Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

wśród grupy silników VW i FIATA bardzo powszechne jest zaślepianie egr lub jego wyjmowanie

robił to ktoś w 120d ?? oczywiscie EGR dziala prawidłowo ale on w silniku tylko bruździ ;)

bez EGR silnik wolniej by sie nagrzewał to minus

moze wiecej by palił to też na minus

ale zawsze miałby świeże powietrze a wiadome świeżym powietrzem lepiej sie oddycha :>

Edytowane przez cypisek21
  • Odpowiedzi 94
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Moderatorzy
Opublikowano

Ja mam swój zawór EGR padnięty :( Niestety padł po czyszczeniu (przy okazji czyszczenia dolotu) - wygląda na to, że membrana nie trzyma podciśnienia. Być może, że już przed czyszczeniem był niesprawny, ale po czyszczeniu zablokował się w pozycji zamkniętej i nie otwiera się, co komputer sygnalizuje błędem za wysokiego ciśnienia spalin. Ale ja go chcę wymienić na nowy, jednak jestem zdanie, że to jest dobra rzecz i dosyć dobrze przemyślana w BMW.

Jak chcesz możemy się zamienić ;) z moim będziesz go miał tak jakby zaślepiony ;) W zasadzie chyba jak odłączysz podciśnienie od zaworu to będziesz miał ten efekt, który chcesz mieć. Musisz się liczyć z żółtą kontrolką na desce :(

Opublikowano
pytam dlatego ze kolega z pracy zaslepił w 159 też po virusie i roznica jest bardzo odczuwalna głównie w dolnym zakresie obrotów.
Opublikowano
Zaślepienie EGR daje lepszy dół wtedy gdy EGR jest padnięty :wink: Są specjalne zestawy do BMW które że tak powiem zastępują EGR, a są po prostu zwykła rurką tylko trzeba pamiętać by wyłączyć EGR komputerowo po zabiegu usunięcia. Jakiś przyrost mocy będzie bo już widziałem taki bajer na BABYBMW.

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

  • Moderatorzy
Opublikowano

Hmm... to może i ja o tym pomyślę... :D Skoro EGR mi padł ;)

Damianz, a jeśli EGR mam teraz zablokowany w pozycji zamkniętej to w ogóle potrzebuję taki zestaw? Chciałbym tylko, żeby nie było błędu w komputerze :|

Opublikowano

kubik nowy EGR lub to drugie plus elektroniczne wyłączenie go bo będzie błąd EGR-u. Jak EGR jest uszkodzony to można go zaślepić też, ale błąd dalej będzie. Zaślepienie pomoże w tym że auto wróci do poprzedniego stanu, ale wciąż będzie błąd.

 

http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtopic.php?t=105075&postdays=0&postorder=asc&start=0

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Opublikowano

to co rwiemy to z korzeniami ?? zrobiłbym tak jak ten gosc w 330d z tego tematu powyżej dorabiam taki króciec i wyrywam wszystkie niepotrzebne flaki!!!!

chlodnica spalin nowy termostat egr i bedzie ladnie czysciutko pod maska :) jeste wylot z odmy wywale na zewnatrz i bedzie miał zawsze swieże powietrze silnik :)

 

dzis pomierze wszystko jutro robie projekt w 3d tego króćca i rysunki i zlece to komuś do zrobienia ze stali nierdzewnej

  • Moderatorzy
Opublikowano
A co to drugie takiego robi, że po elektrycznym wyłączeniu błędu nie będzie? Czemu po zaślepieniu i wyłączeniu błąd dalej będzie?
Opublikowano
A co to drugie takiego robi, że po elektrycznym wyłączeniu błędu nie będzie? Czemu po zaślepieniu i wyłączeniu błąd dalej będzie?

