Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ja się uporałem, samochod nie jeździł za dobrze jak było ciepłko, a zapierdzielał jak było zimno... wymieniłem EGR oraz przepływomierz. Do tego zrobiłem wtryski(nie wiem tylko czy to też wpłynęło akurat na tą przypadłość, ale należała im się już wymiana) i samochód chodzi jak zły :)
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

mam taki sam problem tylko Mi faluje od samego dołu nawet od 800 obr. do 1.800 obr.

 

i zaczoł palić jak smok dzisiaj wymieniłem filtr paliwa i lepiej sie zrobiło egr czyszczony i chyba bede chciał wyczyścić przepływomiesz jak by ktoś podpowiedził jak

Opublikowano
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
e60 530d 218KM jest eu4 nie robi się tam dziurki , jest uszkodzony wymiana i kasowanie zastawów wyuczonych. DIS -FUNKCJE SERWISOWE-ADAPTACJA PRZEPŁYWKI -RESET :!: :!: :!:
  • 3 lata później...
Opublikowano
W BMW E60 520D 2006r 163KM automat jak wcisnę gaz do dechy to też jest pulsacyjne przyspieszanie (to znaczy są wyczuwalne lekkie przyhamowania podczas przyspieszania). Do wymiany przepływomierz? A może coś innego?
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam,


Pozwole sobie odswierzyc temat. Czy ktoremus z kolegow udalo sie dojsc do przyczyn tego nierownego przyspieszania ?


U mnie tez tak jest, ale tylko i wylacznie i zawsze na 2gim biegu (mam automat) - podczas rownomiernego przyspieszania obroty na chwile jakby przychamowuja, po czym odpalaja na nowo i jest zmiana na 3ci bieg (czesto z lekkim szarpnieciem, jak by w manualu za pozno zwolnic sprzeglo).


Testowalem jak to jest w trybie manualnym i czasami udawalo sie osiagnac rowne przyspieszanie. Jak zmienialem z 1 na 2 przy okolo 2100 obrotow i przyspieszalem 'nie za mocno i nie za slobo', to po zmianie na 2ke obroty spadaly do okolo 1200 i przyspieszal dalej rowno. Jesli zas przyspieszalem bardziej dynamicznie ale zmienialem bieg wczesniej (1900 obr ), to obroty po zmianie spadaly tylko do 1400/1500, lekko rosly, potem to przyhamowanie, dalej rozped i trojka.


Miesiac temy byl regenerowany konwerter + wymaina oleju w skrzyni. Przed ta operacja bylo tak samo + falujace obroty, teraz obroty nie faluja ale nierowne przyspieszanie na 2ce zostalo i czasami zmienia inne biegi tez jak by w manualu zwolnic sprzeglo lekko za pozno lub wcisnac lekko za wczesnie (lekkie szarpniecie po zmianie lub lekkie 'przymulenie' chwilke przed zmiana biegu).


Pod kompem oczywiscie zadnych bledow nie ma, z odpinaniem przeplywomierza tez juz probowalem. Bede wdzieczny za podzielenie sie doswiadczeniem.


Pozdrawiam

Opublikowano
Ja miałem tak w nissanie primerze 1.9dci. Podczas wyprzedzania przyśpieszał potem słabł na 1-2 sekundy i znowu przyspieszał. Winowajcą okazał się zawór egr.
Opublikowano
Ja miałem tak w nissanie primerze 1.9dci. Podczas wyprzedzania przyśpieszał potem słabł na 1-2 sekundy i znowu przyspieszał. Winowajcą okazał się zawór egr.

 

A miales tak na wszytskich biegach?


U mnie EGR jest programowo wylaczony (ograniczony do 5%), wiec w takim przypadku nie powiniem miec raczej wplywu.

Opublikowano
Ja miałem tak w nissanie primerze 1.9dci. Podczas wyprzedzania przyśpieszał potem słabł na 1-2 sekundy i znowu przyspieszał. Winowajcą okazał się zawór egr.

 

A miales tak na wszytskich biegach?


U mnie EGR jest programowo wylaczony (ograniczony do 5%), wiec w takim przypadku nie powiniem miec raczej wplywu.

 

Czy miałem na wszystkich biegach, hmmm... raczej nie. Najbardziej mozna to bylo zauwazyć na 3 i 4. (skrzynia 6 stopniowa) Po wymianie egr'a było ok.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Trochę odgrzeję temat.


W e87 120d 163hp miałem problem z dymieniem po naciśnięciu gazu do dechy. Okazało się że problem ustał gdy odpiąłem wężyk podciśnienia pomiędzy EGR a sterownikiem EGR. Jeździłem tak około roku. Ostatnio naszła mnie myśl aby wymienić sterownik EGR, który to podobno jest odpowiedzialny za opóźnienie w pracy EGR i dymienie. Kupiłem najtanszy sterownik z Intercars marki Engitech. Po jego zamontowaniu obroty jałowe falują, auto podczas delikatnego przyspieszania oraz stabilnej jazdy szarpie. Zdziwiony tym stanem rzeczy założyłem i podpiąłem nieużywany od roku oryginalny sterownik EGR. Na oryginale założonym w fabryce silnik pracuje bez falowania tak jak powinien.


Moim zdaniem za falowanie odpowiedzialny jest właśnie nieszczęsny sterownik EGR, który jako zamiennik ma parametry z kosmosu i auto nie potrafi go wysterować w taki sposób aby stabilnie trzymał wartość.


Link Engitech wolne obroty zdjęta rura turbo:

https://photos.app.goo.gl/2MWNUHQkay7mX1xW8


Link oryginał na którym dymiło:

https://photos.app.goo.gl/erYqo3eeyGstauV58

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.