Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. jestem nowy na forum i to będzie mój pierwszy post. :D

Mam problem, mianowicie:

 

Jakiś czas temu samochód mi zgasł podczas ruszania, innym razem podczas jazdy. Ostatnio zgasł i nie mogłem go odpalić. Kupiłem interfejs do BMW i przeskanowałem programem INPA, wyskoczyły nastepujące błędy:

 

191 Lambda probe cheating downstrem sensor 2

228 Lambda control tolerance Bank 2

160 MTC-position controller PI-checksume

161 MTC-position controller PI-checksume

8 Air flow meter

136 TPS selftedt

115 TPS-Adaptation

 

Posiadam instalację gazową więc lambda podobno jest normalnym błędem ( tak twierdził gazownik).

Najbardziej zainteresował mnie błąd air flow meter. Po wejściu w Impie do rzeczywistych statystyk zobaczyłem, że przepływ _Total air consumption HLM_ jest zerowy niezależnie od obrotów. Postanowiłem kupić używany przepływomierz oryginalny siemens. Niestety po wymianie tej części i skasowaniu błędów nic się nie zmieniło, błędy sczytywane zniknęły oprócz air flow meter. Ponadto obok kontrolki pokazującej jaki mam bieg (automat) pokazała się taka zębatka informująca o problemach ze skrzynia i przejściu skrzyni w tryb awaryjny... Obroty silnika przed tymi kombinacjami lekko falowały jak i teraz jest. Aktualnie samochód nie chce odpalić. Odpalam go, dochodzi do 2000 obr/min i gaśnie.

 

BMW e46 330xi Touring 2001r. Silnik M54

 

Proszę o pomoc.

P.S Jakiś miesiąc temu był wymieniany czujnik położenia wałka bo szwankował.

Opublikowano

Jestem początkujący w Impie, zrobiłem screeny na żywo tego co potrafię uruchomić http://www.fotosik.pl/u/kamilman/album/1467011.

 

Zresetowałem błędy i samochód odpala bez problemu, pozostają falujące obroty i wykresy które raczej nie są idealne. Proszę o podpowiedź jak sprawdzić czy do przepływomierza idzie prąd. Czy jest napięcie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
znajomy co prawda w e36 maiał takie same objawy co Ty błąd z przepływki podmiana na inna dalej to samo. silnik dochodził do 2tys obr i gasł co sie okazało nieszczelny dolot

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
Jeśli chodzi o dolot to jak jechałem to czułem się jak bym miał turbinę bo przy zwiększaniu obrotów słyszałem świst... Bardzo proszę o przetłumaczenie mi błędów, które podałem wyżej.
Opublikowano

Dzięki za stronę. Jak komuś pomoże to:

 

115- Mieszanki paliwa Banku 2, Kontrola O2 Limit Adaptacja

191- Sensor ogrzewanie tlenu mało Bank 2, Post-Cat

228- Mieszanki paliwa Bank 2, Kontrola O2 Sensor Heater dostosowanie LimitOxygen mało Bank 2, Post-Cat

160-Zawór regulatora położenia przepustnicy

161 ----------------------II---------------------------

136- Silnik przepustnicy Open / Close testowe nie powiodło

115- 5V napięcie wyjściowe nie w ramach Limitu

 

Problem rozwiązany. Przepływomierz wymieniony na oryginalny Siemens z kodem tym co stary (970zl). Używany, który kupiłem wcześniej okazał się uszkodzony.

Na razie nie wywala błędu 227, zobaczymy co będzie dalej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.