 

Poczytaj trochę na necie co to EGR i jak to działa i jakie są skutki gdy padnie. Wieczorem Ci odpiszę jak to wygląda w praktyce bo teraz idę robić przy moim BEEEE :wink:

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Opublikowano

nie wiem po jakim czasie wyskakuje blad wysokiego cisnienia spalin ale zrobilem tak.....

zdemontowalem egr- nie ruszalem tego conajmniej 100kkm o dziwo bardzo czysto w srodku max 2mm nagaru w okolicy zaworu reszta czysta....

wszystko umylem sprawdzilem dzialanie zaworu (chodzi plynnie) wszystko szczelne. zlozylem wszystko i odłączylem podcisnienie->czyli jakby egr nie bylo....

jechalem moze kilometr... nie odczulem poprawy wiec weza podpialem i wrocilem pod garaz. nie pojawily sie błędy na wyswietlaczu..

odpialem wąż od turbo by zajrzec jak otwiera sie zawór podczas pracy....

gdy silnik jest na wolnych obrotach uchyla sie jedynie 4-5mm

po odłączeniu podcisnienia na biegu jałowym w momencie opada, podlaczam mocno sie otwiera a po 2-3 sek uchyla sie na te 4-5mm. po lekkim dodaniu gazu zamyka sie ..

wydaje mi sie ze bardzo malo sie uchyla, moze to przez temperature silnika?? otoczenia (+35'C), a moze w dynosofcie aligator ograniczyl dzialanie egru...

dajcie znac jak to dzialanie widzicie

caly zawor mam dokladnie pomierzony jutro bede robil model 3d zamiennika egr.. na samo swieże powietrze..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

cypisek jak bedziesz egr wywalal to odrazu zrob sobie wolna odme :cool2:

a przy okazji wywl kata i jak masz dpf i bedzie git :cool2:

Ja wczoraj jak wymieialme wszystkie filtry sprawdzilem egr byl prawie czysciutki wiec zrezygnowalem z czyszczenia przjechane od ostatniego czyszczeni ok 30tkm :norty:

Opublikowano
ta wyrwe wszystko co nie potrzebne :) moze cos mu ulżę bo silnik lekko nie ma ;) hehehe ani jeden koń nie spi ;) tylko skompletuje co mi potrzeba do tego.. no i 1 temat zmiana zawieszenia!!
Opublikowano

http://images39.fotosik.pl/2075/7689e6e3cb158c79m.jpg

 

takie cos dam do wykonania zamiast zaworu EGR

  • Moderatorzy
Opublikowano
A co to drugie takiego robi, że po elektrycznym wyłączeniu błędu nie będzie? Czemu po zaślepieniu i wyłączeniu błąd dalej będzie?

 

Poczytaj trochę na necie co to EGR i jak to działa i jakie są skutki gdy padnie. Wieczorem Ci odpiszę jak to wygląda w praktyce bo teraz idę robić przy moim BEEEE :wink:

No coś tam czytałem już wcześniej. Z tego co przeczytałem wszystko zależy od tego w jakim położeniu się zablokuje, czy zamkniętym czy otwartym. Ja mam go ciągle w zamknięciu, więc skutkiem może być jedynie większe spalanie paliwa/100km? Piszczą coś tam jeszcze o podwyższonej temperaturze spalania mieszanki co też może nie być dobre. Napisz proszę o co chodzi z tym elektrycznym wyłączeniem i czemu u mnie ciągle będzie błąd.

Opublikowano

A więc, opowiem Ci z własnego doświadczenia jak to wygląda.

W skórcie:

Uszkodzony EGR = błąd

Uszkodzony EGR + zaślepka = błąd, ale auto jeździ normalnie (kopci na czarno, lecz wiadomo DPF coś tam wyłapie)

Dobry EGR = zero błędu

Dobry EGR + zaślepka = nie widzę takiego sensu

Brak EGR, gdyż jest jest zrobiony Custom-owy (tak jak rysunek wyżej) = błąd

Brak EGR, gdyż jest jest zrobiony Custom-owy (tak jak rysunek wyżej) + wyłączenie EGR komputerowo = zero błędu bo ECU nie widzi zaworu w ogóle

 

Aby błąd nie powrócił z Customowym EGR-em to musisz go wyłączyć komputerowo, tak aby auto go nie widziało. Dużo czytałem na forach o tych zaślepkach i trzeba brać poprawę na to co piszą i odpowiedz dzielić na pół. Że temperatura spalania jest wyższa itp. :duh: . Tak jak z filtrem DPF, kiedyś go nie było i auta jeździły.

