Skocz do zawartości

Po wymianie zawieszenia dalej stuka ,co? e39


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dziś wymieniłem przednie zawieszenie tj.Wahacze dolne, łączniki stabilizatora, końcówki drążków, gumy stabilizatora, oczywiście wszystko oryginał lemforder

Okazuje się że po wymianie dalej coś stuka w lewym kole,słychać to tylko jak jedzie sie po kostce brukowej ,bardziej to słychać jak jedzie się po tej kostce powoli niż szybko,stuki nie występują na dziurach na progach itp,zauwarzyłem to tylko na kostce ....Co to może być?

Opublikowano

A górne wahacze? Z tego co widzę wymieniłeś tylko dolne.

Ja mam na kostce to samo. Tylko u mnie nie stuka zawieszenie tylko kierownica jak się jedzie powoli po kostce. Dałem go do obejrzenia i niby nie jest to magiel, a krzyżak kolumny kierowniczej

Opublikowano
,bardziej to słychać jak jedzie się po tej kostce powoli niż szybko,stuki nie występują na dziurach na progach itp,zauwarzyłem to tylko na kostce ..

 

Amortyzatory do wymiany,miałem te same objawy.Jazda szybka wszystko ok,powoli po małych nierównościach stuki.

Opublikowano
Ja bym też obstawił amortyzatory. W zeszłym roku całe zawieszenie nowe, a jak stukało tak stukało... I też bardzo delikatnie na kostce, albo polna droga - małe nierówności. Dopatrzyłem się, że prawy amortyzator był lekko od oleju. Amorki wymienione i problem znikł.
Opublikowano
Jeżeli chodzi o wahacze górne to były dobre,twardo chodziły i nie miały luzów.Też mi się wydaje ze to mogą być amory,tylko że jak byłem na przeglądzie to amory były dobre ,są to oryginały sachs.Magiel bym odrzucił,czy oprócz amorów jest w nich jakaś część wymienna która mogła by tak się obijać,jakieś kielichy amorów albo coś w tym stylu???pozdr
Opublikowano
,tylko że jak byłem na przeglądzie to amory były dobre ,są to oryginały sachs

 

Po czym twierdzisz że amory były dobre?.Puki go nie wymontujesz i sam osobiście nie skontrolujesz pracy tłoczyska nigdy się nie dowiesz.Wszystkie maszynowe wykresy procentowe amorów można włożyć między bajki.Moje(też oryginały sachs)miały 78% sprawności a okazało się że są złomem,po wyjęciu gaz ładnie wyciskał tłok ale przy wciskaniu był mały 5mm uskok to było przyczyną stuku u mnie.Po drugie jak auto ma 200,300tys.km przejechane i ma jeszcze oryginalne amory to nie ma co myśleć za dużo tylko wymieniać :)

Opublikowano
.Wszystkie maszynowe wykresy procentowe amorów można włożyć między bajki.

Amen :) Ja swoje jeszcze oryginały miałem przy 250tys i prawy się wylał. Musiałem jechać na przegląd z bujającą prawą przednią str. I co? Pan diagnosta stwierdził że zawieszenie w bardzo dobrym stanie ponad 70% :mrgreen: A ja się bałem, że nie przejdę badań :) Amortyzator też mi stukał

Opublikowano

Cześć,

kilka tygodni temu walczyłem dokładnie z tym samym problemem co Ty,

wymieniłem sporo części i nic... aż w końcu znalazłem godnego mechanika i po chwili stwierdził, że to górne wahacze.

Nie miały sporo luzów na sworzniach, tylko na tulejach - te gumy były mega wyjechane.

Postaw samochód na kanale, zablokuj prawe przednie koło, wejdź pod auto i obserwuj tyleje gumowa wahacza gornego z lewej strony, a niech ktoś porusza samochodem (na luzie) przód, tył... u mnie wyraźnie było widać jak niesfornie pracuje ten wahacz lekko cykając...

Objawy identyczne jak u Ciebie, stukanie przy niskiej prędkości, jakby do puszki metalowej wrzucić monetę pokrytą cienka warstwą gumy i potrząsać bardzo szybko... czułem drgania aż w kierownicy. :)

Sprawdź to, mi też wszyscy mówili, ze kolumna, bo zawieszenie mam praktycznie nowe.

daj znać co i jak,

pozdrawiam, KJ.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Podepnę się pod temat - czy da radę bez najazdów/kanału/podnośnika zweryfikować numer lub rodzaj amortyzatora z przodu?

Nie wiem, czy mam m-techniki czy zwykłe, przez co nie wiem co kupić :)

Opublikowano
Stawiam na sworzeń wahacza górnego. Niestety, tego luzu nie znajdzie żaden mechanik, jeśli nie odkręci wahacza od strony tulei. Miałem to raz z prawej, stukało i nic nie można było znaleźć, dopiero po odkręceniu śruby tulei tegoż wahacza, ruszając luźno góra-dół wyczuwalny był luz. kilka dni temu powtórka z rozrywki, tym razem strona lewa. Mechanik macał, naginał brechą i nic nie znalazł. Pojechaliśmy na szuter i tłucze, diagnoza mechanika - magiel. Poprosiłem, żeby poświecił pół godziny i odkręcił śrubę i wtedy sprawdził wahacz, że mu za to zapłacę. Po odkręceniu okazało się, że sworzeń na duży luz, a mechanik nie wziął nawet złotówki za wymianę tego wahacza. Powiedział, że za naukę trzeba płacić.
Opublikowano

Dobra, rozebrana jedna strona i pojawia się gigant pytanie. Monroe'y do M-Technika mają nacięcia na sprężyny.

