Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich

Mam problem z temperaturą silnika, mianowicie:

jeśli jadę spokojnie, (bez zatrzymywania się!) tak do 2000 obr pokazuje mi temperaturę silnika na pierwszej białej kresce wskaźniku czyli niedogrzewa się, jeśli zaś zatrzymam się na chwilkę nie gasząc silnika wskaźnik idzie w pion. Tak samo jak go troszkę pocisnę na wyższych obrotach. Nawet dosłownie milimetr potrafi polecieć wskazówka w stronę przegrzania, czyli nie jest idealnie pionowo. Raz miałem nawet tak że temperatura podrosła a potem jak wracałem spokojnie to potrafiła spadać w dół. Czyżby termostat? Jeśli tak to który? Jak ruszę to z niebieskiego pola wskazówka idzie bardzo szybko w górę potem spowalnia i tak się nie dogrzewa... To moje pierwsze BMW więc nie wiem co jest normą a co nie Może to wpływ pogody ale wydaje mi się że to nie jest normalne, jak go kupowałem to było wszystko OK przynajmniej nic takiego nie zauważyłem...

Opublikowano
Mam od kolegi na podmianę bo kupił kiedyś sobie nowy a okazało się ze stary miał dobry (podobno) więc pytanie czy warto założyć czy lepiej kupić nowy? jak to cenowo wygląda poradzicie?
Opublikowano
ja okupiłem używkę i śmiga, podobna sytuacja znajomy kupił nowy główny a tu egr był padnięty, cenowo to zależy za ile masz tą używkę i czy rzeczywiście sprawna, ja swoją gotowałem w garku przed montażem, tak aby 2x nie rozbierać...
Opublikowano

Wiesz to od kolegi więc nie zawoła ale faktycznie najpierw go sprawdzę, czyli w gotowanej wodzie zamoczyć i powinien się otworzyć tak? :wink:

Btw. dziękuje bardzo za porady :D

Opublikowano (edytowane)
wymontuj swój termostat egr i sprawdz, dmuchnij w niego jak przepuszcza to złom, jak coś lata w środku też złom, demontaż trwa 3-5 minut, i nie wymaga jakiś specjalnych zdolności, ewentualnie pożycz od kolegi i zamontuj u siebie na testy. Edytowane przez kalos
Opublikowano
Poprostu chciałem być pewnym żeby nie wymieniać niepotrzebnych części, skoro łatwo małego wyjąć i sprawdzić napewno to zrobię :) a jak będzie ok to sprawa prosta założę ten duży od kolegi po sprawdzeniu oczywiście :)
Opublikowano
Panowie jeszcze jedno pytanie :) bo dziś się zabrałem za to ale na ciepłym silniku i mi trysnęło płynem więc doszedłem do wniosku że albo trzeba spuścić płyn albo na zimnym to odkręcić jak to w końcu jest pomoże ktoś? :) chodzi mi o ten termostat EGR oczywiście :)
Opublikowano
Zrób to zimnym silniku, na chłodniczkę EGR podłóż kawałek szmaty żeby na paski nie poleciał płyn i odkręcaj. Zawsze najpierw możesz odkręcić odpowietrznik na termostacie, parę kropli płynu wyleci. Nie ma potrzeby spuszczać płynu z układu żeby to zrobić
Opublikowano

ja się podepnę pod temat.

u mnie wystepuje takie coś że temperatura wacha sie od 85 stopni w trasie do nawet 100 w większym korku.

Ja obstawiam na termostat główny.

Opublikowano
spokojnie jeździj :) nawet jakby się zerwały to nic się nie stanie, po prostu założysz nowe. Ale jak nie były długo moczone to żaden problem dla nich.
szukam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.