Skocz do zawartości

328.Wymiana sprzęgła SAC, czy potrzeba specjalnych narzedzi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak wyżej ;)

Nasadki, klucze i inne badziewia to podstawa tylko problem w tym że trzeba mieć zajebiście długie przedłużki ;p

Jest też metoda na przechylanie silnika żeby skrzynia siedziała niżej i był łatwiejszy dostęp ;)

 

Ale jak wyżej, jeśli nie masz cierpliwości to nawet sie nie bierz i lepiej daj do kogoś kto ma pojęcie oraz narzędzia żeby zrobić to w jeden dzień ;)

 

Pzdr

Z BMW jest jak z seksem.. Po co latać na ręcznym jak można dać w pi*de ^^

http://images75.fotosik.pl/883/2efac5199f97deb3med.jpg


http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=202893

Moja mała :)

Opublikowano

Podepnę się pod temat.

Na co zwrócić uwagę i co przy okazji wymienić przy wymianie kompletnego sprzęgła?

 

Dodam, że przy ostrzejszym ruszaniu, mniej więcej z 3,5k obrotów, ślizga mi się sprzęgło na biegu 1 i 2. Przy normalnej jeździe jest ok. No i czasami przy spokojnym ruszeniu, zatrzęsie lekko budą auta.

Opublikowano
Witam,

 

czy do wymiany sprzegla SAC (firma LUK) sa potrzebne specjalne narzedzia??

Jeżeli montujesz nowe sprzęgło SAC to nie potrzeba specjalnych przyrządów-ono jest fabrycznie zblokowane i je tylko odblokowujesz.

Jedynie przy montażu używanych sprzęgieł SAC jest niezbędny ten przyrząd.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Ja zdejmowałem u siebie docisk ze sprzęgłem i zakładałem to samo bez przyrządu. Tylko przed ponownym montażem na prasie wcisnąłem docisk i cofnąłem pierścień regulacyjny tak żeby sprężynki były ścisniete. Tak zrobiony docisk normalnie przykręciłem dociągając na przemian śruby o jeden obrót i jest git i bez przyrządu. Po pierwszym naciśnieciu sprzęgła pierścień się sam ustawia do stopnia zużycia tarczy sprzęgłowej i nic się nie ślizga. Robię odkop ale może komuś się to przyda. Pozdrawiam.
  • 2 lata później...
Opublikowano

Nieprawda. Sprężyny pierścienia regulacyjnego luzują się w momencie dociśnięcia sprzęgła. Stąd właśnie wynika samoregulacja.

Niedawno przerabiałam temat dlatego wiem.

Ja do tego użyłem ściągacza z trzema ramionami i klucz nasadowy, rozmiar chyba 41.

Opublikowano

przed założeniem docisku trzeba cofnąć go-wtedy kiedy cofa się docisk sprężynki ulegają ściśnięciu i tak się montuje.

Po złożeniu zamontowaniu sprzęgła i wciśnięciu pedału sprzęgła sprężynki się trochę rozciągają a to dlatego ze docisk ustawił się do tarczy i z biegiem czasu zużywania się tarczy,sprężynki te będą się coraz bardziej rozciągały.Ma to na celu wyeliminowanie tzw.ślizgania się tarczy między dwumasą a dociskiem i mimo zużycia tarczy cały czas jednakową siłę docisku.

Ps ja cofam na prasie i nie potrzebuje np dragona do tego.

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.