Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Kolejny problem z moją e46 to metaliczny odgłos z silnika.

Początkowo podejrzenia padły na popychacze, wczoraj został zmieniony olej z 5w30 Castrola na 10w40 liqui moly. Silnik zmienił wydawane odgłosy, jednak metaliczne stukanie pozostało silnik pracuje głośno i wraz ze wzrostem obrotów dźwięk ten się nasila i silnik osiąga pewnie ze 110 db.

 

Podejrzani:

Tłumik drgań i inne rolki - wykluczone

Dziura w wydechu - wykluczona

 

Dorzucam filmik, jakość jest słaba ale na początku słychać dość wyraźnie. Przy odpalaniu gdzieś od strony turbo silnik zadymił tzn, puścił bączka i potem już nic.

Pytanie co może być powodem tak głośnej pracy silnika bo głównie o to mi chodzi i ew co tak klekocze.

 

Link:

Opublikowano

Problem zlokalizowany powodem dźwięków była pompa vacum, a dokładniej jej pierścień centrujący.Po jej wyjęciu nie słychać tego dźwięku, który przypominał odbijanie się podkładki na niedokręconej śrubie. I teraz moje pytanie do posiadaczy auta z taką pompą vacum jak moja, mianowicie jak ma pracować ten pierścień ??

Ma on się przesuwać tylko na boki w płaszczyźnie połączenia?? Ponieważ mój oprócz przesuwania się względem wałka lata na wszystkie strony i za cholere nie wiem czy tak ma być czy też nie, ponieważ żadnych śladów uszkodzeń na nim nie widać. Pozdrawiam i proszę o odpowiedź :)

Opublikowano

Cześć

Mam pewien problem związany z tytułem wątku.

Od pewnego czasu z silnika po rozgrzaniu słychać metaliczne dzwięki takie jak na tym filmie:

 

 

Miał ktoś już z was podobny problem ? co to może być. ?

 

Z góry dzięki za pomoc !

 

Endru

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam ponownie.

 

Od ostatniego filmiku dźwięk się uwydatnił i teraz zastanawiam się czy coś się urwie w końcu czy po prostu, czy coś się rozkręciło w silniku i tak ładuje.

 

Opublikowano

Kolego, ja bym odkrecil miske olejowa i zrobil ogledziny walu korbowego, nie chce straszyc, ale kolega mial bardzo podobne dzwieki i winowajcom okazal sie ow wal korbowy, a dokladniej jego pekniecie na wysokosci rozrzadu...

 

Pozdrowienia

Opublikowano
Cześć

Mam pewien problem związany z tytułem wątku.

Od pewnego czasu z silnika po rozgrzaniu słychać metaliczne dzwięki takie jak na tym filmie:

 

 

Miał ktoś już z was podobny problem ? co to może być. ?

 

Z góry dzięki za pomoc !

 

Endru

 

 

Witam,

 

Wg mnie u Ciebie uszkodziło się koło pasowe bądź któraś rolka / rolki. Zdejmij tą pierwszą osłonę i zobacz jak tam wszystko wygląda. Jeśli na oko będzie ok to zdejmij pasek i ręką obadaj koło pasowe i zakręć każdą z rolek.

Opublikowano

Witam ponownie dziś po zdemontowaniu skrzyni biegów podczas obracania silnikiem przy pomocy klucza czuć zakłócenia w pracy silnika w taki sposób jakby się o coś zaczepiał więc pęknięcie wału jest mało prawdopodobne, podczas obrotu silnika w przeciwną stronę niż jego normalna praca potrafi się zablokować i nie da się go ruszyć jeśli się go trochę nie cofnie. Jutro na odstrzał idzie miska olejowa i tu jest moje pierwsze pytanie czy jeśli odłączę poduszki silnika od belki i uniosę silnik to miska wyjdzie czy nadal konieczne jest usunięcie belki i wszystkich gratów ?? Moim podejrzanym odpowiedzialnym za zakłócenia w obrocie silnika i za te rozpaczliwe dźwięki jest kompensator masy wału czy jakoś tak się to nazywało ponieważ po zdjęciu skrzyni dźwięk ewidentnie dochodzi z silnika zaraz przy skrzyni biegów. I zastanawiam się czy to mogło się posypać ponieważ silnik po zakupie samochodu praktycznie nie drżał, a potem nagle zaczął wyraźnie tracić na swojej stabilności jednak nadal ma moc i chodzi równiutko oczywiście oprócz tych problemów. Niech ktoś mądrzejszy się wypowie co do tego kompensatora.

