Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
To nie przez wode (woda niszczy gdy jest dlugo w ukladzie, rdza, kamień, gotuje sie za szybko w porownaniu do plynu itd albo w zimie gdy rozsadzi silnik). Uszczelka pomiedzy glowica a blokiem uszczelnia kanaly z plynem chlodzacym, dlatego masz dym w ukladzie chlodzacym, lepiej z tym nie jezdzic. Dolac wode i do mechanika. I tak bedzie musial wszystko spuscic.
  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
To nie przez wode (woda niszczy gdy jest dlugo w ukladzie, rdza, kamień, gotuje sie za szybko w porownaniu do plynu itd albo w zimie gdy rozsadzi silnik). Uszczelka pomiedzy glowica a blokiem uszczelnia kanaly z plynem chlodzacym, dlatego masz dym w ukladzie chlodzacym, lepiej z tym nie jezdzic. Dolac wode i do mechanika. I tak bedzie musial wszystko spuscic.

 

moge zaryzykować i jechac 35 km do mechanika ? czy moze sie cos stać ?

Opublikowano
Dolewaj wode zeby nie wywalilo calej, chodzi o to zeby sie nie zagotowalo. Bo jak sie zagotuje silnik to juz lepiej bedzie znalezc nowy niz ten naprawiac.
Opublikowano
Dolewaj wode zeby nie wywalilo calej, chodzi o to zeby sie nie zagotowalo. Bo jak sie zagotuje silnik to juz lepiej bedzie znalezc nowy niz ten naprawiac.

 

no ok , ale nie mam pewnosci czy sie nie zagotuje.. niby wlałem tej wody tylko 0.4L , ale biorac pod uwage temperature jaka mamy + 35 km do przejechania to samochod napewno bedzie goracy jak smok.. jest jakas nadziaja ze sie nie zagotuje ?

Opublikowano

Tak, duzo. Nawet samo jej sciagniecie w celu zalozenia na nowo to wydatek bo planowac trzeba.

Warto by od razu przeszlifowac zawory i gniazda. Wymienic uszczelniacze zaworowe i ocenic stan rozrzadu. Co najmniej ustawic jesli nie wymienic. Ustawienie to oczywiscie mus. Do tego koszt nowych srub i uszczelek. Nowe plyny i filtry.

Opublikowano
Tak, duzo. Nawet samo jej sciagniecie w celu zalozenia na nowy to wydatek bo planowac trzeba.

Warto by od razu przeszlifowac zawory i gniazda. Wymienic uszczelniacze zaworowe i oceni stan rozrzadu. Co najmniej ustawic jesli nie wymienic. Ustawienie to oczywiscie mus. Do tego koszt nowych srub i uszczelek. Nowe plyny i filtry.

 

reasumujac jaka to moze byc kwota ?

Opublikowano

Czasem tyle, co silnik na swap ale po takie robocie, o ile pierscienie i panewki sa ok, masz silnik jak zegarek.

Czego nie mozna powiedziec o slupku niewiadomego pochodzenia, ktorego nikt Ci tez za darmo nie przelozy.

Opublikowano

Kochany ktos niedawno wypalil posta w dziale porad, jako odpowiedz na pytanie czy warto kupic BMW.

Jak nie masz kasy na nie tanie naprawy, to na pewno nie warto.

 

Pociesze Cie, ze generalka silnika praktycznie w kazdym aucie jest tak samo kosztowna. Musi Ci to ktos rozebrac, ocenic straty i wtedy bedziesz wiedzial jaki koszt. Ja Ci podalem czarny scenariusz.

Opublikowano
podtlenek lpg moze byc glowna przyczyna, uszczelka pada z reguly w wyniku nieregularnego przegrzewania glowicy
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam , duzo czasu minelo od kiedy borykam sie z tym problemem , i musze wam powiedziec, ze problem dalej jest...

 

oddałem samochód do znajomego mechanika , zrobiono mi tam uszcelke pod głowica + caly komplet tych uszczeleczek ktore tam ida wraz z planowaniem itd , do tego był przestawiony rozrzad oraz padniety 1 ślizg , wrocilem zadowolony do domu , samochod elegancko chodził , co widze na drugi dzien na kostce ? plama oleju... no wiec dzwonie do mechanika , powiweidzial ze juz nie ma mowy zeby gdzie kolwiek lecial olej wiec zostaje albo spod miski olejowej albo korka , ok zawiozlem samochod znowu , kolejna kasa i czekanie.. odbieram samochod i wszystko cacy do nastepnego dnia.. znowu plama oleju , juz sie zalamalem wiec podjechalem na stacje diagnostyczna , tam koles powiwedzial ze ewidentnie cieknie z przedniej oslony (simering walu korbowego przod) , ktory przeciez wymienialem 1 miesiac temu ;OOO z tych srób kolo kola pasowego ewidentnie zbiera sie na moich oczach po jezdzie kropla i spada , w dodatku po wymianie uszczelki miski olejowej samochod dziwnie chodzi , jak odpalam go to chodzi nie rowno , z wydechu slychac takie lekkie "pyr pyr" co 1 sekunde wlasnie jak by sie troszke dusil , gdy otwieram maske silnik strasznie drga , wydaje mi sie ze nigdy wczesniej az tak nie drgał , panowie co to moze byc ? czy to cos przy wymianie uszczelki pod miska olejowa sknocili czy to ten simering walu na to dziala ? bo wiem ze przy wymianie uszczelki miski trzeba bylo podniesc silnik 5cm do gory wiec moze cos zle pozniej spasowali ? nie mam juz kompletnego pojecia ocb...

 

aha i ta wymiana uszczelki walu korbowego to ciezka robota ? niby juz raz to wymianielm u jakiegos mechanika miech temu ale wtedy robilem jeszcze pare innych rzeczy i nie wiem ile on za to konkretnie wzial..

Opublikowano

aha i jescze jedno pytanie , jak leci olej z simeringu walu korbowego to moge z tym jezdzic i ewentualnie dolewac oleju czy raczej nie wolno bo moge cos narozrabiac powazniejszego ?

 

udalo mi sie zrobic 2 zdjecia ;

 

http://imageshack.us/photo/my-images/202/kj0z.jpg/

 

http://imageshack.us/photo/my-images/823/8ldz.jpg/

Opublikowano
co do nierównej pracy silnika to powiedziałbym że właśnie teraz masz przestawiony rozrząd. Mierząc na bagnecie ile oleju Ci ubywa?
Powyższy post odzwierciedla jedynie prywatne poglądy i stan wiedzy autora, zatem nie musi on opisywać stanu faktycznego. Autor nie bierze odpowiedzialności za skutki decyzji podjętych w oparciu o niniejszy post.
Opublikowano
co do nierównej pracy silnika to powiedziałbym że właśnie teraz masz przestawiony rozrząd. Mierząc na bagnecie ile oleju Ci ubywa?

 

 

mozliwe , ze podczas wymiany uszczelki pod miska olejowa przednia czesc podnoszac silnik 5 cm do gory przestawili rozrzad ? droga sprawa go ustawic ? a nie powinienem slyszec jakis dziwnych dzwiekow jak to byl by rozrzad ?

 

oleju mialem troszke ponad polowe , po 2 dniach jezdzenia juz na rowno pomiedzy podzialkami , teraz samochodem w ogole nie jezdze bo sie boje.. mam zastepczy od taty.. POLO 1.4 !! hehhe

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.