Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Wymieniłem w Swoim E91 radio z wersji pre-LCI na LCI. W związku z tym konieczne jest zgranie modułu CCC z resztą auta. W INPie zrobiłem odczyt UIF

 

http://i43.tinypic.com/jhubo9.jpg

 

Widać że moduły NAV (numer ZB 6957356), MOSTGW (numer ZB 9186206), MASK/CCC (numer ZB 9186209) i kilka innych mają niepoprawny numer VIN.

 

W związku z tym chciałem zgrać to w winfkp. Zainstalowałem bazę danych SP-daten-E89_v49. Niestety podczas ręcznego wyboru modułu do upgrad-u i wpisaniu dowolnego numeru ZB dostaję informację że pod tym numerem żadne złożenie nie zostało odnalezione.

 

http://i41.tinypic.com/juwnjo.jpg

 

W związku z tym mam prośbę. Czy może mi ktoś powiedzieć co za radio mam u siebie włożone (może to radio z innego modelu BMW, choć nie wiem czy w jakimś modelu był taki, który wyglądał identycznie z tym z E91)?

W jakiej bazie znajdują się moduły o podanych numerach ZB?

Co oznaczają błędy pokazane w UIF dotyczące modułu VIRTSG92?

 

Co oznaczają błędy pokazane w statusie INP-y

 

http://i43.tinypic.com/9h71mq.jpg

 

a dotyczące modułu NAV?

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Opublikowano

OK ale dlaczego w mojej bazie nie wykrywa modułu o tym numerze ZB? Czy ncs lub tool32 robi w ogóle odwołania do bazy danych czy tylko ustawia odpowiednie parametry w modułach? W ncs-e o tool32 zmienię numer VIN od strony softwarowej a nie fizycznie w hadrwarowej. Czy to wystarczy czy po zmianie ncs-em ustawienia nie wrócą do pierwotnych wartości po ewentualnym przekodowaniu auta lub rozpięciu klemy (przywróceniu ustawień standardowych zapisanych w ECU)?

 

P.S.

Nie wiem czemu zniknęły zdjęcia z mojego pierwszego posta?

Opublikowano

Wlasnie o to chodzi ze chcialbym sam to zrobic zeby sie czegos nauczyc.

 

Co do modulow, o ktore mi chodzi to moglbys spojrzec na pierwszego posta gdzie sa informacje UIF (user information field). Tam sa moduly, ktore maja inny numer VIN (moj vin to oczywiscie ten KY13798). Jedyny modul, ktorego vin udalo sie mi zmienic to FRM.

Opublikowano

Co do stwierdzenia że "sam to chcę zrobić" źle mnie zrozumiałeś, bo nie chcę po prostu jechać do fachowca, który podepnie kabelek, zrobi co trzeba (czasami nie do końca tak jak bym sobie tego życzył), skroi kasę i nic poza tym.

 

Co do zadawania pytań to według Ciebie co teraz robię? Może tylko interesuje mnie coś więcej niż "zrobię to za Ciebie tylko odezwij się na priv"? Rozumiem że każdy chce zarobić na swojej wiedzy ale wartość forum polega na wartości odpowiedzi i rozwiązanych problemach a nie na ilości postów. Niektórzy mają chęć i odwagę coś zrobić, czegoś się nauczyć. Według mnie do tego właśnie służy forum.

Opublikowano

Zgadzam się z Tobą, tylko problem, że często tutaj nikt nie pomaga (akurat nie mówię o Tomek020). Kasę każdy chce skroić i nikt nie chce dzielić się wiedzą, jednak to jest trochę błąd bo i tak Ci, którzy nie chcą robić czegoś sami to i tak nie będą, a Ci, którzy chcą się nauczyć czegoś to w końcu dopną swego i odkryją to.

 

Ja w wielu dziedzinach mam tak, że po prostu nie ruszam tematu: np. po kwestie prawne idę do prawnika, a przecież mógłbym wertować tysiące stron w internecie w poszukiwaniu informacji.

 

Inna sprawa to właśnie zainteresowanie/hobby, niektórzy pytający i proszący o pomoc nie szukają koniecznie oszczędności, tylko tak jak kolega wyżej starają się czegoś nauczyć bo po prostu interesuje ich to (na takich nikt na pewno nie zarobi). Chyba właśnie o to chodzi i myślę, że ukrywanie informacji na forum jest bez sensu. Zasada powinna być taka: "wiesz a nie chcesz powiedzieć to się nie odzywaj".

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
Ale ja dalej tego nie rozumiem. Nie wiem, uważasz, ze to zabierze Ci klienta? Czy boisz się o to, że ktoś inny wykorzysta to i zarobi na tym?

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

Zmien na poczatek tool32 numery VIN w modułach. Nie znikna one po odlaczeniu aku I raport w inpa bedzie poprawny.

Do winkfp lepiej uzyc interfejsu po swiatlowodzie.

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam kolegów

 

Jakie są szanse żeby uratować CCC w e60 bez wyciągania na stół. Problem jest taki że padła komunikacja z CAPPL, CTUNE, CHOST, CAUDI. Komunikuje sie tylko z CGATE. Ista, Inpa, ncs i winkfp nie komunikują się z nimi. Zostaje tylko stół czy może NFS by sobie poradził? A może któś zdalnie to opanuje?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.