Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam.Wczoraj na trasie zauważyłem dziwny objaw mianowicie jak wcisne gaz do dechy to samochód zacznie przyspieszać za chwile osłabnie i za momencik znowu ciągnie.Przyspieszenie nie jest ciągłe tylko takie falujące.Dzieje się to tylko jak wcisne gaz do oporu i nie zależnie czy jade na 3,4,5 czy 6tym biegu.Czy może ktos z was miał to w swojej 530d???
Opublikowano

na 90 % przeplywomierz, mialem podobny objaw w e60 530d z wyjatkiem tego iz falujace obroty byly wyczuwalne w granicach 100 do 160 km/h bardzo niebezpieczne podczas wyprzedzania.

pozdro

Opublikowano
ok dzieki.dzosiaj zauważyłem ze rano na zimnym ciągnie dużo lepiej i bez dziwnych przerw a jak się rozgrzeje już zaczyna przyspieszać "pulsacyjnie".Podpiołem taester i nie było błedów związanych z przepływką ale może poprostu zle pracować a nie być całkowicie uszkodzona.Musze ją wymienić.Pozdrawiam
Opublikowano
Widzisz u siebie mam to samo..pewien mechanik od skrzyń powiedział mi że to najprawdopodobniej panewki w skrzyni już są troche wyrobione i nie trzymają cisinienia...Podobno jak sie olej na nowy wymieni to jest lepiej:) Ja na razie jeżdżę..nic nie ruszam..
Opublikowano

Koledzy mam to samo i walczę z tym już chyba z rok. w zeszłym roku regenerowałem turbo, wymieniłem zawór EGR, było dobrze. po pół roku taki obiaw się pojawił i z wrocławia już wróciłem padaką której turbo się nie załączało. wymienili mi tylko EGR i było nów dobrze, mineło 5-6 miesięcy i to samo znów. teraz po raz kolejny wymieniłem EGR i nadal lipa jest, nic się nie poprawioło. ale turbo ciągnie na zimnym silniku, a na ciepłym już nie za bardzo i faluje, głównie przy wyższych prędkościach. czy ktoś się trochę na tym zna i mógłby pomóc? wymienić przepływomierz?

 

pozdrawiam,

nie mogący sobie poradzić ze swoim samochodem ;)

Opublikowano
koledzy ja mam automatyczną skrzynie, ale olej wymieniałem z 3-4 tyś km temu, nie zrobiło się lepiej.

A czy te objawy tylko przy rozpędzaniu masz jak autp przyspiesza??... Czy jak jedziesz jednostajną prędkością to jest ok..

Opublikowano

Ja dziś umawiam się z "magikiem" od bmw, zobaczymy czy sobie z tym poradzi. obstawiałbym ten przepływomierz, bo EGR to nie jest(sprawdziłem). wtryski raczej też nie, bo obroty pewnie falowałyby również przy stałej jeździe a nie tylko przy przyśpieszaniu.

 

dam znać jak ten "magik" do tego zajrzy, może zdiagnozuje problem

Opublikowano

Koledzy przepływomierz sprawdzicie w prosty sposób - trzeba go odłączyć i zobaczyć czy auto jedzie lepiej. Tak samo sprawdza się też EGR - odłączyć i zobaczyć czy efekt tez jest. Gorzej jak to wtryski lub skrzynia automatyczna lub dziura w układzie dolotowym.

Moną tęż być jakieś tłumiki drgań lub coś z przeniesieniem napędu.

Opublikowano
Wydaje mi się że raczej to nie elektronika ponieważ występuje to tylko na wysokich biegach tz.przełącze na tiptronik włącze 5 i wciskam gaz wtedy jest to bardzo zauważalne auto jakby nie mogło przyśpoieszyć jednostajnie...obstawiam skrzynie ale to tylko moje domysły.
Opublikowano

W końcu ktoś się odezwał z pomocą. Dzięki, jutro wywalam przepływomierz i sprawdzę czy jest poprawa. U mnie też z wtryskami nie najlepiej, ale mam nadzieję, że to jeszcze nie to. EGR już próbowałem, wywaliłem i nie było poprawy. Ale dla pewności założyłem nowy - nie majątek.

 

Układ dolotowy raczej cały, w zeszłym roku wymieniałem bo mi się dziura zrobiła. Poza tym chyba przy układzie dolotowym słychać by było gdzieś charakterystyczny świst uciekającego powietrza? tak było w zeszłym roku... chociaż trzeba się nad tym zastanowić, bo faktycznie jak silnik jest zimny to chodzi świetnie... a jak się rozgrzeje(rury zapewne też) to guma jest bardziej elastyczna i może wtedy gdzieś ucieka powietrze...

 

Zacznę jutro od wyjęcia przepływomierza - dam znać czy jest lepiej. Następnie spróbuję jakoś sprawdzić układ dolotowy.... tylko jak?

Opublikowano
odnośnie skrzyni to u mnie skrzynia to raczej igła, działa idealnie, żadnego szarpnięcia, stuknięcia, sam jestem w szoku, ale na bierząco wszystko wymieniam... czy jeśli to skrzynia to można to jakoś sprawdzić łopatologicznie nie podłączając do komputera? czy jedynie diagnostyka pomoże?
Opublikowano
Czy remapping był robiony?

raczej nie...a czy to może mieć jakiś związek.

U mnie było podobnie (2.0d )teraz tego nie zauważam tak często bo może nie mam gdzie jeździć zbyt ostro ale po wirusie auto oczywiście odżyło wszystko ok po za tym falowaiem podczas ostrego przyspieszania najbardziej odczuwalne na 4 i 5 biegu. Wcześniej tego nie było a jest to troche a czasami nawet bardzo irytujące. Zresztą różnie może być choć wcale nie musi być to wirus tylko zbieg okoliczności. Śledzę temat może uda mi się również to rozwiązać . .

Pzdr

 

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

..pasja to moje życie..
Opublikowano
koledzy a może to się przycina zawór sterujący turbiną?

jeśli to byłby zawór to na 1 czy 2 biegu też by się przycinał.. a swoją drogą ciekaw jestem czy ktoś sie z takim problemem już uporał:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.