Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, wymienialem nie dawno olej , i ze staregho 10W40 przeszedlem na motul 5W , bo tak na forum mi doradzili ludzie , kierujac sie ich doswiadczeniem i filmikami ktore mi wrzucali zdecydowalem sie go wlac. TEMAT : viewtopic.php?f=69&t=213757&p=1627925#p1627925

Niestety tym razem rady z forum okazaly sie brzemienne w skutkach poniewaz nie dlugo po wymianie oleju puscily wszystkie uszczelki , silnik od dolu caly zalany, mechanik jak to zobaczykl powiedzial ze jakis tuman chyba mi to doradzil , ze nie wlewa sie takiego oleju i ze rozprzepp... silnik i juz zawsze nawet jak wleje znowu stary olej + wymieni wszystkie uszczelki bedzie cos wyciekac.. i ze do konca jego zycia bede musial kontrolowac stan oleju i dolewac non stop... czy naprawde jest az tak zle ? czy tylko mnie straszyl ? jestem zalamany.. :mad2:

  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
silnik chodzi lepiej i ciszej po takiej zmianie, i turbina dłużej żyje na 5w. Wszyscy radzą zmieniać i jesteś pierwszą osobą od której słychać że coś się stało złego. Ja bym został przy 5w - skoro takie przewiduje fabryka i uszczelnił silnik, ale u innego mechanika.
Opublikowano
silnik chodzi lepiej i ciszej po takiej zmianie, i turbina dłużej żyje na 5w. Wszyscy radzą zmieniać i jesteś pierwszą osobą od której słychać że coś się stało złego. Ja bym został przy 5w - skoro takie przewiduje fabryka i uszczelnił silnik, ale u innego mechanika.

Która turbina będzie dłużej żyła u kolegi?

 

Część osób poleca zmianę na pełny syntetyk i niektórzy po takiej operacji nie mają żadnych problemów, a u innych pojawiają się wycieki. Widocznie mało słyszałeś dotychczas.

Opublikowano
Tyle zeby cos sie takiego stalo to albo silnik ma dmuchniete 400tys+, albo ktos go kiedys przytarl, albo zmnienial olej co 30-40tys. Bo z normalnym silnikiem nawet 250tys+ nic sie nie stanie.
Opublikowano

Witam

 

Opiszę swoje doświadczenie z olejem którego autor tematu użył:

 

BMW E46 [M47] - po zakupie w warsztacie zalali mi:

*Castrol Magnatec Diesel 10W40 - (tego oleju używał poprzedni właściciel) po ok. 6tyś. km zmieniłem na nieco lepszy olej.

*Castrol EDGE TD 5W40 - na tym oleju przejechałem ok. 20tyś. km (3 wymiany, zmiana co ok. 6 - 7 tyś. km).

*Motul X-CESS 5W40 - w porównaniu do EDGEa w zimie zdecydowanie lepiej kręci, silnik ciszej pracuje, żadnych wycieków nie zaobserwowałem.

*Liqui Moly Diesel Synthoil 5W40 - ten olej zalałem na wiosnę, więc nie mam zdania, póki co odczucia pozytywne, wycieków brak.

Od wymiany do wymianu nic nie dolewam [wymiana co ok. 8 - 10tyś. km]

 

BMW E36 [M42] - po zakupie

MOTUL X-CESS 5W40 - poprzedni właściciel używał Mobila 10W40, oczywiście wycieków brak! Przebieg na tym oleju nie jest mi znany, gdyż to auto brata.

Od wymiany do wymiany konsumpcja na poziomie ok. 0,5 litra/10tyś. km (silnik raczej delikatnie traktowany, no chyba że ja się drowie;))

 

Ford Escort [L1H] - po zakupie

Motul X-CESS 5W40 - poprzedni właściciel używał Orlen Platinum 5W40, silnik suchutki, obecny przebieg na Motulu ok. 20tyś. km (2 wymiany oleju).

