Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich,

Od pewnego czasu mam problem z klimatronikiem (e90 320d '05). Polega na tym ze z 2 nawiewow (2 male na gorze deski ktore skierowane na szyby dzrwi) dmucha gorace powietrze. Problem nie jest staly - pojawil sie kilka razy potem ustepowal itd. W ostatnich dniach kiedy odpalam auto rano kiedy temperatura na zewnatrz jest niska wszystko dziala ok. Po poludniu w goracy dzien problem wraca. Wszystkie pozostale wloty dzialaja poporawnie. Zabiegi typu ponowne odpalenie auta, krecenie regulacja klimy nic nie daje.

 

Macie jakies doswiadczenia w tym temacie?

Co to moze byc? Dodam ze ok grudnia robilem przeglad klimy (odgrzybianie, wymiana czynnika) - moze to miec zwiazek?

pozdr.

Edytowane przez mayb
Opublikowano

Rozumiem ,ze pokretlo obok przycisku o centralnego i DTC i swiatel awaryjnych masz przesunięte w lewo na kolor niebieski? :8)

pozdro

icon4.png
Opublikowano
Rozumiem ,ze pokretlo obok przycisku o centralnego i DTC i swiatel awaryjnych masz przesunięte w lewo na kolor niebieski? :8)

pozdro

 

Jaki niebieski...? :roll:

 

.. a na powaznie.. tak jest ustawione na niebieski i daje zimno/cipelo wg ustawien. Jak napisalem problem dotyczy tylko tych 2 malych nawiewow. Wszystkie pozostale dzialaja ok wg tego co ustawiasz na panelu /pokretlem.

Opublikowano
Rozumiem ,ze pokretlo obok przycisku o centralnego i DTC i swiatel awaryjnych masz przesunięte w lewo na kolor niebieski? :8)

pozdro

 

Jaki niebieski...? :roll:

 

.. a na powaznie.. tak jest ustawione na niebieski i daje zimno/cipelo wg ustawien. Jak napisalem problem dotyczy tylko tych 2 malych nawiewow. Wszystkie pozostale dzialaja ok wg tego co ustawiasz na panelu /pokretlem.

 

Hm,to nie bardzo rozumiem dlaczego się tak dzieje-ewentualnie może diagnozę zrobić-może wysypie jakies bledy :?: :?: :?: :idea: :idea:

icon4.png
Opublikowano

Witam ja tez mam problem z climatronikiem, z tym ze u mnie sprawa wyglada w taki sposob, ze jak ustawie na maxa zimne na ledwo i na maxa cieple na prawo to leci mi zimne na obydwu, a jak ustawie na lewo 20* a na prawo 28 to na lewo jest chlodniejsze a na prawo gorace (tak jak powinno wyc), mam kolege ktory jst mechanikiem powiedzialem mu o tym i on powiedzial ze gdzies za/pod deska sa takie klapki/pletfy ktore sa sterowane silniczkami i one reguluja temp, moze u Ciebie jest padnięty ten silniczek od klapek i dlatego wali na gorze caly czas cieple.

podraz temat sam jestem ciekawy czy to to.

  • 4 lata później...
Opublikowano

Z racji pytan wrzucam rozwiazanie:


Problem zostal rozwiazany aczkolwiek byl bardzo upierdliwy I zajal mnostwo czasu.


Pod deska rozdzielcza jest 6 silniczkow ktore steruja nawiewami. Jeden z nich (badz wiecej) byl spalony I przez to klimatronic glupial.

Kilka punktow:

1) silniczki te nie sa podpiete do komputera auta i nie wywalaja bledow. Przez to: po pierwsze trudno zdiagnozowac te usterke, po drugie nie wiadomo ktory wymienic.

2) dostep do 2 silniczkow jest w miare prosty natomiast do pozostalych trzeba rozebrac deske.

3) sa 2 opcje naprawy = zakup jednego silnika I wymiana jeden po drugim lub caly komplet. 2ga opcja wydaje sie lepsza

4) przez ten spalony silniczek spalil sie rowniez panel klimatyzacji.


Bylem z tym tematem w 5 warsztatach lacznie z ASO. Dopiero konkrteny elektronik wyspecjalizowany w BMW znalazl te usterke.

W ASO chcieli mnie naciagnac na nowy kompresor. Fachowcy :?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.