Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,

 

Witam wszystkich serdecznie

 

Jako że wszyscy tu zebrani łącznie ze mną są maniakami a takich najlepiej zapytać bo najwięcej wiedzą ;-) więc pytam, WTF?

 

Objawy mojej dopiero co nabytej 5:

 

Auto to E34 z silnikiem M40b18, z instalacją gazową.

Problem dotyczy tego że silnik ten pracuje co raz to inaczej, odpala na dotyk ;-) raz ślicznie trzyma obroty tylko po to żeby zaraz spaść na około 500 i niżej i zgasnąć (gaśnie tylko na zimnym), ogólnie na benzynie pracuje raczej nierówno, na gazie po przełączeniu nagle obroty trzyma na 1500 żeby potem z czasem sobie zejść ale nigdy poniżej 900 (czyli nie muszę się martwić że zdechnie na światłach ;-). to jakoś mogę przeżyć, natomiast najdziwniejsze jest szarpanie podczas przyspieszania, dzieje się to na benzynie jak i na gazie, chodzi o to że jeśli przyśpieszam spokojnie czyli nie przekraczam około 3000 obrotów jest ok powyżej tej wartości albo podczas gwałtownego dociśnięcia pedału gazu zaczyna nią szarpać a wskazówka od obrotów skacze po skali, dusi się jakoś i nie chce iść, dopiero jak odpuszczę pedał gazu to się uspokaja i powoli przyśpiesza, dodam że czasem jak nią rzuca słychać jakieś takie strzały (pusty dźwięk) gdzieś spod maski.

A teraz najdziwniejsza rzecz, ostatnio kiedy nią jechałem i zaczęła szarpać na gazie myślałem że butla jest pusta, przełączyłem na benzynę, to samo, ledwo naciskając na pedał gazu dojechałem do stacji, gazu było pół butli, zalałem gaz, zalałem trochę paliwa, ruszyłem i miałem kawałek żeby się rozpędzić, jechałem na benzynie i docisnąłem ją do końca i nic, spokój idzie aż miło dochodziła do 4500 obrotów i nic..........od tamtej pory nie odpalałem.

 

Moje pytanie brzmi co to za cholera??????

Opublikowano

Witam, to nie czasem sonda lambda, być może dostaje zbyt wysoką ciecz na gazie.

Na kompie byłeś?

Opublikowano
Na kompie będzie jutro, dziś od rana zachowywała się super, wchodziła na wysokie obroty, potem gdzieś po 60km zaczeła się ławić. Dojechałem kangurem do mechanika, na koniec już nawet na gazie Noe chciała więc ledwo ja na benzynie doczołgałem :-(
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czujnik wału albo cewka.Któreś kończy żywot.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
No więc mój mechanik twierdzi że coś jest z czujnikiem położenia wału, jest jakoś dziwnie umiejscowiony, za bardzo wysunięty do przodu że go zacytuje (powinien mieć pośrodku kółko a ma trochę z boku) Powiedział że to nie lambda, dzisiaj ma w niej grzebać, jak coś będę wiedział to dam znać. Dzięki za wszystkie informacje.
Opublikowano
Komputer wyrzucał czujnik wału, więc nie wydając się w szczegóły wymienione zostały: czujnik wału, kopułka, palec, cewka, kable i dalej to samo. Jakieś pomysły? Komputer wymienić, zresetować?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Trzeba sprawdzić wiązkę między kompem a czujnikiem wału a nie wymieniać wszystko za koleją.Błąd nadal wyskakuje.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Teraz wyskakuje błąd nieznany, od mechanika który się poddał ujechałem 3'.kilometry i auto pomimo wciśniętego pedału gazu stanęło i zdechło. Teraz prostuje akumulator bo padł od prób odpalenia, stoi nadziałce 20 km od Siedlec. Jeśli jest ktoś z okolic kto się zna zapraszam serdecznie, zapłacę, mam już dosyć :-(
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdz jak zgaśnie czego brakuje iskry czy paliwa nie podaje.Jeżeli jesteś pewien czujnika wału wiązka sprawdzona to należy sprawdzić przekaznik pompy paliwa i przekaznik główny sterownika.Jeżeli tu jest ok to zostaje komp.Jest tego pełno na allegro i czasami za śmieszną kasę tylko że pewności nigdy nie ma co kupujesz więc polecam szrot i montaż na miejscu.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Czujnik wału jest nowy, niestety jak sprawdziłem jest zamontowany tak jak stary czyli jak to powiedział mechanik trochę obok zembatego koła a nie po środku, nie wiem jaki to ma wpływ i nie wiem nawet jak on powinien być zamontowany i nie wiem też czy tak jak jest to jest dobrze czy nie, skoro mechanik mi go zakładał to wychodzę z założenia że chyba zrobił to dobrze. Padł też krokowy więc jak go wymienię to rusze się nią wreszcie z placu, pomysł z przekaznikami może być faktycznie trafny tylko nie mam jak sprawdzić czy one działają czy nie

 

