hmm... skoro u Ciebie padł EGR i szukasz alternatywy do jego wymiany to wydaje mi się że najlepszą opcją będzie nie zaślepienie tylko kompleksowa wycinka, która się wiąże z pewnymi kosztami i tak naprawdę nie wiem czy jest opłacalna finansowo skoro nowy EGR kosztuje 600zł... ale tą kwestie musisz sam sobie przemyśleć tak samo jak to czy kupować używkę czy nową część bo każdy ma inne filozofie w tym temacie ;)

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

Opublikowano
zrobienie zamiennika egr i jego komplexowe wyciecie.... jesli egr jest uszkodzony to troche dobrych checi i pare kawalkow stali i aluminium koszt to wywalenie go i z programu jesli ktos chce moge pomoc w mechanice. opisie itd. niestety tak jak piszecie usuniecie egr spowoduje reakcje lancuchową (dzieki bogu lancuch krótki usuniecie dpf)
  • Moderatorzy
Opublikowano

BTW. wszyscy w temacie pisali o tych zmianach w kontekście silnika M47N2?? :> Bo przeglądając części to zawór EGR ma inny numer katalogowy w modelach po lifcie. Jak zacząłem przeglądać schematy to silnik N47 ma inaczej zbudowane przewody dolotu i recyrkulacji spalin - mam wrażenie, że tam zawór EGR jest za chłodniczką spalin, a u Nas jest przed. Dodatkowo okazało się, że zawór egr dla M47N2 ma dwa numery katalogowe i jeden jest z przepustnicą, a drugi bez.

 

Także, żeby ktoś się nie zdziwił, że w ogóle nie ma przepustnicy ;) w przed lifcie. Natomiast w poliftowych modelach jest to wszystko w trochę innych miejscach - więc trzeba mieć to na uwadze przy planowaniu ewentualnych przeróbek ;)

Opublikowano
u nas w starszych jest tak spaliny wychodza z kolektora ida przez chlodnice spalin i do egr. tego nowego silnika nie ogladalem wiec nie zajmje stanowiska tak jak tu ktos napisal przepustnice maja ci których auta wyposazone są w dpf
Opublikowano

Dokładne tak jest jak piszecie koledzy trzeba mieć na uwadze zarówno fakt czy auto jest przed czy po liftowe bo są inne silniki i dodatkowo czy auto ma czy nie ma DPF'a. Z resztą co tu dużo pisać, wystarczy popatrzeć na obrazki na

http://www.realoem.com/bmw/select.do?kind=P&arch=0

https://www.bmwautoparts.net/pl

https://www.bmwautoparts.net/pl/katalog/czesci/11_3597/0/48925/L/0/2004/0/0/chodz-uk-red-sub-szkodl-spal-113597

https://www.bmwautoparts.net/pl/katalog/czesci/11_4142/0/50145/L/0/2007/0/0/chodz-uk-red-sub-szkodl-spal-114142

:8)

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

hejka, podepnę się pod wątek

w piątek robiłem wirusa w mojej 1118d, wszystko fajnie, moment rósł jak wściekły a moc powoli.

po 4 korektach moment został na poziomie 370Nm a moc na 151KM, ewidentnie po wykresie widać że coś blokuje silnik aby dmuchnął więcej mocy.

Tuner stwierdził że prawdopodobnie padnięty jest EGR lub już cały układ wydechowy jest przypchany i nie może "uwolnić spalin".

 

Nie znam się na tym za bardzo, ale układ nie wydaję się skomplikowany, czy wg was samo zaślepienie EGR blaszką i wyłączenie w ECU załatwi temat? Czy muszę jednak wywalić cały zawór i zastąpić to jakimiś rurkami? Auto na szczęście nie ma DPF więc jemu to już raczej nie zaszkodzi ewentualnie trzeba będzie wyciąć kata.

Czy są jakieś zestawy plug'n'play aby wstawić w miejsce wywalonego EGR? Jeżeli mam zwalony EGR to też nie wiem czy on się wysypał w pozycji zamkniętej i otwartej, da się to jakoś sprawdzić?

BTW jeżeli nowy kosztuje 600zł, to jak go wymienię to jest opcja wzrostu mocy po tym nowym programie, który jest obecnie u mnie na pokładzie, czy z założenia nawet nowy EGR będzie blokował przyrost mocy?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.