Skocz do zawartości

Gdzie jest sonda lambda w M50? Auto dużo pali, lekko szarpie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam! Gdzie znajduje się sonda lambda w silniku M50 2,5L, szukałem w archiwum chyba z 40 minut i nic nie znalazłem, czy można dostać się do niej z góry po otwarciu maski czy musze wjeżdżać na kanał i czy sonde można dobrać tylko po ilości i kolorze kabelków? Czy taka będzie pasowała do mojego auta: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=89464184 Ostatnio przy spokojnej jeździe po mieście auto pali 21 litrów benzyny (gazu nie mam), a normalnie spalało 13, ponad to przy wolnym przyśpieszaniu gdy obroty sięgają 2000-cy to trochę szarpie i na wolnych falują, mam też wrażenie że auto stało się troszkę bardziej ospałe, dodam że dziś czyściłem przepływomierz i silniczek krokowy, przepustnica chodzi elegancko, nie zacina się, układ dolotowy jest szczelny. Więc to chyba sonda, no chyba że przepływomierz padł całkowicie? Poradźcie coś? :(

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

Opublikowano
znajduje sie na roze kolo silnika wmontowany jest taki czujnik podlaczony kablem dzis mi tez zepsula sie ;/ i juz zamowilem napewno znajdziesz !! :) powdzenia
NO TO JAZDA !!!
Opublikowano
A w ktorym miejscu, ktoś mi mówił że w moim silniku można to zrobić nie wjeżdżając na kanał tylko z góry ale nie wiem czy to prawda.

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

Opublikowano
Oki, w takim razie wjade jutro na kanał i oblukam, a co myślicie o tych objawach, które powyżej opisałem, to wina zepsutej sondy czy przepływomierza?

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

Opublikowano
zrobilem tak na samym poczatku odlaczylem pzreplywomierz niewiem po co ale odlaczylem i zapomnialem podlaczyc :) hehe bywa puznij wlazlem w kanal i patrze a tu przy sondzie oberwany kabelek no coz sonde wymontowalem burczal jak polonez bez tlumika :) hehe wsiadlem odpalam a tu na obroty wchodzi ledwooo lipa mysle se jechac niedarady hehe na 2 ledwo dojechalem do domu okazalo sie ze zapomnaielm podlaczyc przeplywomierza po podlaczeniu samochod chodzi jak zyletka hehe czyli sparwdz tak jak:) tylko ze swiadomoscia :) ze masz odlaczone a czy po podlaczeniu obroty beda ok !! :) wydaje mi sie ze tak tez mozna sparwdzic
NO TO JAZDA !!!
Opublikowano
No włańsie też się nad tym zastanawiałem, bo jeśli np. najpierw odłącze przepływomierz i się przejade, a poźniej odepne sonde i też zrobie rundke to będe wiedział co nawaliło, bo jeśli przy odpiętym przepływomierzu nie będzie różnicy to znaczy że przepływomierz do wymiany :) , lub to samo w przypadku sondy, ewentualnie sonde mogę spr. miernikiem tak jak ktoś opisywał już na forum.

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

Opublikowano
no wlansie bo tak na chlopski rozum to wyjdzie z tego co opisujemy czyli umnie jest dobry przeplywomierz bo nawet jak odlaczam go to obroty spadaja prawie gasnie a potem wracaja czyli zprawdz tak ja na odlaczonej sondzie i odlaczonym przeplywomierzu niedalem rady jechac tak jakby paliwa niebylo i sie dusil :> zonk hehe pozdro a wlasnie u ciebie idzie inna sonda ta na 5v umnie ja 1v :D
NO TO JAZDA !!!
Opublikowano
Może przy czyszczeniu przepływomierza coś naruszyłeś bądz też uszkodziłeś, skoro piszesz że wcześniej mniej palił

 

Tu napewno nie ja namieszałem :D Bo zaczęła tak żłopać od kiedy pojawiły się te problemy z falującymi obrotami i szarpaniem, początkowo nie zwracałem zbytnio uwagi, zalewałem jak zawsze do pełna i jeździłem, gdy dochodziło do rezerwy to znowu do pełna ale coś tak mnie niepokoiło że za szybko coś ta wskazówka opada więc postanowiłem to sprawdzić, zalałem do pełna i zrobiłem 100km i znowu do pełna, patrzę a tu weszło 21 litrów! :shock: Po tym czyściłem przepływomierz 2 razy i raz silniczek krokowy ale nie przyniosło to najmniejszego rezultatu, nic się nie zmieniło :(

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

Opublikowano

Wiekszość warsztatów posiada tester do sondy ,sprawdz czy sonda pracuje płynnie tzn.diody wzrastają i spadają płynnie nie ma prawa zawieszać się ani na górze ani na dole zbyt długo,

 

pociągnij za linkę gazu i momentalnie na diodach powinno to zasygnalizować spadkiem bądz wzrostem,jeżeli będzie odbywać się to "ospale" to pomyśl nad nową sondą.