Wysłane z mojego LG-P970 za pomocą Tapatalk 4

Opublikowano

To co zauważyłem to że teraz muszę ją odpalić z pedalem gazu wcisnietym do połowy żeby wogule zaskoczyła, po przelaczeniu na gaz faluje jak głupia ale nie gaśnie, natomiast na benzynie gaśnie od razu

 

Wysłane z mojego LG-P970 za pomocą Tapatalk 4

Opublikowano

Hej, chciałem zapytać się dlaczego auto szarpie tylko podczas jazdy, po odpaleniu na biegu jalowym i bawieniu się przepustnica wszystko jest ok, w momencie ruszenia i szczególnie w granicach 3 biegu i okolicy 2-3 tysięcy obrotów zaczyna nią szarpać, mimo dodawania gazu przestaje reagować, staje i pada, co myślicie?

 

Wysłane z mojego LG-P970 za pomocą Tapatalk 4

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Daj fote jak ten czujnik siedzi bo nie bardzo wiem o czym piszesz.Może koło foniczne masz nie od tego silnika co trzeba.Czujnik musi być po środku koła.Szarpie w czasie jazdy bo pod obciążeniem wychodzą wszystkie niesprawności układu zapłonowego.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Fotkę wrzucę jak przy niej będę jakoś w sobotę dopierox czujnik ewidentnie jest z boku koła, mechanik coś faktycznie marudzil że ta część może nie być od tego silnika. A gdyby tak było to czy pracowała by ona normalnie podczas stania? To koło się kręci wtedy przecież?

 

Wysłane z mojego LG-P970 za pomocą Tapatalk 4

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak to jest koło foniczne,czujnik ma być na środku koła bo inaczej będą problemy.Na jałowym będzie chodził jako tako ale podczas obciążenia moze gubić iskrę.Najpierw zrób porządek z tym kołem.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Dzięki, nie wiem jak się za to zebrać, czy jeśli czujnik znajduje się obok to znaczy że to koło jest niewłaściwe? Bo czujnik na bank jest założony prawidłowo.

 

Wysłane z mojego LG-P970 za pomocą Tapatalk 4

Opublikowano
i jeszcze jedno czy koło pasowe wału z bmw e36 M40b18 jest takie same co z bmw e34 M40b18, bo na moją prostą logikę powinno być skoro to ten sam silnik?????
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Koła pasowe są takie same dla e34 czy e36 tylko jest jakaś różnica jeżeli chodzi o rok i miesiąc produkcji i tym się musisz sugerować przy kupnie.

Do 09.1991 inny numer(numer musi być na kole)element nr 1

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HA11&mospid=47367&btnr=11_4795&hg=11&fg=20&lang=pl

po 09.1991 inny numer

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HA11&mospid=47367&btnr=11_4795&hg=11&fg=20&lang=pl

Żeby sprawdzić z jakiego miesiąca masz auto to wpisz na tej stronie 7 ostatnich cyfr vin i będziesz wiedział z jakim numerem koła potrzebujesz.

http://www.realoem.com/bmw/select.do?lang=pl

albo wybierz model ręcznie.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Hej,

 

Oto zdjęcia położenia mojego czujnika położenia wału, nie wiem co tu jest nie tak, pomimo tego że czujnik nie stoi po środku koła pasowego wału.

Jednak dla mnie obie te części zamontowane są poprawnie, czujnik można włożyć tylko w jedno miejsce, koło pasowe wału jest połączone pasami z innymi kołami i zestawione jest z nimi idealnie równie.

 

Aha moje E34 jest z 01.08.1991

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1bc734dd66e23562.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f58996b87e7a3275.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ebbe001704d9aab1.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c44d0c8a5157c31b.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/30db436317a017e8.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/aa7802597bbe6a92.html

 

Więc niby wszystko ok a jednak nie schodzą się.

 

Wymieniłem dziś silniczek krokowy, połatałem dolot, wymieniłem gumę od dolotu do krokowca, wymienione filtry gazu i powietrza, brak łapania lewego powietrza a jednak auto bez wciśnięcia pedału gazu na benzynie nie odpali, po odpaleniu i przełączeniu na gaz auto chodzi na wysokich obrotach około 3-4000 do momentu złapania temperatury, jak tylko wskazówka dochodzi do połowy auto nagle spada z obrotów, faluje i gaśnie :( Mam mega doła, zawsze chciałem taki samochodzik, zrobiłem nią ze 150 km i od tamtej pory tylko w niej grzebie, Panowie pomocy :(

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie ma takiej możliwości by to działało poprawnie.

Może komuś padł silnik,kupił goły słupek po 09.1991 i założył to co miał.

Koła się różnią z tego względu że jest różnica w obudowach silnika.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HA11&mospid=47367&btnr=11_4810&hg=11&fg=10&lang=pl

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HA11&mospid=47367&btnr=11_4810&hg=11&fg=10&lang=pl

Jak już pisałem sprawdz numer na swoim kole i musisz kupić koło z tym drugim numerem i będzie git.

Ech wkleiłem te same linki ale sobie znajdziesz.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.