Od wymiany do wymiany konsumpcja ok. 0,8 litra/10tyś. km

 

VW Golf III [ABU] - po wymianie silnika

*Castrol Magnatec 10W40 - wlałem na przepłukanie silnika (ok. 3 tyś. km), kolega od którego zakupiłem silnik twierdził że jeździł na Mobilu 10W40

*Motul X-CESS 5W40 - obecny przebieg na tym oleju to zaledwie 4tyś. km, delikatny wyciek z uszczelniacza aparatu zapłonowego.

 

Wnioski można wyciągnąć samemu.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano

przy piwie kolega pracujacy w warsztacie powiedział mi ze tylko glupi kupuje olej z beczki, lepiej nie wiedziec co siedzi w tych beczkach, dolewanie taniego oleju o innych specyfikacjach to norma.... klient i tak nie zauważy, oszczędnosci są....

a pozniej ludzie dziwia sie ze po wymianie im kapie z silnika

 

tylko opakowanie i od sprawdzonej osoby, lepiej pare zl. wiecej ale miec pewnosc a przy wymianie stac i patrzec na ręce.... Polska

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

akurat ja olej kupiłem w sklepie BMW , wiec nie ma mowy o beczkach itp , poza tym piszecie , ze miliard osob juz wlało 5W i nic sie nie dzialo , a ja dzownilem do 2 mechaników i obaj powiedzieli , ze tego sie nie robi bo ZAPIE@#@(@ silnik i , ze juz nie raz widzieli takich aktorów , ktorzy dostali piekne rady albo cos im do glowy strzelilo i nagle wlewaja do swoich MEGA MOCNYCH MASZYN jakies oleje sportowe czy 0we , po czym silnik pada.

 

Mam nadzaieje , ze chociaz pare osob czytajac ten temat poslucha mnie i nie wleje z 10W40 , 5W bo efekt u mnie jest tragiczny , nie wiem jeszcze czy uda mi sie uratowac ale mam nadzieje , ze tak..

 

mam 1.9 benzyne ,przebieg 230tyś , do tej pory samochod jezdził jak lalka , zero wycieków , zero problemow i kazdy mechanik mowi , ze jezdil bym nim jeszcze 100 lat bo to tak prosty motor jak cep i tam w zasadzie nic sie nie psuje, ale coz , podkusilo mnie wlać taki olej i pozamciatane..

 

Ostatnie pytanie do was , czy naprawde jest tak tragicznie jak mowi mechanik , czy da sie to jeszcze odratowac ? (MACIE MNIE TERAZA POCIESZYC !!)

Opublikowano
Tyle zeby cos sie takiego stalo to albo silnik ma dmuchniete 400tys+, albo ktos go kiedys przytarl, albo zmnienial olej co 30-40tys. Bo z normalnym silnikiem nawet 250tys+ nic sie nie stanie.

 

 

ma 230tyś + od 3 lat go posiadam i chodził jak zegarek , kupujac go dostalem tez ksiazke serwisowa z ktorej wynikało , ze ktos o niego b,dbał

Opublikowano

Która uszczelka puściła? Nie wiem dlaczego robisz tragedię. Miałeś mega syf i nagar który poprzedni olej wytworzył a porządny olej to przepłukał.

Jak masz dół silnika zalaną to może być to uszczelka miski olejowej a nie rozwalony silnik. Z góry pokrywa zaworów. Ale to jest kosmetyka i nic więcej. Wymień jedną albo dwie uszczelki i po sprawie. I zostań przy 5w.

Opublikowano
Tyle zeby cos sie takiego stalo to albo silnik ma dmuchniete 400tys+, albo ktos go kiedys przytarl, albo zmnienial olej co 30-40tys. Bo z normalnym silnikiem nawet 250tys+ nic sie nie stanie.

Hah a kto oprócz osoby, która kupuje samochód z salonu albo od drugiego właściciela w Polsce ma pewność, że jego samochód ma nakulane tyle ile jest na liczniku?

 

Ostatnie pytanie do was , czy naprawde jest tak tragicznie jak mowi mechanik , czy da sie to jeszcze odratowac ? (MACIE MNIE TERAZA POCIESZYC !!)

