Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Co do błędu z czujnikiem temperatury przed DPF to rzeczywiście miałem jedno złącze po drodze uszkodzone. Naprawiłem i jest ok.

Jednak błąd sondy lambda wciąż się pojawia i nie widzę tam problemów z połączeniem. Zresztą gdyby był to problem związany z połączeniem to raczej nie udałoby mi się usunąć tego błędu (w przypadku czujnika temperatury nie mogłem usunąć błędu), a ten błąd związany z lambdą daje mi się wykasować jednak po jakimś czasie pojawia się ponownie:

 

http://img844.imageshack.us/img844/7762/ioep.jpg

 

Co ciekawe DIS nie wykrywa mi tego błędu. Błąd wykrywa mi INPA.

Może INPA "szaleje" i tak naprawdę z lambdą mam wszystko ok?

Opublikowano

Wiesz co ??? Ja też od czasu do czasu widzę błąd sondy i mimo podmiany nie znika więc stwierdzam,że to jakieś przekłamanie :mrgreen: :mrgreen:

Błąd pojawia się co kilka tysięcy..kasuję....i tak w kółko :shock: :shock: :shock:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

No ok.

Ale wiesz, ja to mam co ok 10 km a nie kilka tysięcy :D. Także obawiam się że może coś być nie tak z tą sondą.

 

A czy to normalne że INPA widzi błąd a DIS nie? Myślałem że DIS jest lepszy :D

Opublikowano
U mnie i DIS i Inpa widzi to także może faktycznie to cos innego.Na twoim miejscu spróbowałbym podmieniać jak masz możliwość i zobaczyć czy błąd wyskoczy
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

No średnio mam jak podmienić.

Ale szukam informacji też na zagranicznych forach i wynika że ten błąd i moje zachowanie silnika mogą świadczyć o ciągle zapchanym DPF.

Prawdopodobnie przez padnięty czujnik temperatury DPF już tak się zapchał że komputerowa regeneracji nie dała rady.

Chyba udam się gdzieś na chemiczne czyszczenie DPF. Co myślicie?

 

Z kolei skąd komputer "wie" że DPF jest zatkany i wyrzuca błąd? Nie widzę żadnych czujników przy DPF, które mogłyby coś "mierzyć". Może komputer analizuje spaliny i ciśnienie w komorach spalania i na tej podstawie wyrzuca błąd DPF? Teraz skoro miał wykonaną regenerację elektroniczną i ciągle mu coś nie pasuje to stwierdza że to błąd sondy lambda.

Może tak być czy za bardzo kombinuje?

Opublikowano

Mi wywala błąd sondy lamda właśnie po usunięciu fizycznym DPF bez ingerencji w soft.

 

Wysyłane z mojego LG-P880 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Czyli wychodzi na to że błąd sondy lambda jest często powiązany z DPF.

 

W ASO za chemiczne czyszczenie DPF chcą 700 PLN. To chyba nie jest zła cena co nie?

Opublikowano

Wolał bym sam się pobawić jakąś chemią i przyoszczędzić kilka pln.

 

Wysyłane z mojego LG-P880 za pomocą Tapatalk 2

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

DPF wyczyszczony chemicznie. Czuję jakąś tam różnice i auto lepiej się zbiera.

Jednak błąd sondy lambda ciągle się pojawia.

Żaden mechanik nie ma sondy na podmianę i proponują mi diagnozę przez podłączenie do komputera i sprawdzenie jakiś tam wartości.

Myślicie że taka diagnoza jest w stanie określić kondycję sondy?

W sieci widzę że wiara wyciąga sondę i po podgrzaniu palnikiem odpowiednio badają napięcia odpowiednim urządzeniem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.