Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie,

Mam pierwszy problem z moją E91 LCi, auto jest z 11.2009r. Dzisiaj po raz pierwszy podłączyłem do auta interfejs od VIakena pod INPĄ. Niestety interfejs nie chciał zadziałać, nie chciał odczytać z auta błędów - wyświetlał się komunikat IH003 DATATRANSMISSION TO INTERFACE DISTURBED itp. Dało się jednak wejść do menu z odczytywaniem błędów, kodowaniem itd. Po odłączeniu komputera, zauważyłem, że nie działa domykanie z pilota przednich szyb (tylne działają). Z wewnątrz auta, z przełącznika działa tylko automatyczne opuszczanie, natomiast nie podnoszą się automatycznie, trzeba trzymać przełącznik żeby się dosunęły. Pomyślałem, że może trzeba zaprogramować je jeszcze raz, więc po zasunięciu szyby kierowcy trzymałem jeszcze kilka sekund zamykanie szyby. Po tym zabiegu szyba kierowcy się już w ogóle nie opuszcza :mad2: :mad2: Słychać jedynie przełącznik jak naciskam żeby się zamknęła, jak naciskam otwieranie to cisza... Taki objaw jest po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki. Po włożeniu kluczyka, mogę szybę otwierać, lecz nie ma automatu.. Szyba pasażera działa tak jak wyżej, czyli działa tylko automatyczne opuszczanie szyby, a podnoszenie już nie.... Czy wiecie może w czym jest problem? To moje pierwsze BMW i ten problem mnie trochę zmartwił... Czy może jest jakaś procedura programowania szyb bez użycia komputera? Może problem tkwi w jakimś bezpieczniku? Z góry dziękuję za każdą informację.

Edytowane przez Lukas88
  • Zarejestrowani
Opublikowano

I tak się często kończą zabawy we własnym zakresie bez konkretnej konsultacji i dobrze przygotowanego softu :nienie:

 

Napisz najpierw jaki kabelek dokładnie jaką kupiłeś i używasz, jaką wersję softów ( inpa , ediabas i ncs ) używasz, czy aktualizowałeś skrypty, w co wchodziłeś i co konkretnie robiłeś, bez tego to możemy sobie wróżyć, a możliwe że po prostu niechcący np włączyłeś tryb transportowy, tryb oszczędzania energii albo jeszcze inne włączane czasami przypadkowo pierdółki i nie ma się co zawczasu stresować :cool2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

Niestety, ale masz racje :)

Wczesniej mialem Peugeota, tam tez uzywalem interfejsu do diagnostyki, ale tam to bylo duzo, duzo latwiejsze...

Dla mnie dziwne jest to, ze gdy mam wlaczony zaplon to szyby sie odsuwaja automatycznie, ale zeby sie zasunely to musze trzymac caly czas przycisk zamykania... Gdy wyciagne kluczyk ze stacyjki to z szyba pasazera jest tak samo, czyli otwiera sie automatycznie, lecz nie zamyka, a szyba kierowcy w ogole sie nie otwiera... Nie dziala rowniez domykanie szyb TYLKO PRZEDNICH z pilota, tylne otwieraja sie i zamykaja normalnie.

Czy myslisz, ze odlaczenie akumulatora, a pozniej proba programowania szyb raz jeszcze moze pomoc? Tylko pytanie jak zainicjowac programowanie szyb bez uzycia komputera? W jaki sposob mozna zaprogramowac szyby raz jeszcze?

Pamietam, ze jak mialem podpieta INPE pod auto, to wchodzilem w menu w ktorym mozna bylo wlaczyc/wylaczyc economy mode. Jedynie krecilem sie po menu "Prace funkcjonalne", bo w kazdym innym mialem wyzej wymieniony komunikat: DATATRANSMISSION TO INTERFACE DISTURBED

Kabel, ktory kupilem to Interfejs od Viaken na D-CAN: http://viaken.pl/pl/interfejs-usb-do-bmw-k-dcan-gt1-inpa-we-wtyku-obd2-16pin.html

A soft, ktorego uzywalem to INPA i Ediabas, ale ktore dokladnie wersje to napisze wieczorem jak bede mogl to sprawdzic. Nie aktualizowalem zadnych skryptow itp.

Jeszcze raz dziekuje za pomoc i mam nadzieje, ze uda nam sie rozwiazac problem :)

Przepraszam za brak polskich znakow, ale pisze z pracy, a tutaj mam francuskiego windowsa :)

Opublikowano

1) open window fully

2) close window fully by holding down button till it reaches the top and then hold for 2 seconds longer

3) open window by holding down button till it stops

4) repeat step 2.

 

Your done!

Footer-Smallest.jpg

Sprzedam licznik HIGH do E9x i E8x.

Opublikowano

Dziękuję bardzo za pomoc ;) Popróbuję!

