Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Coś mi brzeczy w środkowym tłumiku, chciałem z niego zrobić wydmuszke i tak założyć, ale niestety poprzedni właściciel wpadł na ten sam pomysł :D ... co polecacie tam wspawać ? Na allegro bida, nawet czegoś używanego seryjnego nic znaleźć nie mogę, może wspawać kawałek rury i zrobić przelot ?
Opublikowano
U mnie kolego jakimś cudem oderwał się kawałek katalizatora i brzeczał niemiłosiernie. Wyciąłem katy i wstawiłem strumienicę - nie jestem zwolennikiem przelotów. A strumienica jednak coś tam zgłuszy. Koszt nieduży, efekt bardzo fajny. Możesz znaleźć np. na allegro różne rozmiary, średnice itd...
Opublikowano
Tyle że ja juz nie mam kata, ktoś go wywalił, i jest pusty środkowy tłumik, i to on właśnie brzęczy, nawet jak się w niego puknie palcem to dzwoni... jaką średnicę ma seryjny wydech w e39 523i ?
Opublikowano
Z tego co wiem, to dokładnie 2,25 cala. Kup dobrą strumienicę z taką samą średnicą. Chyba że wystarczy Ci sama rureczka...
Opublikowano

Witam serdecznie.

 

Zalogowałem się na forum dla jednego pytania które mnie nurtuje a mianowicie. Jestem posiadaczem 540i z 99 r. ale o tym może później. Chodzi mi o układ wydechowy, co myślicie o zmianie układu wydechowego od c63 amg (mój ojciec jest posiadaczem właśnie takiego mecenasa. Jest to jego 2 szt. bo niestety pierwsza się spaliła i właśnie z niej został nam układ wydechowy). Co myślicie o moim pomyśle ? Czy może to wpłynąć źle dla silnika ? Czy zwyczajnie darować sobie taki zabieg ? Poproszę o opinie szczere. Dziękuję z góry za pomoc.

Opublikowano
Ja bym sobie odpuścił taki przeszczep.Wydechy w BMW są tak dopracowane,aby silnik pracował jak najlepiej i najefektywniej.Podobno nawet najmniejsza modyfikacja wydechu odbija się na pracy silnika.Może nie zawsze to odczuwamy ale przy dużej pojemności ciężko zauważyć parę koni w tą,czy w tą stronę.Przecież z jakiegoś powodu inżynierowie opracowali taki,a nie inny układ wydechowy.
niema nic lepszego niż BAWARKA
Opublikowano
A czy przypadkiem w wydechu nie powinno być 2 sond lambda ? Właśnie jedna w katalizatorze przed środkowym tłumikiem ?

 

Kolego patrząc na rocznik Twojego wychodzi na to, że masz owszem 2 sondy, ale tylko w kolektorze wydechowym

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja tam już nie zdecyduje się na żadena strumienice i podobne wynalazki.

Efekt to beznadziejny dźwięk wydechu i wyrażny spadek mocy na niższych obrotach.

Albo odpowiednio dobrany tłumik przelotowy albo nowy kat.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Typowo do tego silnika nic nie znalazłem, ale jeden kolega na forum tłumaczył parametry wydechu, wraz z technikami projektowania nowych układów i wpływu na zachowanie się silnika, ale tez nie mogę teraz znaleźć, nie przypomnę sobie jaki miał tytuł :?
Opublikowano

W civicu czyli moim poprzednim aucie wyglądało to tak ... przód 4-2-1 1 tłumik środkowy przelotowy i 1 końcowy przelotowy w zależności od tego jaką ma moc dany silnik dajemy odpowiednią średnicę wydechu ...

 

Wiadomo że R6 z bmki to zupełnie inna pułka ale myslę że zasada jest podobna,więc skoro seryjnie jest 2,25 cala to może wystarczy też zeminić cały wydech na troszkę większy i zamiast kata przelot i na końcu też coś przelotowego ? Tylko jakich firm coś wrzucać ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To nie jest ze "wystarczy dać większą średnice, zrobimy przelot".

BMW nie lubią kombinacji przy wydechu, zwłaszcza jak nie masz o tym pojęcia.

Stare c20xe do którego wsadziliśmy 2,25 cala (albo 2.5, nie pamiętam) i pełny przelot zgubiło nie wiadomo gdzie 20 koni, więc to nie takie proste.

Opublikowano
Kurcze... czyli radzisz mi wrócić do serii ? Bo u mnie jest masakra, przyznam się że przy kupnie auta nie oglądałem wydechu, ale nieadawno jak mi kumple sprawdzali poduszki pod silnikiem to byli zszokowani co mam odwalone :mad2: a więc z samym kolektorem nie było nic kombinowane , ale miejsce gdzie łączą się 2 wydechy w 1 już nie ma tam łączenia tylko wszystko jest pospawane na stałe, do tego nie ma katalizatora tylko pusta puszka bosala i jeszcze wlot do niej i wylot jest mniejszej średnicy niż reszta wydechu :duh: więc pomyślałem że jak będę to robił to przy okazji wrzucić może jakiś przelot ... ale coś czuję że chyba wróce do serii
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Spróbuj popytać ludzi którzy modzili przy wydechach w swoich 2.5, może mają jakieś sprawdzone rozwiązania, bo takie robienie na chybił-trafił to nie jest za dobry pomysł :wink:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ale miejsce gdzie łączą się 2 wydechy w 1 już nie ma tam łączenia tylko wszystko jest pospawane na stałe,

 

No w e39 od kolektora do końcówki wydechu nie ma złacz tylko jedna całośc i tak jest fabrycznie.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
ale miejsce gdzie łączą się 2 wydechy w 1 już nie ma tam łączenia tylko wszystko jest pospawane na stałe,

 

No w e39 od kolektora do końcówki wydechu nie ma złacz tylko jedna całośc i tak jest fabrycznie.

 

Ale przecież sam kolektor da się wyjąć chociaż :

 

http://allegro.pl/bmw-5-e39-520-2-0i-tlumik-wydech-rura-i3336794332.html

 

A u mnie kolektor jest już zespawany z resztą wydechu :mad2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

aha.

No to lipa niestety.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Uff, jak ja sie cieszę że mój klekot ma w 3 miejscach łączenie na wydechu :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.