Wydaje mi się, że mechanik trochę dramatyzuje. Fakt faktem jest z dziadostwem roboty ale uszczelek nie wymienia się co roku więc te stare miały prawo puścić. Kwestia faktycznie skąd Ci cieknie i ile będzie roboty z wymianą. Koszt samych uszczelek zapewne nie będzie kosmiczny. Nowe uszczelki na pewno będą trzymać cudów nie ma. Przecież olej nie porobił CI dziur w silniku :)

Opublikowano
Dokładnie. Uszczelki to element eksploatacyjny, po zmianie będzie OK. I zmień mechanika, bo ma wiedzę z ery niedokładnie składanych silników z demoludów.
Powyższy post odzwierciedla jedynie prywatne poglądy i stan wiedzy autora, zatem nie musi on opisywać stanu faktycznego. Autor nie bierze odpowiedzialności za skutki decyzji podjętych w oparciu o niniejszy post.
Opublikowano
Napewno simering , napewno na gorze pod pokrywa , i jescze z paru miejsc ale to dopiero w tygodniu bede wiedzial bo w srode jade do mechanika , panowie jeszcze jedno pytanie , kontrolki oleju nie mam , bo dolalem oleju , czy moge na nim jezdzic te pare dni czy lepiej zeby stal na podrwoku ? mam do dyspozycji 2gi samochod (VW POLO-haha) wiec nie ma problemu zeby stał , jednak nie ukrywam ze wolalbym jezdzic moim, ale boje sie czy czegos nie zatre itd
Opublikowano

Uszczelka pod pokrywą zaworów to koszt około 20zł. Wymiana opiera się na odkręceniu wszystkich śrub widocznych z góry, zdjęciu dekla i wsadzeniu nowej uszczelki. Chwila moment i zrobione. Nie wygłupiaj się nawet i nie jedź z tym do mechanika. Jeżeli nie masz warunków podjechałbym do znajomego, który ma trochę miejsca pod domem i wymienił. Po tej wymianie powycieraj silnik, pojeździj troszkę i zobacz czy gdzieś jeszcze są wycieki. To jest prosty silnik żadnych skomplikowanych rzeczy, żeby mechanik musiał oglądać skąd cieknie. Poza tym pod maską jest sporo miejsca, żeby dokładnie pooglądać silnik.

Pozdrawiam.

Opublikowano
Uszczelka pod pokrywą zaworów to koszt około 20zł. Wymiana opiera się na odkręceniu wszystkich śrub widocznych z góry, zdjęciu dekla i wsadzeniu nowej uszczelki. Chwila moment i zrobione. Nie wygłupiaj się nawet i nie jedź z tym do mechanika. Jeżeli nie masz warunków podjechałbym do znajomego, który ma trochę miejsca pod domem i wymienił. Po tej wymianie powycieraj silnik, pojeździj troszkę i zobacz czy gdzieś jeszcze są wycieki. To jest prosty silnik żadnych skomplikowanych rzeczy, żeby mechanik musiał oglądać skąd cieknie. Poza tym pod maską jest sporo miejsca, żeby dokładnie pooglądać silnik.

Pozdrawiam.

 

wiem , ze to pikuś ale z dolnymi wyciekami juz sam sobie nie poradze , a napewno na dole sa jeszcze trzy... no nic , odezwe sie pod konciec tygodnia jak wszystko pouszczelniam , i zobaczymy czy uda sie odratować , jeśli tak to bede miał nie zła przestroge , dzieki wielkie za pomoc

Opublikowano
Kolego widzę, że tego Motula to chyba hurtowo w beczce kupujesz :cool2:

No można tak powiedzieć hurtowo, ale w banieczkach;)

 

Wracając do tematu, nie tak dawno pomagałem sąsiadowi w remoncie silnika, poszła uszczelka pod głowicą, samochód to Chrysler Voyager 2.5i. A że mój kolega bardzo skrupulatny wyciągneliśmy silnik bo ciekło z niego wszystkimi możliwymi uszczelkami, spalał a raczej "gubił" litr oleju na 300km, dosłownie jak jechał ciekło za nim ciurkiem.

 

Silnik umyty na błysk oraz rozebrany w mak wszystko posprawdzane i pomierzone, ale mniejsza o to.