Tylko, że jak nie mam włożonego kluczyka do stacyjki, to teraz nie mogę odsunąć szyby, więc jak mogę zainicjować programowanie szyby? Tylko przy włączonym zapłonie? Gdy bez włożonego kluczyka do stacyjki, przy wyłączonym zapłonie zasunąłem szybę i przytrzymałem dłużej przycisk zamykania, na pewno dłużej jak 2 sekundy to teraz się już nie otwiera... Tylko przy włączonym zapłonie lub odpalonym silniku działa. INPA jakiej używałem to 5.0.2, a EDIABAS 6.4.7.

Dzięki raz jeszcze za pomoc,

Pozdrawiam

Opublikowano
Byłem sprawdzić czy programowanie na nowo szyb zadziała, ale niestety nie. Cały czas to samo. Zaraz po otworzeniu auta, szyby dało się otworzyć z automatu, ale już nie dało się ich automatycznie zasunąć. Wyczytałem, tak jak zasugerował dziqsek, że może być problem ze skryptami, że używam nie aktualnej wersji... Może wiecie w jaki sposób mogę zresetować moduł komfortu i przywrócić go do poprzedniego stanu? Z góry dziękuję za każdą pomoc...
Opublikowano
Zmieniłem nazwę tematu na bardziej szczegółową. Upraszczając temat. Dlaczego mogło się rozprogramować zamykanie szyb z automatu w drzwiach przednich oraz dlaczego nie działa zamykanie i otwieranie z pilota szyb w drzwiach przednich?
Opublikowano
Ponawiam moje pytanie. Chciałbym również zapytać, czy odłączając akumulator mogę wymusić ponowne zaprogramowanie szyb w drzwiach przednich?
  • 3 lata później...
Opublikowano

Cześć,

To dopiero mój drugi post tutaj, więc proszę o wyrozumiałość. Niedawno na drodze trafiłem jelenia, który zmasakrował mi m.in. jedne i drugie lewe drzwi. Standardowo otwieranie i zamykanie szyb działało mi zależnie od wciśnięcia przycisku. Na 1 stopień manualnie, guzik wciśnięty do końca otwierał/zamykał w automacie. Kupiłem jedne i drugie drzwi od anglika. W jednych i drugich szyby nie zamykały się automatycznie. Przednie udało się zakodować wg postu Santa Cruz, a tylne niestety nie chcą się zamykać w automacie. Dodam, że mechanizm szyby w tylnych drzwiach jest z poprzednich drzwi. Próbowałem też innych sposobów z forum poza NCS. Myślicie, że on może pomóc? Ew znam Inpę i DISa, więc jak ktoś może podsunąć mi jakiś pomysł to będę wdzięczny

Opublikowano

U mnie to był pierwszy objaw uwalonego modułu FRM3R, potem już padła cała reszta. W tych samochodach nie robi się resetu poprzez odłączenie i podłączenie AKU, nawet procedura serwisowa mówi o tym, że w razie czegokolwiek elektronikę się podtrzymuje zewn. źródłem energii. U mnie mechanik przy spawaniu elastozłącza wydechu odpiął aku i po podpięciu nie było szyb, potem świateł a potem cytując Kononowicza nie było niczego.

 

EDIT: dopiero zauważyłem, że kolego odgrzał kotleta ;) Może się komuś przyda.

Opublikowano
U mnie to był pierwszy objaw uwalonego modułu FRM3R, potem już padła cała reszta. W tych samochodach nie robi się resetu poprzez odłączenie i podłączenie AKU, nawet procedura serwisowa mówi o tym, że w razie czegokolwiek elektronikę się podtrzymuje zewn. źródłem energii. U mnie mechanik przy spawaniu elastozłącza wydechu odpiął aku i po podpięciu nie było szyb, potem świateł a potem cytując Kononowicza nie było niczego.

 

EDIT: dopiero zauważyłem, że kolego odgrzał kotleta ;) Może się komuś przyda.

 

Fakt, trochę odgrzałem, ale nie chciałem tworzyć nowego tematu.

@Depson - to jak w takim razie według Ciebie powinienem postępować jak musiałem odłączyć poduchę drzwi bocznych skoro wszędzie widziałem info o odłączeniu aku w momencie jej odpinania/podpinania?

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
U mnie sprawa się wyjaśniła. Nie skojarzyłem faktu, że drzwi które kupiłem były z korbą. Wystarczyło, że ze starych drzwi przełożyłem uszczelkę z czujnikiem zamknięcia. Potem tylko wystarczyło znów skorzystać z podpowiedzi Santa Cruz
  • 2 lata później...
Opublikowano

Hej,

Żory za zgrzewanie kotleta, ale mam dokładnie takie objawy.

Z kluczyka nie otwierają się i nie zamykają się się przednie szyby. Tylnie działają ok.

Lulas88 jak rozwiązałem swój problem?

Depson a gdzie ten modol FRM3R się znajduje,? Drogie to?

Idzie to samemu wymienić ?

Jak to zdiagnozować, czy wyskakuje jakiś kod błędu?


Pozdr

Tomek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.