Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Pytanie jest następujące: jakie mogą być przyczyny stuków w przednim zawieszeniu? Chodzi mi głownie o stuki przy wolnej jeździe po asfalcie z drobnymi ubytkami lub kostce brukowej. U mnie stuk słychać mocniej przy skręconych kołach.

 

Oto co zostało do tej pory wymienione w przednim zawieszeniu (masakra):

-komplet wahaczy

-łączniki stabilizatora (3 komplety)

-stabilizator (eibach)

-całe zawieszenie bilstein b12

-mocowania amortyzatorów oryginalne bmw

-końcówki drążków

 

Wszystko jest dokręcone (43 razy sprawdzane).

 

Gdzieś na necie znalazłem, że może założono jakąs podkładkę odwrotnie (nr 7 i 8 na realoem)?

 

Dodatkowe pytanie do speców: czy w zawieszeniu M mocowania amortyzatorów mają kołek do lokalizacji kolumny w kielichu? U mnie nie ma a mocowania kupiłem u dilera i coś mi tu nie gra.

Dodatkowe pytanie do mega speców: Czy przy ruchach kierownicą w lewo prawo przy wyłączonym silniku (na postoju) powinny być słyszalne lekkie stuki dochodzące prawdopodobnie z przekładni kierowniczej?

 

Ręce mi opadają. Ciśnienie w kołach 2.5bara. Co jeszcze może być nie tak? Pomocy! :mad2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wymieniałeś same końcówki czy drążki osiowe też ?? tam masz sworzeń kulisty który na naszych drogach za długo nie żyje, jak masz spory luz to będzie pukać dodatkowo na równej drodze może lekko drżeć kierownica
Krzysztof
Opublikowano

Wymienilem rowniez cale drazki z ta kulka po obu stronach jednoczesnie. Stukow raczej nie czuc na kierownicy. Slychac ja tak jakby bardziej z gory pod maska, ale wiadomo jak to bywa. Pewnie jest zupelnie gdzie indziej.

 

Podejzewalem przekladnie ale bylem u dwoch roznych mechanikow i obydwaj mowili ze to normalne. Nie sa to jakies mocne stuki (lewo prawo keira). Nie czuc zadnych luzow. Nagralem sobie kamera pod maska jak zachowuje sie ta kolumna ktora wchodzi do przekladni kierowniczej. Nie widac luzow na laczeniach i nie czuc tam nic reka.

 

Gdzies na necie przeczytalem cos o podkladce z czarnym paskiem, ze jak sie ja wlozy odwrotnie to slychac dziwne rzeczy. Za jakis czas auto oddam do mechanika, wiec chcialbym miec jakies pojecie na ten temat. Czy ktos ma jakies doswiadczenie z ta podkladka? Czy ktos z zawieszeniem M moglby zerknac pod maske czy ma ten kolek do lokalizacji mocowan amortyzatorow?

 

Sorki za brak polskich znakow.

 

PS: Czy można jakoś dokręcić przekładnię, żeby był mniejszy luz?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Chodzi Ci o trzpien wys ok 1cm z gniazdem imbusowym wystajacy na kielichu przy mocowaniu rozporki? Jesli tak to ja to mam:)

Co do stukania przy skrecaniu na postoju to każda e90 kt jechałem to miała. Ponoć winna kolumna kierownicza...

Przekladnie można skręcić w pewnym zakresie.

Edytowane przez houek
Opublikowano
Sprawdziłbym czy śruby mocujące sanie 4 szt. są dobrze dokręcone. Śruby zobaczysz od spodu auta, u mnie to było winowajcą stuków, również długo szukałem przyczyny.
Opublikowano

Dzięki houek - o to chodziło. Dwie sprawy wyjaśnione :)

 

Odnośnie tych sań - nie bardzo orientuję się o co chodzi. Poproszę o jakieś info z realoem, jeśli jest możliwość.

Opublikowano
Sprawdziłem te śruby i w sumie były zakręcone. Jedną mi się udało dokręcić ćwierć obrotu. Trzeba będzie szukać dalej. Jak znam życie to wypadnie na przekładnię kierowniczą ale luzu nie ma żadnego na kierownicy.
Opublikowano
U mnie na przykład też kiedyś słyszałem stuki, szczególnie przy skręconych kołach i wjeździe w jakąś nierówność. Miałem wrażenie że dochodziły jakby z góry silnika czy podszybia. Jak się okazało, przyczyną było lekkie poluzowanie tych rozpórek, które idą od nadkoli do podszybia ( nie wiem jak to się fachowo nazywa) Na podszybiu pod zaślepką została dokręcona śruba i przestało stukać.
Opublikowano
U mnie na przykład też kiedyś słyszałem stuki, szczególnie przy skręconych kołach i wjeździe w jakąś nierówność. Miałem wrażenie że dochodziły jakby z góry silnika czy podszybia. Jak się okazało, przyczyną było lekkie poluzowanie tych rozpórek, które idą od nadkoli do podszybia ( nie wiem jak to się fachowo nazywa) Na podszybiu pod zaślepką została dokręcona śruba i przestało stukać.

