Skocz do zawartości

[E90]325i Przód samochodu opadł przez noc...


poli_x

Rekomendowane odpowiedzi

Stala się straszna rzecz...

Wczoraj jeździłem samochodem,normalnie bez szaleństw i wszystko było ok,zostawiłem samochód na noc i dziś przód samochodu opadł, sam z siebie, co się mogło stać? sprężyna strzeliła?

 

http://img4.imageshack.us/img4/9905/zdjcie2ha.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całe szczęście, że nie strzeliła w czasie jazdy.

Podobno takie cuda dzieją się głownie na postoju.

 

Dla zainteresowanych

http://imageshack.us/a/img51/5443/zdjcie3i.jpg

 

http://imageshack.us/a/img194/528/zdjcie2dl.jpg

 

http://imageshack.us/a/img42/750/zdjcie1oq.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ahh myślałem, że zmieniałeś sprężyny i teraz padło; nie popatrzyłem wcześniej.. to teraz dawaj EIBACH pro kit! Ja bym tak zrobił!

w sumie to nie jest zly pomysl...zeby wymienic na EIBACHY, jakieś pewne źródło?

Jak mnie pamięć nie myli było chyba 3 rodzaje tych Eibachów,nie pamiętam które były Lightowe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze o nich nie czytałem co i jak ale widziałem że ładnie auto wygląda na tych lajtowych.. chodzą mi po głowie od jakiegoś czasu ale odstrasza mnie ponowne robienie zbieżności i poprawianie czegoś jest dobre. Czekam aż "będzie potrzeba" tak jak w Twoim przypadku..

 

na alledrogo jest tego pełno; http://allegro.pl/sprezyny-eibach-pro-kit-bmw-3-e90-30-25mm-i3303154578.html

 

ale trzeba najlepiej zapytać kogoś kto to już przerabiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze o nich nie czytałem co i jak ale widziałem że ładnie auto wygląda na tych lajtowych.. chodzą mi po głowie od jakiegoś czasu ale odstrasza mnie ponowne robienie zbieżności i poprawianie czegoś jest dobre. Czekam aż "będzie potrzeba" tak jak w Twoim przypadku..

 

na alledrogo jest tego pełno; http://allegro.pl/sprezyny-eibach-pro-kit-bmw-3-e90-30-25mm-i3303154578.html

 

ale trzeba najlepiej zapytać kogoś kto to już przerabiał.

 

przeczytalem ten temat

 

viewtopic.php?f=70&t=183203&hilit=eibach+e90

 

wysłałem zapytanie do czescidobmw.pl (600zł)

 

i chyba się zdecyduje.

 

Pro-Kity można zakładać na seryjne amorki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eibach model "pro-kit" to właśnie najbardziej "lightowe" rozwiązanie i jak piszesz generalnie nie jest problemem użycie ori amorków. Ja swoje kupowałem na czescidobmw. Widzę że wysłałeś tam już zapytanie - to jest dobre źródło gdybyś się zdecydował.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz dużo szczęścia w nieszczęściu. W czasie jazdy pęknięta sprężyna mogłaby rozwalić oponę, uszkodzić felgę, pewnie nadkole też by bez szwanku z tego nie wyszło a w skręcie to i błotnik by ucierpiał.

Po jakim przebiegu miałeś taką niemiłą niespodziankę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz dużo szczęścia w nieszczęściu. W czasie jazdy pęknięta sprężyna mogłaby rozwalić oponę, uszkodzić felgę, pewnie nadkole też by bez szwanku z tego nie wyszło a w skręcie to i błotnik by ucierpiał.

Po jakim przebiegu miałeś taką niemiłą niespodziankę ?

Miał, u mnie przy prędkości 80-90 km/h skończyło się to tak

http://thumbnails106.imagebam.com/26020/afbc97260199564.jpg

do tego pełne majty strachu :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz dużo szczęścia w nieszczęściu. W czasie jazdy pęknięta sprężyna mogłaby rozwalić oponę, uszkodzić felgę, pewnie nadkole też by bez szwanku z tego nie wyszło a w skręcie to i błotnik by ucierpiał.

Po jakim przebiegu miałeś taką niemiłą niespodziankę ?

Miał, u mnie przy prędkości 80-90 km/h skończyło się to tak

http://thumbnails106.imagebam.com/26020/afbc97260199564.jpg

do tego pełne majty strachu :?

Pół roku temu jechałem przez Niemcy 220km/h,strach myśleć co by było wtedy....

 

Po jakim przebiegu miałeś taką niemiłą niespodziankę ?

105 tys km. po autostradach i równych miastach,bez soli na ulicy.

 

ps.proszę o połączenie postów,byłem pewny ze połączy się samo...

 

Ciekawostki

ps.2 Podobno w Citroenach pękające sprężyny to codzienność, w większości przypadków sprężyny pękają na postoju w momencie gdy (odpoczywają),często pękają sprężyny w samochodach dostawczych np. po rozładowaniu samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi kiedyś w Saabie i Focusie pękły wiec nie jest to takie rzadkie. W saabie jeżdizłem jeszcze miesiąc zanim sie połapałem że to cos co stuka przy skręcie kołami to pęknięta sprężyna.

Nigdy wczesniej o takim czymś nie słyszałem. Pękła tak,że samochód nie opadł. Jak tak człowiek sobie uświadomi co może być to zaraz odpuszcza z gazu :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 lata później...

To ja też odgrzeję kotleta, bo może komuś się przyda na przyszłość więcej opisanych przypadków. Akurat ten wątek wyskoczył po wpisaniu "pęknięta sprężyna e90" w google, więc proszę o nie wrzucanie innych linków i pretensje, że odgrzewam kotleta z 2013 roku.

U mnie autko stało przez miesiąc w garażu, bo byłem za granicą. 2005 rok, 230 tyś przebiegu, oryginalne sprężyny, amory wymieniane przy 100kkm z ori na ori. Wsiałem do samochodu, odpaliłem silnik ruszyłem 2 cm i trzask.

Nie mam jeszcze tylko pewności czy pękła sprężyna czy ta podstawka pod nią przerdzewiała i się oderwała a sprężyna wystrzeliła w dół. Przez felgę widać sprężyne na samym spodzie amora, która szoruje o felgę od wewnątrz.

Zastanawiam się aktualnie jak rozwiązać sprawę, bo nie wiem czy nie będzie problemu z lawetą, bo auto stoi w dość ciasnym i niskim garażu podziemnym. Ktoś coś doradzi? :)

Eibachy też bym chętnie wstawił, ale nie wiem czy wstawianie do ori amortyzatorów w dodatku z przebiegiem 100kkm to dobry pomysł. Zwłaszcza, że musiałbym pewnie wtedy 4 sprężyny kupić a to już spory koszt.

Wolałbym do ori sprężyn wstawić Bilsteiny B8 dla właściwości jezdnych, niż do zwykłych amorów dawać sprężyny obniżone tylko dla wizualnego efektu.

Może po prostu na przodzie wymienie sprężyny i dam amortyzatory sachsa nowe przy okazji. Na pewno wyjdzie dużo taniej, bo komplet bilsteina b8 to chyba około 3000 zl. Ktoś orientuje się ile kosztuje sprężyna oryginalna ewentualnie jaki zamiennik i ile kosztuje?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.