Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

mam problem z odpowietrzeniem. Jakis czas temu odkrecalem wszystkie zaciski i je czyscilem. Oczywiscie po takim czyms hamulce nie dzialaly i trzeba bylo odpowietrzyc.

No wiec ja do auta pompowac, ojciec odkrecal odpowietrzniki. Tyl, prawy lewy. Przod, prawy lewy. Kolejnosc dobra. Po kilku razach pecherzykow juz nie bylo, lecial czysty plyn. Odpowietrzalismy kilka razy tak juz (po 2,3 odpowietrzenia na kolo). Niestety pedal ciagle schodzi za nisko za pierwszym razem. Dopiero za drugim (jak sie uklad jakby napompuje) jest OK. ..

 

Gdize moze byc problem? Mysle ze wezyki sa cale, wszystko dobrze zalozone, brak wyciekow... a przynajmniej tych widocznych golym okiem..

Jest inny sposob na odpowietrzenie? Niestety nie mam mozliwosci podlaczenia kompresora pod zbiorniczek z plynem, ale jezeli nie bedzie innej opcji to jakos znajde "sprzet"

Opublikowano
Jest jeszcze piąty odpowietrznik hydrauliki hamulcowej, tj wysprzęglik na skrzyni biegów. Może tam cofa powietrze i dlatego dalej pedał "pływa".
Opublikowano
Jest jeszcze piąty odpowietrznik hydrauliki hamulcowej, tj wysprzęglik na skrzyni biegów. Może tam cofa powietrze i dlatego dalej pedał "pływa".

To są niezależne układy!

Zbiorniczek jest jeden na plyn ale wysprzęglik od sprzęgła nie jest połączony z hamulcami w przeciwnym razie gdyby się zapowietrzyły hamulce to również i sprzęgło, i przestało by działać. I o ile w zbiorniczku nie zabrakło płynu to nie powinno się to stać.

 

Nie wiem też co masz na myśli pisząc o czyszczeniu zacisków. Do tego nie trzeba wyciągać tłoczków z cylinderków. Jeśli już jednak to robiłeś to najlepszy sposób na przyszłość jest najpierw wcisnąć pedał hamulca troszkę i zablokować go w tym położeniu. Wtedy zamykamy dopływ płynu ze zbiorniczka i mamy pewność że pompa i przewody się nie zapowietrzą. Nie trzeba zaginać lub zaciskać przewodów.

 

Z kolei odpowietrzanie najlepiej jest robic podając ciśnienie na zbiorniczek z płynem. Są takie specjalne zestway (kosztują grosze) z nakrętkami na zbiorniczek o różnyej średnicy i kawałkiem przewodu. Podłącza się to np. pod koło lub sprężarke, ale tak aby ciśnienie nie przekraczało 2bar i można samemu odpowietrzyć hamulce, bez pompowania pedałem.

Opublikowano

To jak wkoncu? Jest ten piaty odpowietrznik?

 

Jest jakas roznica w tradycyjnym odpowietrzaniu przy aucie z abs? Rozne rzeczy juz czytalem (np. na wlaczonym zaplonie, zaczynajac od przodu)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.