Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Mam zatem od jakiegoś czasu problem,że trzesie mnie sie kierownica przy hamowaniu. Na poczatku trzesla sie powyzej 100km/h... kazali wywazyc kola.. zrobilem to i pomoglo. Jednak jak hamuje w momencie kiedy uklad hamulcowy jest nagrzany to zaczyna sie trzesie kierownica tak,ze wyrywa kierownice z rak. Jedni mowia,ze to tarcze inni,ze klocki jeszcze inni,ze zupelnie co innego,ze to moze byc wada ukladu kierowniczego. Co warsztat to inna opinia. Mial ktos taki problem? Prosił bym o pomoc dzieki

Opublikowano
Cześć jestem nowym użytkownikiem tego forum ale miałem to samo w swojej E39 przetoczyłem tarcze i założyłem nowe klocki i nic już takiego się nie dzieje .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mi trzęsie z powodu krzywych tarcz . W tygodniu będę zmieniał na ATE . Mówią jeszcze ,że trzęsie od jakiś tulei zużytych ,musisz poszukać .
Opublikowano
Ja mam tarcze boscha założone i klocki boscha. Obowiam sie,ze ten dzisiejszy bosch to tandeta nie to co kiedys. Rada jest taka by wymienic tarcz i klocki? Czy starczy wymienic klocki?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a wystarczy poszukać na forum bo to w zasadzie stały temat.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja wymieniam wszystko , za komplet ATE po dobrym rabacie u znajomego wyszło mi 1000zł +robocizna, więc tragedii nie ma .
Opublikowano

Jak chcesz mieć pewność, że problem nie wróci za tysiąc kilometrów to radzę wymienić tarcze hamulcowe (oczywiście z klockami) oraz wszelkie tuleje z najmniejszym luzem.

 

Przeważnie jest tak, że krzywią się tarcze, ale od pokrzywionych tarcz padają tuleje. Wymieniasz tarcze, przez chwilę jest ok, ale ze względu na padnięte tuleje zaczyna znowu krzywić tarcze. W dwóch autach już tak miałem, w A4 wywaliłem dwa komplety hamulców w błoto, problem krzywienia tarcz zniknął dopiero jak wraz z kolejnym kompletem hamulców zrobiłem kompletny remont zawieszenia przedniego. W e39 nie było aż tak źle, ale po wymianie tarcz problem bicia powrócił po ok. 1 tys km, wtedy wymieniłem tuleje w przednim zawieszeniu i problem ustąpił.

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
Opublikowano

Jak może zużyta tuleja krzywić tarcze? Przecież zacisk, czyli jedyna rzecz mająca kontakt z tarczą, chodzi równo z nią. Przecież tak rozumując, to skręcanie i równoczesne hamowanie też by tarcze krzywiło. W drugą stronę - krzywa tarcza wprawiająca w drgania koło i zawias - mogę się zgodzić.

Faktem jest, że w E39 te drgania to megaczęsty problem.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Ponawiam temat. Kupiłem nowe tarcze nowe klocki i nadal jest to samo. Czyli napewno nie są to tarcze ani klocki. Miałem kiedyś e38 i takie same były objawy nikt nie mógł do tego dojść, aż w końcu sprzedałem 7ke bo nikt nie był w stanie zweryfikować usterki. Może jednak ma ktoś pomysł skąd taki objaw się bierze? Oczywiście trzęsie się kierownica wyłącznie jak sie hamuje.
Opublikowano
Zmienione na inne koła i dalej to samo. Chyba jest to jakaś wada konstrukcyjna. W swoim e38 730 z 1998 roku miałem identycznie i nikt się nie mógł poznać o co chodziło.
Opublikowano

Jeśli wymieniłeś tarcze, podmieniłeś koła i dalej jest to samo to generalnie zostają Ci do obadania jeszcze 3 rzeczy. Choć najbardziej prawdopodobne wydają się 2.

Pierwsza rzecz - podnieś na lewarku po kolei każde koło do góry, złap rękoma na godzinie 12:00 i 18:00 i spróbuj poruszać nim - jeśli wyczujesz choćby delikatny luz to masz sprawcę szarpania - będzie nim luz na sworzniu wahacza - mowa o wahaczu prostym - element nr 11 na poniższym schemacie. Wymienisz i będziesz miał spokój. U mnie było dokładnie tak samo - szarpanie przy hamowaniu. Wymiana wahacza jak ręką odjął. Wcześniej przerabiałem też inną przyczynę szarpanie - mowa o niej poniżej.

 

Druga rzecz - wybite tuleje na wahaczu krzywym - element nr 4. Te tuleje są wymienne - element nr 5 - więc możesz kupić same tuleje i w jakimś zakładzie je wymienić (oczywiście unikaj tulei niewiadomych produkcji bo to pozorna oszczędność pieniędzy). Jeśli nie to i to to pozostaje jeszcze luz na maglownicy ale on w sumie najrzadziej pojawia się na forach jako przyczyna szarpania kierownicą.

 

http://realoem.com/bmw/diagrams/z/k/142.png

 

Pzdr.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Witam Problem dawno rozwiązany jednak napiszę co było nie tak. Po prostu tłoczki się zabrudziły. Przeczyszczone i wszystko działa bardzo dobrze :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.