Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam i przedstawiam wam mój problem

Objawy:

1.Drgania pedału sprzęgła wyłacznie podczas jazdy i tylko na wcisnietym dodam ze nie są to duże drgania ale raczej wyraźnie wyczuwalne na stopie.

2.Podczas gaszenia wyraznie telepie silnikiem/budą (zapala normalnie bez rzadnych wstrząsów i pracuje czy to na postoju czy podczas jazdy tez bez zadnych drgań).

3.I na koniec cos co najbardziej mnie ostatnio zaniepokoiło a mianowicie przy ostrym starcie z 1-ynki na 2-ujke poczułem tak jakby coś przerwało i nie było to uczucie ślizgnięcia sie sprzegła bo towarzyszył temu spory hałas cieżko to określić ale jakby jakies uderzenia na podwoziu. Po tym incydencie nadal auto pracuje tak jak i przed zero jakich kolwiek zmian. Sprzegło sie nie ślizga.

Dodam że mam tez takie głuche uderzenie z tyłu w okolicach dyferencjału ale raczej tylko przy dynamiczniejscej jeździe i przy zmianie biegu słychać to tak do trzeciego biegu, ale to raczej wina mostu albo jakis tam gum trzymających.

Jestem posiadaczem e46 2.0d z 2000r. mam ją dopiero miesiąc więc jestem na etapie zapoznawczym jeszcze z moja bmk-ą :8)

No ale niestety pewnie wymaga sporego wkładu :cry2: dlatego licze na wasza pomoc i radę żebym tych pieniążków nie pchał na darmo w cos co nie musze i efektów tez to nie da.

Z góry dzieki przebebrałem forum ale identyko objawów nie udało mi sie znaleźć zawsze ktos cos tam mial wiecej albo mniej :mad2:

Opublikowano
no ok zrobie to na poniedziłek i tak mam mechanika umowionego wiec powiem mu zeby zwrócil na te elementy szczególną uwage. A co do tych drgan sprzegła mozesz cos powiedziec czy to moze byc dwumas czy raczej nie ma sie narazie czego obawiac? Dodam ze oprocz tego naprawde nie mozna jej nic zarzucic pracuje bardzo rowno i bardzo cicho zero falowan obrotow itp trzesienia buda (oprocz gaszenia).?
Opublikowano
Jak przy gaszeniu są takie objawy to może to być dwumas. Jeszcze poduszki silnika i skrzyni sprawdź.
Opublikowano

No dobra w poniedziałek napisze co mi stwierdzili i ewentualnie co wymienili i postaram sie opisac dokładnie różnice jakie zaszły po tych wymianach.

Ale dzieki za dotychczasowe rady :D Oczywiście licze tez na rady innych najlepiej tych co mieli te same objawy

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie chcem Cię straszyć ale miałem takie same objawy jak Ty w swojej e46 ,nawet ten sam silnik i rocznik i pękł mi wał . Na początku też myślałem ,ze to dwumasa i już miałem jechać w tygodniu na zmiana ,ale już nie dojechałem Poszukaj w moich postach maz tam wszystko opisane .
Opublikowano
Tez sie tego obawiam :( Dzis moja e46 stoi juz na warsztacie (wymiana kilku elmentow zawieszenia) i mają mi zerknąć tez na prace dwumasu. Te drgania to juz sam nie jestem pewien bo odnioslem wrazenie jakby te drgania były przenoszone z karoserii jak pedal opiera sie o podłoge bo jak go lekko unosiłem to zanikało, no ale jednak budą telepie przy gaszeniu i to mnie nie pokoi;/
Opublikowano
po dzisiejszej wizycie u mechanika swierdzili że mam uszkodzony krzyzak przy wale napędowym pozatym wymienili mi prawy wahacz gumy przy stabilizatorze i dwa łączniki. Orientuje sie może ktoś jaki jest koszt naprawy tego krzyzaka i czy to bardzo skomplikowany zabieg?
Opublikowano

sama wymiana krzyżaka nie jest trudna ale nie wiem czy wału nie trzeba ponownie wyważać.

 

Szarpanie silnikiem przy gaszeniu jest w tym aucie zawsze. Jesli cos stuka przy gaszeniu to wtedy sie martw. Możesz wymienić poduszki silnika ale wiele to nie pomoże. Jedyna opcja na gładkie i delikatne gaszenie silnika to kupno zaworu EGR od modelu e90 z klapą gaszącą. Koszt wielki nie jest bo jakies 300/400zł zalezy za ile uda ci sie kupić ten EGR z klapą i potem trzeba go jeszcze umiejetnie podłączyć ale na forum odpłatnie można otrzymac pomoc od kolegów co to rozpracowali.

 

Problem jest w tym że silnik jest gaszony odcieciem paliwa. Powinien byc gaszony odcięciem powietrza. Stąd ten problem i rzuca nim strasznie. Nowsze bmw nie mają tego problemu z racji tej klapy gaszącej :)

szukam
Opublikowano
No to sporo by wyjaśniała...w sumie poza tym telepnięciem przy gaszeniu zadnych niepokojących odgłosów nie słysze i sprzęgło też pracuje raczej tak jak powinno:) o zmianie zaworu pomyśle w przyszłosci a jak narazie musze zając sie tym krzyzakiem i własnie na ten temat mam do was pytanie. Czy miał ktoś kiedys stycznosc lub słyszał o zaspawywaniu jakiś podkładek przy krzyzaku? na czym to polega i czy to sie sprawdza? Będę bardzo wdzięczny za odpowiedz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.