 

damianz co ty byś zrobił ? osobiście kupił bym sprawny używany oryginalny zawór EGR, zaślepka to trochę druciarstwo (lecz się sprawdza). Tak wql to w BMW jest ciężko taką zrobić bo jest okrągłe wejście + opaska :cry2: (przewidzieli że Polacy będą szukać obejścia :) ) Customowy bym wsadził tylko jak bym auto chipował, lecz też nie wiem bo ja to zrobię z zaworem EGR gdyż nie chcę mieć kostki nie podpiętej. Uważam że każdy zrobi co chce i to co będzie go satysfakcjonować, a ja będę was wspierać w tym zadaniu. Niech moc będzie z wami :8)

 

P.S taki bajer widziałem w 120d + kilka innych jak wydech, intercooler i wypluł 210km, które można zrobić wydechem i intercoolerem. Jeżeli nie samą wycinką DPF-u :roll: Pytanie jest takie, czy warto ?

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Opublikowano
Z tego co Szatynwroc mi mowil to on poleca zablokowanie EGR komputerowo... i z tego co mówił tak u siebie ma zrobione w 5tce ;)

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Samo zalspeinie egr jest bezsensu ,musisz zrobic wolna odme ,poczytaj na sporcie!

Ogolnie w klekocie to jest dziwne dla mnie jakbym potrzebowal poszalec to bym kupil benzyne :norty:

Opublikowano
moj za pierwszym podejsciem do wirusa wypluł 220koni i 425nm ale na moja prosbe moment zostal wyrównany tak zeby nie przekraczal zbyt znacznie 400NM (skrzynia A) a egr przeciez nie da wiecej mocy on przeciez juz przy polowie gazu jest zamkniety... wolna odma napewno super robi na czystosc ukladu i tak jak krzysiek mowi warto zalozyc co po weekendzie uczynie ;) dalej bede czekal az zrobia mi pustego egra.. i beede wycinał a tak btw.. macie przepustnice bo widze sa wersje i takie i takie u mnie np nie ma...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie chodzi mu o klape lagodzaca gaszenie auta ,moesz kupic z innego modelu i wstawic :norty:

Jak masz chceci wywal kata ,przedluzy to znacznie zywotnosc turbiny

Opublikowano
bede kombinowal napewno... moze nawet zrobie jakies foty jak bede to robil
  • Moderatorzy
Opublikowano

No dobrze Damianz, ale u mnie jest niesprawny EGR, ale nie widzą żadnych negatywnych objawów - mam go ciągle zamkniętego, wiec co ma się złego dziać...

Pytanie moje jest takie, czy nie mogę go teraz komputerowo wyłączyć :| W ogóle czy nawet jak jest EGR sprawny, to czy nie można go wyłączyć bez kombinacjami z Customem. Czyli chodzi mi o konfiguracje:

Dobry EGR + wyłączenie EGR komputerowo = ???

Uszkodzony EGR (w pozycji zamkniętej) + wyłączenie EGR komputerowo = ???

 

Nie chodzi tutaj o wzrost mocy tylko raczej o to, żeby w dolocie nie było syfu (wtedy faktycznie jeszcze z odmą dobrze by było coś zrobić) - a w moim przypadku dodatkowo zaoszczędzenie na wymianie EGRa. Generalnie gdybym miał sprawny EGR to bym tego nie rozważał, ale skoro mam go uszkodzonego to mam wątpliwości czy płacić za wymianę czegoś co jest i tak kontrowersyjne.

Opublikowano
jak jest na zawsze zamkniety a nie przeszkadzaja ci te flaki w srodku przekroju rury dolotowej to zostaw to a tylko podjedz zeby ci to wylączyli to bledu nie bedzie ;) dla pewnosci ze nic sie nie otworzy możesz odlaczyc przewod podcisnieniowy ;) z autem nic nie bedzie ;) odczep odme od dolotu umyj caly dolot i bedzie jak nowka ;)
Opublikowano
mysle ze wiesz ale jezeli egr nie dziala to automatycznie bezużyteczna staje sie chlodnica spalin i termostat egr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.