Zostały zakupione dosłownie wszystkie możliwe uszczelki, simmeringi oraz o-ringi (a tanie to nie było, szczególnie uszczelki i dostępność części ograniczona), silnik został złożony z zegarmistrzowską precyzją.

Jedynym miejscem gdzie użyliśmy silikonu była pokrywa zaworów, odwieczny problem ze szczelnością w tym silniku.

 

Jako ciekawostka dodam, że silnik pod pokrywą zaworów był w dość przyzwoitej czystości, ale po zdjęciu miski olejowej palcem można było jeździć po szlamie osadzonym na dnie (skutek używania oleju mineralnego).

 

Po zamontowaniu silnika w aucie sąsiad zalał olejem z beczki bodajże Mobil Delvac 15W40 zawsze takiego oleju używał, hmm co prawda zalecałem coś z Motula np. Synergie 6100+ choćby ze względu na hydraulikę, ale cóż jego auto jego decyzja.

 

Od remontu minęło pół roku, a silnik suchutki dzięki nowym uszczelkom, zapewne olej 15W40 też ma na to wpływ m.in. posiada lepsze właściwości uszczelniające niż 10W czy 5W ,ale na pewno nie gwarantuje ochrony silnika jaką daje 5W40 czy 10W40.

 

Kolego hbreakerB skoro po zmianie oleju zaczeły się wycieki to znaczy, że uszczelki były już w kiepskim stanie, nowy olej wypłukał zapewne nagar który pomagał utrzymać szczelność, ale nie ma co się martwić mechanik uszczelni co trzeba i wszystko będzie git :cool2:



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
Czy mógł bym zalać do BMW E46 2.0B okolo przebieg okolo 160tyś,km olejem 0W15 lub 0W20, chce to zrobić jakos na jesieni by mieć na zimę wymieniony olej.
Opublikowano
Nie :duh: bo jak przykatujesz silnik to twoj olej sie usmazy. Naprawde dobor oleju do bmw nie jest trudny. Patrzysz czy spelnia norme ll-98, ll-01, albo ll-04, kupujesz i zalewasz. Nic wiecej nie potrzeba.
Opublikowano
najlepszym wyborem dla takiego przebiegu jest 5w40 lub 5w30. Tyle ze nie kazdy ma norme np.ll-01. Odpowiedni olej jest bardzo wazny, bo w silniku jest valvetronic/vanos, ktory jest sterowany hydraulicznie. Zly olej = problemy z vanosem itd. Ja leje najtanszy jaki ma norme ll-01 czyli Total Quartz 9000. Polecam cena 15 pln za litr jest nie do pobicia.
Opublikowano (edytowane)

http://www.castrol.com/castrol/sectionbodycopy.do?categoryId=9040701&contentId=7074467

 

Ja Ci powiem, ze naczytalem sie o tych olejach co niemiara.

Fakt jest taki, ze jak np do mojego diesla zaczniesz zalewac olej typu 15W40 to zajedziesz go szybciej niz na 5W30 / 5W40.

Silniki BMW sa generalnie ciasno pasowane, wymagaja oleju syntetycznego bardzo wysokiej klasy.

 

W artykule, ktory czytalem gosc podal przyklad faceta, ktory za rada takiego mechanika od maluchow zalal polsyntetyk - bo panie auto ma 200tys.

Po zalaniu pojezdzil pol roku i mu zaczal silnik jak w dieslu chodzic. Porobily sie luzy zaworowe cuda wianki.

 

http://www.auto-swiat.pl/1-jaki-olej-wlac Poczytaj sobie np to.

 

Zadzwon do ASO i spytaj jakiej lepkosci olej powinienes wlac. Jak oni Cie nie przekonaja, to co zrobic...

Masz w silniku nawalone 400tkm i ktos Ci wlal motodoktora przed sprzedaza, innej opcji nie widze. Ojciec w VW mial to samo. Jak wymienilismy odme, turbine, filtr oleju i uszczelke pod nim to wycieki ustapily u niego. Auto doslownie w chwile przestalo brac olej...

Edytowane przez dxtr71

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.