Sprężyny które mam założone, zakończone są równo. Nie ma jak ich osadzić.

Może mi ktoś pomóc wyjaśnić tą sprawę?

Opublikowano
Stawiam na sworzeń wahacza górnego. Niestety, tego luzu nie znajdzie żaden mechanik, jeśli nie odkręci wahacza od strony tulei. Miałem to raz z prawej, stukało i nic nie można było znaleźć, dopiero po odkręceniu śruby tulei tegoż wahacza, ruszając luźno góra-dół wyczuwalny był luz. kilka dni temu powtórka z rozrywki, tym razem strona lewa. Mechanik macał, naginał brechą i nic nie znalazł. Pojechaliśmy na szuter i tłucze, diagnoza mechanika - magiel. Poprosiłem, żeby poświecił pół godziny i odkręcił śrubę i wtedy sprawdził wahacz, że mu za to zapłacę. Po odkręceniu okazało się, że sworzeń na duży luz, a mechanik nie wziął nawet złotówki za wymianę tego wahacza. Powiedział, że za naukę trzeba płacić.

 

Dziś byłem na przeglądzie wahacz górny do wymiany + drążek[nie sama końcówka] dzięki za pomoc :cool2:

ps:Ar_w przekładnia/magiel bez luzów:)

  • 2 lata później...
Opublikowano

Odkopuję temat. Zrobiłem całe zawieszenie, przy wolnej jeździe na kostce słyszę stuk.

Ja podejrzewam krzyżak układu kierowniczego (ŁĄCZNIK KOLUMNY KIEROWNICZEJ KRZYŻAK). Jak można to sprawdzić ?!

Chce zobaczyć czy na pewno mój jest zły.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Stuka ci maglownica.

Typowa awaria w e39.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam

Otóż moze opowiem moja historie ze stukaniem tylka na minimalnych nierówności np kostka brukowa czy nierówny delikatnie asfalt

zaczeło sie od wylanego amorka

No wiec tak, wymieniłem

Amortyzatory wpierw na Mahle potem jeszcze raz na Kayabe

Poduszki amorów Mahle

drążki kierownicze z końcówkami Lemforder

łączniki stabilizatora Lemforder

wahacze górne Lemforder

wahacze dolne Lemforder

wszystkie możliwe gumy, odboje ect Lemforder

W zasadzie nie wymieniłem tylko sprężyn i drążka reakcyjnego stabilizator.

Ustawiona geometria

Uszczelnione przewody cisnieniowe od wspomagania/ zakute na nowo

Kilka tysiecy poszlo a stukanie jak było tak jest.

Co wy na to? jestem gotów sprzedac to auto zeby tylko sie przestalo tłuc.

Nastepne co wymienie to cale auto

Kilka warsztatów specjalizujących się w BMW i nikt nic mi nie potrafi pomóc.

W stacji diagnostycznej zaproponowali mi karte stałego klienta VIP,

Zastanawiam sie nad zaproponowaniem przykładu stuków w moim zawieszeniu jako temat pracy naukowej, jeżeli ktoś potrzebuje materialu do doktoratu to proszę bardzo, udostępnie moja historie.

 

zero luzów,

Opublikowano

A ja wam opowiem historię która 3-4 lata temu zdarzyła sie w nowym nabytku który pomogłem kupić koledze...

E39 sedes 1997 rok...

Stukało na nierównościach, wymienił belke tył, tuleje wózka nowe, piasty, łączniki, amory, poduszki itp itd... po czym stukało jak wcześniej.

Stukały uwaga uwaga - Zamienniki klocków hamulujących tylnych bo byly za małe i mialy luz.

Gość wyrzygał sie około 2 kafli na nowe części a klocki wtedy coś koło 250 zł kosztowały... a brzmiało jak łącznik stabilizatora...

W moim turasie znowu z półtora roku temu urwałem stabilizator tył z lewej strony. Pod autem nie było widać, dopiero mechanikowi dałem na wymiane łączniķów bo myślałem że one stukają, dzwoni na drugi dzień żebym podjechał bo jest przypał. Podleciałem, pytam co jest a ten mi daje stabilizator do ręki i mówi żebym szukał kogoś kto spawa amelinium bo sie urwało z jednej strony więc wyjął go całkiem aby nie czynił tam większego spustoszenia.

Może komuś kiedyś się przydadzą wskazówki gdzie jeszcze szukać przyczyn stuków w E39 :)

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

No to moja historia, niestety niedokończona:

stuki z przodu podczas jazdy szybko, na nierównościach typu pokrzywiony asfalt, czyli płynne dziury bez wyrw uskoków. AMORKI do wymiany i pomogło, ale nadal cos stuka, tym razem tylko na uskokach, bruku, torach, dziurach. Auto ma raptem 140tys przebiegu. całe zawieszenie ori przed moja wymiana amorów. Tuleje z tyłu już siadają, ale z przodu nic nie widzę niepokojącego. Gumy jak nowe, stabilizatory chodzą z oporem. Czy walić może maglownica, ale tak, że nie czuje tego na kierownicy?? Jak jadę na wprost to mam wrazenie ze auto często delikatnie próbuje jechac w prawo lub w lewo i muszę robić mikro-kontry, jakby na listwie był luz, który jednak nie jest odczuwalny na kierownicy jako stuki. Mogły sie pozacierać łozyska w maglu i kiera chodzi cieżko, przez co stuków nie czuję? Dodam ,ze mam szerokie laczki z przodu... 235

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.