Skocz do zawartości

520i kody błędów - co myslicie ?


s_wirus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Ostatnio auto zaczęło mi się dziwnie zachowywać, więc postanowiłem skorzystać z pomocy komputera.

Wywaliło mi takie błędy sterownika DME:

 

202: Lambda rozporządzenie bank1 cat postu

203: Lambda rozporządzenie bank2 cat postu

83: czujnik położenia wału

4: cewka zapłonowa cylinder 4

 

Auto szarpie, dławi się i zachowuje się jakby nie paliło na jeden cylinder. Nie dzieje się to cały czas tylko okresami.

Czasem gdy jadę trzymając stałą prędkość, on nagle spada z obrotów, przymula, żeby za chwilę jechać normalnie.

Raz mi się tak zadławił, że zjechałem na pobocze, po ponownym odpaleniu wszystko wróciło do normy.

Trochę trzęsie drążkiem zmiany biegów i delikatne drgania czuć na pedałach.

 

A co lambdy, to jak rozpoznać, którą wymienić ??

 

Co sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Nikt nic nie pisze a ja jestem coraz bardziej załamany/wkurzony.

 

Wymieniłem czujnik położenia wału oraz cewkę na 4 cylindrze.

Czujnik SIEMENS of korz.

 

Auto słabe, zachowuje się jakby miało 20 koni. Jak dodaję mu gazu, to terkocze jak traktor.

Nie wymieniłem jeszcze tylko sondy lambda. Czy to możliwe, żeby takie objawy były spowodowane padniętą sondą? Bo jakoś mi się wierzyć nie chce.

Czy muszę zresetować kompa po wymianie czujnika wału i cewki czy nie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

nie musisz restetować.

 

Według kompa masz bład składu spalin na wszystkich cylindrach i zapewne jest to błąd spowodowany instalacją gazową.

 

czujnik nowy raczej nie powinien być wadliwy < chyba , że nie jest nowy>,

 

A przyczyn może być wiele. Podłacz pod kompa i sprawdź czy po zmianie czujnika da się skasować błąd i czy nie pojawi się błąd czujnika wałka < one chodza parami>

 

Sprawdź katalizator.

 

I napisz czy to jest na gazie i na benzynie ?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod komputer podłączę dopiero w poniedziałek, więc trzeba czekać.

 

Szczerze mówiąc, może to zabrzmieć głupio ale nie rozróżniłem sprawdzania na gazie czy benzynie. Po prostu jak się przełączył na gaz to jechałem na gazie. Może trzeba było wyłączyć i sprawdzić...

 

Błąd składu spalin....hmmmm....coś w tym musi być, bo jak byłem na przeglądzie, to wyszły mi za duże składy procentowe, inspektor potwierdził, że mam za bogate spalanie.

 

Sprawdzić katalizator, jak to się robi ??

 

A ja tymczasem przetestuję go na samej benzynie.

Sprawdziłem. Na benzynie jest tak samo jak na gazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...
Witam.Podbijam do tematu bo mam niemal identyczny problem.Czy check ci się świecił podczas jazdy?U mnie zaczyna trząchać po paru minutach jak złapie temperatury.Też chodzi jakby na 1 cylindrze mniej i brakuje mocy a wręcz jej nie ma :cry2: Co zrobiłeś z tym katem.Wyciołeś,czy nowy założyłeś?Pozdro.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem coś takiego ja mi cewka padła i paliwo szło do wyedchu i sie kat zapalił, potem go zmuliło i wszedł w tryb awaryjny, po chwili zaczał gwizdać jakbym miał turbine a potem było już tylko gorzej. Poleciał kat, cewka, sonda lambda, uszczelka kolektora wydechowego, czujnik położenia rozrządu, włacznik elektromagnetyczny vanosa i sterownik silnika. Powymieniałem na używki wyciałem kata wspawałem rure przelotową i smiga jak nowy:P

Moja Bunia

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=322746


Czym byś wilka nie karmił, zawsze na las spogląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego za podpowiedź.Będę wiedział czego szukać ale i tak pierw podjadę na kompa.Trochę daje mi to do myślenia bo tak naprawdę ''coś'' zaczyna się dziać z samochodem jak nabierze temperatury więc wydaje mi się,że cewki czy katalizator od razu dałby o sobie znać nawet na zimnym silniku.Podkreślę,że jak odpalę i jest jeszcze nie rozgrzany to jedyne co go ''boli'' to,że świeci się check.Można go gnieść ile wejdzie,wszystko jest ok,a potem... właśnie kiedy się nagrzeje:trzęsie,brak mocy i chodzi jakby na jeden cylinderek mniej.Jakby ktoś miał podobny numer niech napisze.Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.