Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kupuję BMW :)

Dokładnie E90 320d Xdrive. Rocznik 2009, przebieg ok. 90 tys. km.

Kupuję od dealera Inchcape w Warszawie.

Salon proponuje mi wykupienie dodatkowej gwarancji BMW Premium Selection Repair Inclusive na 2 lata za 6 594 zł (kod 07TZ).

Warto?

Czy mogę się spodziewać jakichś dużych napraw w ciągu najbliższych dwóch lat??

 

Tym bardziej, że:

Poniższe czynności są wyłączone z pakietu BMW Repair Inclusive:

- Uszkodzenia wynikłe z zanieczyszczenia w układzie paliwowym oraz jakości paliwa

- Uszkodzenia powłoki lakierniczej, nadwozia, osłon, wykładzin, paneli

- Uszkodzenia elementów szklanych (np. szyba czołowa, reflektory)

- Usuwanie przyczyn powstawania niepożądanych dźwięków np. skrzypienia, piszczenia, trzeszczenia, itd.

- Opony, wyważenie kół, uszkodzenia kół, geometria zawieszenia

- Naprawy akcesoriów, które nie były zamontowane fabrycznie

- Naprawy uszkodzeń spowodowanych przez niewłaściwą eksploatację lub powstałych z winy użytkownika (np. za niski poziom oleju)

- Uszkodzeń powstałych w wyniku użytkowania samochodu w rajdach i imprezach sportowych

Opublikowano

Ja bym nie brał.

Nawet jakby padła Ci turbina to spooookojnie się zmieścisz w 6500 żeby wymienić na nową. I musiałbyś mieć ogromnego pecha żeby akurat trafiło się tak, że przez te dwa lata będziesz miał tak dużo usterek, ze 6500zł by nie wystarczyło na naprawy i lepiej opłacało się wziąć ubezpieczenie.

 

Na dodatek jakby Ci padło właśnie turbo to nigdy nie masz pewności że nie podciągną tego pod:

-Naprawy uszkodzeń spowodowanych przez niewłaściwą eksploatację lub powstałych z winy użytkownika (np. za niski poziom oleju)

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Zgadzam się z przedmówcą i też bym nie brał, choć loteria w naszych silnika to łańcuch rozrządu - jak padnie bez wcześniejszych objawów (hałasu) to może "trochę" narozrabiać - na łańcuch nie ma mądrych, niestety.

Zawsze można tą kasę zainwestować i starczy na sporą naprawę tylko lepiej poradzić się kogoś zanim odda się do serwisu który chętnie naprawia wszystko przez wymianę na nowe.

 

PZDR

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kluczem do podjęcia decyzji jest planowany przebieg jaki zamierzasz wykonać w tym okresie, i czy nie ma ograniczeń w tym zakresie. Jeśli zrobisz np. 30 tys. rocznie to kupno byłoby wskazane, bo wtedy statystycznie mogą być spore wydatki (co nie oznacza, że muszą - takie jak: turbina, dwumasa, DPF, o innych duperelach nie wspomnę).
Opublikowano

Raczej nie przewiduję większych przebiegów niż 20 tys rocznie.

Samochód będzie jeździł na codzień po Warszawie, + wyjazdy na Mazury/Morze/Góry - 1/2 razy w miesiącu

Opublikowano

A ja bym się zastanowił czy nie wziąć jednak:

 

- wymiana rozrządu 3-3,5 tyś zł, jak się zerwie to dojdzie koszt ew. remontu czyli idziemy ponad 5 tyś zł.

- xdrive czasem sprawia problemy - szczególnie skrzynie rozdzielcze - 6 tyś nowa

- nie ma nic o wyłączeniu koła dwumasowego - jeśli padnie to kosz pewnie ok. 2 tyś samo koło plus robocizna plus odrazu lepiej zrobić całe sprzęgło. W ASO wyjdzie pewnie z 4-5 tyś

- jeśli to automat to raczej nic powinno się dziać, bo w e90 uchodzą za bardzo trwałe pod warunkiem odpowiedniego serwisu, ale... koszt remontu to ok. 4 tyś zł.

- turbiny raczej nie padają w n47, ale licząc ew. wymiane to ok. 2 tyś regenerowana i ok. 3-4 tyś nowa.

- widziałem padnięte wtryskiwacze piezoelektryczne w n47 koszt idzie w ok. 3-4 tyś. Regeneracja na ten moment niemożliwa.

- DPFy w e90 praktycznie w ogóle nie sprawiają problemów, ale koszt to strzelam 3-4 tyś, zawsze można wywalić i wtedy to ok. 800-1500 zł.

- gwarancja obejmuje tylko PL czy EU również? jeśli EU też to zawsze mamy spokój, że nie zgolą nas za ASO podczas niespodziewanej awarii w trasie

 

 

Oczywiście jest to bardzo pesymistyczna wersja, ale nie niemożliwa :mrgreen:

Opublikowano
A ja bym się zastanowił czy nie wziąć jednak:

 

- wymiana rozrządu 3-3,5 tyś zł, jak się zerwie to dojdzie koszt ew. remontu czyli idziemy ponad 5 tyś zł.

- xdrive czasem sprawia problemy - szczególnie skrzynie rozdzielcze - 6 tyś nowa

- nie ma nic o wyłączeniu koła dwumasowego - jeśli padnie to kosz pewnie ok. 2 tyś samo koło plus robocizna plus odrazu lepiej zrobić całe sprzęgło. W ASO wyjdzie pewnie z 4-5 tyś

- jeśli to automat to raczej nic powinno się dziać, bo w e90 uchodzą za bardzo trwałe pod warunkiem odpowiedniego serwisu, ale... koszt remontu to ok. 4 tyś zł.

- turbiny raczej nie padają w n47, ale licząc ew. wymiane to ok. 2 tyś regenerowana i ok. 3-4 tyś nowa.

- widziałem padnięte wtryskiwacze piezoelektryczne w n47 koszt idzie w ok. 3-4 tyś. Regeneracja na ten moment niemożliwa.

- DPFy w e90 praktycznie w ogóle nie sprawiają problemów, ale koszt to strzelam 3-4 tyś, zawsze można wywalić i wtedy to ok. 800-1500 zł.

- gwarancja obejmuje tylko PL czy EU również? jeśli EU też to zawsze mamy spokój, że nie zgolą nas za ASO podczas niespodziewanej awarii w trasie

 

 

Oczywiście jest to bardzo pesymistyczna wersja, ale nie niemożliwa :mrgreen:

 

Myślę, że jednak niemożliwa :lol:

Opublikowano

Moim zdaniem również warto podjąć ryzyko i nie brać takiej gwarancji. Myślę że jest duża szansa (na pewno 50/50) że wszystko będzie ok, a nawet jeśli się coś przytrafi to koszt będzie niższy niż proponowana gwarancja.

 

Warto na to spojrzeć z drugiej strony.

Gdyby sprzedawca wiedział, przewidywał że będzie musiał na tejże gwarancji wymieniać coś grubego na pewno by jej nie dał... To zwykłe wyciąganie grubej kasy na dzień dobry...:)!

 

Urwij jeszcze parę złotych z ceny i nie martw się na zapas bo to ślepa uliczka.

 

t.

Opublikowano

W zasadzie tylko mnie utwierdziliście w przekonaniu, żeby nie brać dodatkowej gwarancji.

 

Dzięki

 

PS. Jak odbiorę samochód od razu się nim tutaj pochwalę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.