Opublikowano
Może przy czyszczeniu przepływomierza coś naruszyłeś bądz też uszkodziłeś, skoro piszesz że wcześniej mniej palił

 

Tu napewno nie ja namieszałem :D Bo zaczęła tak żłopać od kiedy pojawiły się te problemy z falującymi obrotami i szarpaniem, początkowo nie zwracałem zbytnio uwagi, zalewałem jak zawsze do pełna i jeździłem, gdy dochodziło do rezerwy to znowu do pełna ale coś tak mnie niepokoiło że za szybko coś ta wskazówka opada więc postanowiłem to sprawdzić, zalałem do pełna i zrobiłem 100km i znowu do pełna, patrzę a tu weszło 21 litrów! :shock: Po tym czyściłem przepływomierz 2 razy i raz silniczek krokowy ale nie przyniosło to najmniejszego rezultatu, nic się nie zmieniło :(

 

 

 

wiec ja stawiam na sonde !! :)

NO TO JAZDA !!!
Opublikowano
Czyli mógłbym to nawet samemu zrobić bo tak jak ktoś już opisywał (czytałem w którymś ze starszych wątku) można poprostu podpiąć się miernikiem i obserwować wahania napięcia na wyświetlaczu. To to samo co jakiś tester?

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

Opublikowano
wiec ja stawiam na sonde !!

 

No mam nadzieje że to już będzie TO!!!! ...i skończą się moje boje z humorkami mojej niuni :) Jutro się za to zabiore.

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

Opublikowano

napewno sie da ale niemam ani miernika ani testera tego :D jak wymienie to bede wiedzial ze napewno mam dobre :) hehe

 

 

 

to zycze powodzenia :) i daj znac co i jak

NO TO JAZDA !!!
Opublikowano

hehe, żeby miernika nie mieć :) Miernik można już kupić za piątke na Allegro :mrgreen: http://www.allegro.pl/item88374203_miernik_cyfrowy_830b_zj33_.html Dobre :) Na rynku w Krakowie więcej browar w knajpie kosztuje :twisted:

 

Jak coś wykombinuje jutro z tymi ustrojstwami to dam znać co i jak. Dzięki za pomoc, bez was Panowie to ani rusz :cool2:

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

Opublikowano
apropo tego wszytskiego to bez kitu sobie kupie hehe i juz zamowilem :D a co tam 5 zeta :) hehe jeszcze bede musil tylko nauczyc sie tym obslugiwac :) nauczycie :D hehe
NO TO JAZDA !!!
Opublikowano
apropo tego wszytskiego to bez kitu sobie kupie hehe i juz zamowilem :D a co tam 5 zeta :) hehe jeszcze bede musil tylko nauczyc sie tym obslugiwac :) nauczycie :D hehe

 

Jeden koniec przykładasz do kapsla a drugi do denka i jak na mierniku pokazuje przepływ to..... otwierasz i pijesz :dance: :mrgreen:

Opublikowano
hehehehe :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

Opublikowano
Może przy czyszczeniu przepływomierza coś naruszyłeś bądz też uszkodziłeś, skoro piszesz że wcześniej mniej palił

 

Tu napewno nie ja namieszałem :D Bo zaczęła tak żłopać od kiedy pojawiły się te problemy z falującymi obrotami i szarpaniem, początkowo nie zwracałem zbytnio uwagi, zalewałem jak zawsze do pełna i jeździłem, gdy dochodziło do rezerwy to znowu do pełna ale coś tak mnie niepokoiło że za szybko coś ta wskazówka opada więc postanowiłem to sprawdzić, zalałem do pełna i zrobiłem 100km i znowu do pełna, patrzę a tu weszło 21 litrów! :shock: Po tym czyściłem przepływomierz 2 razy i raz silniczek krokowy ale nie przyniosło to najmniejszego rezultatu, nic się nie zmieniło :(

 

To TY nie masz BC ze musiales zalewac, zeby sprawdzic ile pali. :?

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
To TY nie masz BC ze musiales zalewac, zeby sprawdzic ile pali. :?

 

Nie mam tego najbardziej rozbudowanego kompa, wyświetla mi tylko informacje jak coś jest nie tak, normalny Check Control.

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

Opublikowano
Dziś pomajstrowałem i nic nie ustaliłem, przy odłączonym przepływomierzu nie ma różnicy, przy odłączonej sondzie też nie, auto tak samo jździ, czyli trochu marnie i żłopie benzyne jak smok (wskaźnik chwilowego spalania prawie cały czas chowa się za skalą). Dowiedziałem się też że podobno takie odpinanie sondy albo przepływomierza nic nie da, ani też nic się nie zmieni gdy coś jest nie tak bo komp pracuje wtedy w trybie awaryjnym. Dzwoniłem do ASO i za podłączenie do kompa 250zł, tosz to złodziejstwo w biały dzień!!! :evil: Na forum czytałem że coś takiego kosztuje 50-60zł, czy można to przeprowadzić w jakimś normalnym warsztacie? Czy taką diagnostyke można zrobić jedynie w ASO???

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

Opublikowano
Sonda w M50 jest 1V, 5V sondy sa przy sterowaniu Siemensa.. Kup uniwersalna ( najlepiej NGK ). Maja byc 4 przewody ( 2 biale do podgrzewnia, czarny i szary ).. Bedzie trzeba tylko wtyczke ze starej przelozyc. Jezeli chodzi o podpiecie do komputera to w sumie moglbym Ci to wykonac.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.