Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam was,

Mam kolejny problem z moja bunia a mianowicie.

Od roku czasu jak posiadam bmw e46 320d (205/50/16) od tego czasu jak ja posiadam może z 4x pojawiło sie u mnie drganie na kierownicy nie w prawo i lewo tylko po prostu mega drgaanie i przy prędkości 50km/h na prostej nie łatanej drodze i przy 100km/h na autostradzie, nie wiem totalnie od czego to może być wymieniłem końcówki drążków nie pomogło... opony kupiłem nowe(zostały wyważone) też nie pomogło :( prawda jest taka ze mam krzywa felgę z tyłu zaznaczam z tylu ale co ma tył do układu kierowniczego. proszę o pomoc może zdarzyło wam się coś takiego??

 

 

dodam że mam chyba a właściwie przed tym taka sytuacje ze prawa felga mi się grzeje i to bardzo. ale to tylko chyba i nie wiem czy to może być powodem?

Opublikowano
Jesli felga sie grzeje to zacisk do wymiany lub regeneracji - nie odbijaja tloczki i klocek trze caly czas o tarcze. Zapewne masz rowniez przegrzana te tarcze. Po naprawie zacisku sprawdz jaka jest roznica w hamowaniu pomiedzy prawym a lewym kolem, bardzo prawdopodobne, ze bedziesz musial jeszcze wymienic komplet tarcz z klockami.
Opublikowano
i to będzie zapewne rozwiązanie Twoich problemów. a przy okazji prostowanie felgi (tej z tyłu) na pewno nie zaszkodzi i nie kosztuje fortuny
Opublikowano

Co prawda ciężko zrozumieć przekaz, ale jedno jest pewne: krzywe, którekolwiek koło, ma wpływ na jakość, komfort i bezpieczeństwo prowadzenia pojazdu. Pewne drgania przy sprawnym amortyzatorze są tłumione, ale część z nich przenosi się na karoserię. Sam miałem źle wyważone tylne koła i kierownica drżała, aż do bardzo nie przyjemnego poziomu.

Jesteś pewien stanu przednich opon, może zdarzyć się pękniecie osnowy, balon z boku (od wewnątrz na przykład)? W jakim stanie jest maglownica, przednie amortyzatory?

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Opublikowano

W twoim przypadku rozwiązanie jest tylko jedno – zapiekający się tłoczek w zacisku.

 

Gdyby występowało to zawsze to można by podejżewać opony, końcówki drążków lub krzywe tarcze gdyby drgania występowały podczas hamowania. Spróbuj wcisnąć tłoczek pare razy, może się rozrusza. A jak nie to albo wymiana zacisku, albo jego naprawa.

Możesz kupić albo same gumki (zewnętrzna uszczelka i oring o przekroju kwadratowym) np. w aso, albo cały zestaw naprawczy z tłoczkiem (allegro, sklepy mot.) Polecam to drugie rozwiązanie bo na gumach przeważnie nie widać zużycia (chyba że ta zewnętrzna sparciała) za to tłoczek bardzo często rdzewieje i się zapieka. Jak już go wyciągniesz to pewnie trochę sie namęczysz żeby go spowrotem włożyć bo tą zewnętrzną gumową uszczelke trzeba najpierw włożyc w rowek w cylinderku a dopiero później wcisnąć tłoczek. W TISie piszą by dmuchnąć sprężonym powietrzem w cylinderek i wtedy zewnętrzna usczelka wywinie się na tłoczek. W domowych warunkach bez sprężarki można najpierw założyć uszczelkę an tłoczek a póżniej delikatnie brzeg uszczelki włożyć w cylinderek i wcisnąć tłoczek.

Jak rozbierzesz to zobaczysz o co mi chodzi.

Opublikowano
Tak nie w temacie, ale jak kemot wspomniał o łożysku, to czy wymieniałeś kiedyś? Chodzi mi o to czy można wymienić same łożysko czy trzeba całą piastę? U mnie jedno zaczyna szumieć i chcę wymienić oba. Mowa o przednich kołach.
Opublikowano
Z przodu jeszcze nie. Ale wymienia się razem z piastą. Nie wiem czy wogóle można kupić same łożysko bez piasty, poza tym ciężko by go było 'wydłubać' z piasty.
Opublikowano

to tak amory sa okey, koncowki drazka wymienialem niedawno chyba miesiac temu maglownica okey, tylko szczerze i na logike to co ma tyl do przodu? wiem drgania moga byc na budzie od krzywej felgi ale na kierownicy :shock: co do opon to jestem pewny sprawdzone odrazu przy zakupie czy nie ma pekniec... wywazone zostaly przy mnie i osadzone na piastach.

wydaje mi sie te ze moze to byc wina scisku bo nie jest on w idealnym stanie... zycie go naruszylo ;p zaczne od scisku i dam znac jak to sie skonczy ale to za jakis czas bo jestem za granica i "zbieram pieniazki na naprawe ;p" hehe na allegro tez juz patrzalem i powiem ze taniej bedzie kupic sam tlok z zestawem uszczelek... i spray (ocynk) i przeczyscic scisk i zalozyc nowy tlok bo cena nowych mnie przeraza.

Maroek z tylu wymienialem sam lozyska niepowiem latwo nie bylo... chyba z dwa dni sie meczylem robilem to pierwszy raz a nie mialem sciagacza ;) ale dalem rade i smiga. slyszalem ze do przodu mozna kupic same lozysko ale moja porada jak nie masz sciagaczy do nie chwytaj sie tej pracy ;D

pozdro i dzieki panowie za pomoc i jak mowilem dam znac co pomoglo :D

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
odpowiadam po czasie za co przepraszam :) pierwsze co to mialem szpilke uszkodzona od zaciskow :/ zobaczymy czy bicie kola i grzanie sie pojawi ponownie z tloczkiem jeszcze nic nie robilem :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.