Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich jakieś 3 miesiące temu kupiłem 525 tds e39, i moje pytanie brzmi od czego jest ten zaślepiony śrubą wężyk u mnie, po odłączeniu zaciąga powietrze jak palec się przytknie, ale nie czuć różnicy w mocy auta czy coś... wyczytałem że to chyba elektrozawór turbo, ale nie wiem do końca gdzie powinien być podłączony, bo on u mnie wisi i jest zaślepiony. Proszę o wypowiedz, osób które mogą coś wiedzieć w tej sprawie :)

http://images48.fotosik.pl/728/0b8a3bc2a61c683egen.jpg

http://images44.fotosik.pl/727/a4ec8a72aaf077f4gen.jpg

Opublikowano
a to przypadkiem nie jest elektrozawór od poduszek silnika? M47 i M57 miały to może i w M51 były...
"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na pierwszym zdjęciu widać że egr jest podłączony.

Wygląda to na sterowanie turbo, ale gdybyś miał to odpięte, to czuł byś spadki mocy.

Opublikowano
Napewno nie jest to egr.. Jutro sprawdze u siebie i powiem co i jak

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
Ten wężyk powinien być podpięty od spodu do kolektora ssącego. Prawdopodobnie króciec w kolektorze też jest zaślepiony,pytanie tylko-po co takie mody były porobione..
http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano
a to przypadkiem nie jest elektrozawór od poduszek silnika? M47 i M57 miały to może i w M51 były...

 

 

Wydaje mi się że to ta podpowiedz ,poduszki podróby i sterowanie trzeba było zaslepić,

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pewnie jednak one będą od poduszek silnika, bo po real oem TDS ma podciśnieniowe poduszki silnika.
Opublikowano
Jak patrzyłem u siebie to ten przewód podcisnieniowy idzie do sterowania roletą w chłodnicy bo dziś zerkałem bo wymieniałem łączniki stabilizatora i jeden wachacz to spojrzałem.. Tylko teraz pytanie po co ktoś to zaślepiał ??

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
No u mnie np jest.. Sterowana podcinieniem i wydaje mi się że u kolegi brak jet tego węzyka powinien byc czarno czerwony

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
do sterowania roletą w chłodnicy,

to ja mam podłączony ten obok z prawej strony biało-czarny, ten co na foto widać

Ten wężyk powinien być podpięty od spodu do kolektora ssącego. Prawdopodobnie króciec w kolektorze też jest zaślepiony,pytanie tylko-po co takie mody były porobione..

To też nie bo, do kolektora mam podłączony jeszcze inny wężyk

Najbardziej to chyba te poduszki...

Opublikowano
Tak masz racje.. Dziś się przyjrzałem i węzyk idzie to poduszek silnika... Tylko po co ktoś to zaślepiał ??

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
Tylko po co ktoś to zaślepiał ??

Patrzyłem na moje poduszki i są zamienniki pewnie jak pisaliście, bo nie ma żadnego króćca przy nich, żeby podłączyć ten wężyk...

Tylko teraz się jeszcze zastanawiam, czy lepiej zostawić zaślepiony wężyk czy lepiej, go ściągnąć ?

Chyba nie ma to zbyt wielkiego znaczenia, prawda ? :)

Opublikowano

Od spodu nie ma żadnych króćców?

Jeżeli nie ma-to możesz go tak spokojnie zostawić zaślepionego.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano
Tylko teraz się jeszcze zastanawiam, czy lepiej zostawić zaślepiony wężyk czy lepiej, go ściągnąć ?

Chyba nie ma to zbyt wielkiego znaczenia, prawda ? :)

zdecydowanie rozsądniej zostawić zaślepiony :)

"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Opublikowano
Od spodu nie ma żadnych króćców?

Jeżeli nie ma-to możesz go tak spokojnie zostawić zaślepionego.

Nie ma ani od spodu, ani od góry...

Posłucham porad i zostawię zaślepionego, a tak z ciekawości czym mogło by grozić zostawienie, nie zaślepionego ?? :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podciśnienie by ci tam uciekało, i mógł byś nawet stracić wspomaganie hamulców, gdyby ten zaworek otworzył się się gdzieś w czasie jazdy.
Opublikowano
Z hamulcami pompa wakum niema nic wspólnego od hamulców jest serwo,jak nie bedzie zaślepiony to stracisz sterowanie agr i turbo.
Opublikowano
Z hamulcami pompa wakum niema nic wspólnego od hamulców jest serwo,jak nie bedzie zaślepiony to stracisz sterowanie agr i turbo.

 

Dokładnie, otwarty wężyk to brak podcisnienia do sterowania EGR i gruszką turbo taj jak kolega napisał.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ciekawe, wszystkie te elementy są sterowane podciśnieniem, włącznie z serwem wspomagania hamulców.

Więc coś mi tu motacie, jak braknie podciśnienia w układzie, to czym zasilicie serwo?

Vacum pompa przy wolnych obrotach nie jest jakoś strasznie wydajna, zwłaszcza w starym aucie, sprawdźcie sobie, kilka razy naciśniesz hamulec na postoju, to twardnieje, bo zaczyna brakować podciśnienia.

Jak podciśnienie będzie zwiewać przez otwarty obwód układu, to tez nie bardzo widzę że wystarczy go na hamulce...

 

Z hamulcami pompa wakum niema nic wspólnego od hamulców jest serwo

To twoim zdaniem do czego jest ta pompa, co? :mad2:

  • Moderatorzy
Opublikowano
Więc coś mi tu motacie, jak braknie podciśnienia w układzie, to czym zasilicie serwo?

No coś motają i niech odłączą servo od pompy-ciekawe czy się zdziwią jak hebli nie będzie :mrgreen:

W benzyniaku podciśnienie wytwarza silnik, w dieslu jest trochę inaczej i żeby wytworzyć podciśnienie musi być pompa. Serwo właśnie korzysta z tego podciśnienia.

A tak w skrócie-

Musi ciągnąć przez wężyk :mrgreen: :norty:

Wtedy będzie efekt :mrgreen:

ec2Wze6.jpg
  • Moderatorzy
Opublikowano

Wracając do wężyka i jego ciągnięcia to wygląda to tak :mrgreen:

:arrow: Wężyk wychodzi z tego czegoś u góry tak jak kolega zapodał fotę.

Następnie spuszcza się :mrgreen: i idzie do dołu :mrgreen:

Fota

W%25C4%2599%25C5%25BCyk.jpg

Jest tam taki trójniczek i wężyk idzie na prawo i lewo :mrgreen:

:arrow: Z drugiej strony wygląda to tak

Fota

W%25C4%2599%25C5%25BCyk%2520%25282%2529.jpg

:arrow: To co dobrze ciągnie i koniecznie musi dobrze ciągnąć :mrgreen:

Wygląda tak.

Pompa%2520vacum..jpg

Pompa%2520vacum.jpg

:arrow: Jeszcze jakieś zapytowania ? :mrgreen:

PS.Te gumy są w rozmiarze 235/65R17 i dobrze robią :mrgreen:

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
CICHY525-dzięki,bardzo przydatne fotki-przynajmniej dla mnie.
http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.