Pozdrawiam

 

PS. Mam nadzieję, że gdy już rozbieram silnik odzew w sprawie będzie większy :)

Opublikowano
Witam ponownie czy jest mi ktoś w stanie podpowiedzieć ile można opuścić belkę i ile można podnieść silnik aby czegoś nie urwać ??
Opublikowano
nie dam sobie reki uciac ale jesli nie masz skrzyni to uda się wyjąc miskę bez opuszczania belki. powiedz kolego czy silnik drzy ci w jakims zakresie obrotów i czy dymi na jakis kolor?
Opublikowano
Witam ponownie czy jest mi ktoś w stanie podpowiedzieć ile można opuścić belkę i ile można podnieść silnik aby czegoś nie urwać ??

Kiedyś już pisałem ale powtórzę, aby ściągnąć miskę należy:

 

odkręcić poduszki silnika (klucz 17)

odkręcić tuleje wahacza (klucz 16)

podlewarować silnik na max. w górę (najlepiej użyć bloczka mocując go za ucho obok wlewu ojelu), demontaż kolektora ssącego oraz puszki filtra powietrza ułatwia sprawę.

opuścić ile się da belkę silnika (klucz 18)

ja dodatkowo odkręciłem maglownice (klucz 16) od sań co pozwoliło na swobodniejsze manewry

miska przykręcona jest na torksy M6 (oczywiście pomijam takie sprawy jak odłączenie czujnika poziomu oleju czy demontaż bagnetu)

 

Czas ok. 1 godz. na kanale.

 

P.S Najlepiej belkę zdemontować całkowicie, ponieważ czasami pomimo odkręcenia miski od silnika, przy próbie demontażu, smok pompy olejowej który usytuowany jest w przegródce/otworze miski blokuje możliwość swobodnego manewru pod silnikiem i zaczyna się niepotrzebna zabawa. Trzeba lewarować silnik w górę, albo belkę opuszczać w dół a nie zawsze mamy takie pole manewru.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
Po zakupie samochodu silnik chodził idealnie, po pewnym czasie zaczął drżeć lewarek i sam silnik widocznie zaczął wibrować no i głośniej chodzić w całym paśmie obrotów. Myślę dwumas albo poduchy ale jednak nie, ponieważ to dziś sprawdziłem. Więc założyłem klucz na śrubę od dwumasa i kręcę i zaraz na początku miski od strony mocowania koła zamachowego podczas pełnego obrotu czuć jakby dwie zębatki zamiast między zębami skakały po nich. Przy obrocie w drugą stronę te objawy się wzmacniają z tym, że silnik do tego potrafi się zaciąć i nie ma na to reguły raz jest to po jednym obrocie, a raz po 20 i to tylko w odwrotną stronę do pracy. Jutro mam nadzieję wydostanę już miskę i zrobię zdjęcia gdy zlokalizuje już co poleciało jeśli byłoby to coś nietypowego. Drgania silnika potrafiły się czasami przenosić na całe auto (fotel, drzwi) no, a teraz oprócz tej głośnej pracy jeszcze jest stukot jak ze starej podchodzonej sieczkarni.
Opublikowano
Problem wykryty, powodem wszystkich objawów okazała się zębatka pompy oleju, a w zasadzie to co z niej zostało.
Opublikowano

Witam

 

Jako, że mój problem został wykryty teraz potrzebuję pomocy w ustawieniu tego elementu:

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=11_3320&hg=11&fg=20

 

Uszkodzeniu nie uległy zęby pompy ale jednego z tych wałków wewnątrz i całość się przestawiła i teraz moje pytanie jak ustawić to względem wału. Proszę o szybką odpowiedź, pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.