Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jest to mój pierwszy post na forum więc na początek chcę się przywitać; WITAM WSZYSTKICH FORUMOWICZÓW! :)

Od prawie 2 miesięcy szukam auta, niestety nic sensownego nie mogę trafić. Kryteria wyboru: e90 w kombi silnik 3.0 benzyna bez bezpośredniego wtrysku, lub e60 w kombi silnik 4.5 benzyna. Silnik musi być na wielopunktowym wtrysku ponieważ do auta będzie montowany gaz, z góry proszę, żeby darować sobie opinie o instalacjach gazowych, po Warszawie miesięcznie robię od 2,5 do 3 tyś km, w e90 320d już wymieniałem turbinę, poza tym praca silnika benzynowego i diesla to dwie różne historie, miałem przez 4 lata zagazowane 328i, zero awarii, LPG nawet regulacji po 4 latach nie wymagał. Koszt eksploatacji 330i lub nawet takiej 345i na gazie i tak będzie niższy niż 320d, a przyjemność z jazdy bez porównania.. Na swoje auto mam klienta, który czeka od miesiąca, tylko ja nie mam drugiego dla siebie. W związku z tym, iż e90 w kombi jeśli już ma benzynę to zazwyczaj 1.8 lub 2.0 pomyślałem o przekładce silnika, tylko zamiast wsadzać 3.0 wolał bym zamontować 4.5 i mieć prawdziwie szatańską e90! :D

Pytanie do znawców: czy realnie da się to zrobić w taki sposób, żeby po podniesieniu maski wszystko wyglądało jak fabryczne, a podpięcie kompa nie wywalało masy błędów? realnie jaki nakład pracy i pieniędzy trzeba przeznaczyć? Moje auto ma być 100% bezawaryjne, służyć do codziennej jazdy jako auto firmowe, zero druciarstwa, kto w PL może się podjąć takiej operacji i zrobić to z głową? Co ze skrzynią w takim aucie, najchętniej widział bym automat który fabrycznie był zamontowany z silnikiem 4.5 u dawcy gratów, ale jak będzie wyglądała sprawa elektryki i sterowania skrzynią? Jesli kupię e90 z iDrive, czy jest szansa, że cały system będzie działał po Swapie? W obecnej e90 mam iDrive, w sumie fajny bajer, ale jeśli ktoś potnie połowę wiązki nie sądzę żeby działał.. Sprawa hamulcy i wydechu wydaje mi się bardziej prozaiczna w stosunku do elektryki i ogarnięcia pozostałych spraw. Co z immobilizerem po zmianie silnika, zostaje aktywny czy musi być wyłączony? Opcją jest też montaż silnika 4.4 z e39 + skrzynia manual, z pewnością bedzie taniej, ale nie do końca tak mocno jak może być z 4.5

Obecnie na aukcji jest jedna 545 z 2004 roku za 60000 PLN, jak za prawie 10 letnie auto moim zdanie to bardzo dużo, wolał bym kupić e90 z okolic 2007 ~ 2008r i wmontować właśnie 4.5 V8, czekam na konstruktywne opinie :)

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zapomnij, to nie są silniki na SWApy. Za dużo elektroniki, tego nie da się już ogarnąć aby chodziło tak jak powinno. Ostatnie motory które się do tego nadają do M54, M62...
  • Zarejestrowani
Opublikowano

wszystko da sie ogarnac ale koszty sa raczej z tych powalajacych... U mnie w miasteczku swego czasu czesto bywala e91 po swapie silnika z e60 m5 wszystko w niej hulalo bez zajakniecia a i spalanie nie bylo az tak kosmiczne jak w e60 choc male i tak nie bylo.

 

dla chcacego nic trudnego, wszyatko rozchodzi sie o koszty i tyle :cool2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

  • 5 tygodni później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.