 

Dzięki za poradę, będę musiał to również sprawdzić.

Opublikowano

Tą srubę sprawdziłem w podszybiu i jest ok. Odkręciłem te rozpórki na kielichach i co się okazuje, że one nie siedzą ciasno na swoim miejscu jak są odkręcone. Jest pewien luz około 0.5mm. Po dokręceniu nie jestem w stanie ruszyć ich ręką. Czy to możliwe, że one w pewnym zakresie się ruszają powodując stuki?

 

Czy jesteście w stanie podpowiedzieć jak ewentualnie zabrać się do dokręcenia przekładni, żeby zniwelować jakieś stuki? Wczoraj auto odebrane od mechanika i jedyne co usłyszałem to to, że szukam dziury w całym.

 

Pewne stuki ewidentnie są przy gwałtownym skoku zawieszenia ale też i nie na dużą głębokość (nie wiem jak to określić). Sprawdziłem też dziś te śruby u góry amortyzatora i jest ok.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może Cię zmartwię, ale każda e90 stuka...czasem przy zjeżdżaniu z krawężnika, czasem na nierównym łączeniu płyt betonowych itp. Kiedyś jeździłem prawie nowymi domówkami i też czasem stuknęło :duh: Jeździsz na run flatach?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak wcześniej jeździłem na rsc to dużo częściej stukało niż teraz na zwykłych oponach.Zaznaczam, że z zawieszeniem mam wszystko ok, również sprawdzane wnikliwie i kilkukrotnie.
Opublikowano

Mówiąc szczerze to w pracy jeden gosciu ma trójke z 2006 roku ale fakt, że raczej hydrauliczną przekładnię i u niego kompletnie nic nie stuka. U mnie nie ma luzów żadnych ale jednak coś słychać.

 

Właśnie czytam wątek gdzieś na forum US, że cała przekładnia może być lekko poluzowana. Nie wiem czy to prawda ale chyba trzeba było zdjąć przekładnię, żeby wyjąć DPF. A mi się właśnie wydaje, że stuki mam od czasu wycięcia DPF.

Opublikowano
Ja też jeżdżę na rsc i też mi stuka. Na prostej drodze i przy prędkości powyżej 40 km/h raczej nie zauważam stukania. Natomiast przy wolnej jeździe na nierównościach stuka często. Zawieszenie było sprawdzane i jest wszystko OK.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Wymieniony kolejny komplet mocowan amortyzatorow z przodu. Tym razem mam juz ten kolek do lokalizacji kolumny. Dalej stuka szczególnie jak bardzo wolno jade przez poprzeczne dziury w jezdni.

 

Bede chcial z powrotem zalozyc laczniki stabilizatora whiteline. Pytanie czy przy lekko obnizonym zawieszeniu powinienem miec krotsze te laczniki czy dluzsze? (sa regulowane)

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Chciałbym podbić poprzedni post odnośnie długości łączników stabilizatora.

 

Załączam zdjęcia stabilizatora Eibacha. Ku mojemu zdziwieniu jedna strona wyglada inaczej niż druga. Mocowanie jest bardziej wygięte z lewej strony. Czy powinienem to reklamować?

 

http://i651.photobucket.com/albums/uu239/arturoskee/330d/eibacharbright.jpg

http://i651.photobucket.com/albums/uu239/arturoskee/330d/eibacharbleft.jpg

  • 8 miesięcy temu...
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Czesc mam trn sam problem z tymi stukami i nie moge znaleźć przyczyny . Rozwiazales wkoncu problem tych stukow bo mnje to do szalu doprowadza
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam. Tez mam problem ze stukaniem w przednim lewym kole. Zaczelo stukac po wymianie amortyzatorow. Stuka najbardziej przy powolnej jezdzie. Wachac, drazek, stabilizator nie ma luzow wiec podejrzewam poduszke. Jak rozbieralem mcpersona to zauwazylem luz na poduszcze jak sie porusza poduszka lewo prawo(na zmontowanym mcpersonie wyjetym z auta). Luzu gora-dol brak. Ktos sie orientuje czu luz na boki na poduszcze wystepuje?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.