Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam zwykłą automatyczną skrzynię biegów ze zwykłą dźwignią, chciałbym sobie zmienić na dźwignię od automatu sportowego, samą dźwignię bez łopatek przy kierownicy. Orientuje się ktoś czy istnieje taka możliwość zmiany plug-in ? Bez żadnych przeróbek? Nie będę miał żadnych błędów i czy pasują wszystkie kostki?
"Albo GRUBO albo WCALE"
Opublikowano

Wymieniasz plug and play bez problemu, ta sama wtyczka, te same mocowania. Bez przeróbek, błędów, programowania itp. Warto do kompletu w komputerze zmienić program na skrzynię sportową (5min roboty).

Odkręcasz śrubę w podłokietniku, wyjmujesz uchwyt na kubki, odkręcasz popielniczkę, podnosisz drewniany panel-konsole, odkręcasz wybierak ze sterownikiem od spodu. 30 min pracy tylko wszystko z czuciem i powoli.

Opublikowano
Dzieku Wielkie kolego! A te oprogramowanie zmienia mi w serwisie?
"Albo GRUBO albo WCALE"
Opublikowano
To prawda ! Moglby sie roznic tylko lopatkami i programem sportowy od zwyklego. A dzwignia powinna byc ta sama ;)
"Albo GRUBO albo WCALE"
Opublikowano
Dzieku Wielkie kolego! A te oprogramowanie zmienia mi w serwisie?

raczej nie :)

Napisz skąd jesteś to któryś z "koderów" się zgłosi. Ja mogę zrobić ci to w stolicy.

Opublikowano
To może jak będę przelotem to się odezwę , a jestem spod Olsztyna. A powiedz mi jeszcze czy aku trzeba odłączać podczas zmiany?
"Albo GRUBO albo WCALE"
  • 2 lata później...
Opublikowano

Zwykła dźwignia zmiany biegów jest w F10 taka sama jak w E60 , więc troszkę trąci to starszym modelem .

Jeśli faktycznie można to zrobić P&P , to także przymierzę się do jej wymiany, bo ta sportowa dźwignia jest po prostu ładniejsza.

Opublikowano

Teoretycznie powinieneś przypisać nowej dzwigni nr Vin od twojego auta, bo potem przy aktualizacji auta może sypnąć błędem.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

Wchodziłem jeszcze na realoem i tam są różne wersje tej sportowej dźwigni tzn. różne numery części i opisy , w tym taki , którego nie rozumiem :

"Aplikacja ceramiczna elementów ster.".

Czy w takim przypadku muszę zamawiać tą sportową dźwignię specjalnie pod auto po nr VIN w ASO żeby to działało czy też mogę kupić obojętnie jaką sportową np. na allegro czy ebay'u i będzie ona po podłączeniu działać ?

Sportowa bardziej mi się podoba także dlatego , że ma od dołu skórę i wygląda to bardziej estetycznie - chodzi o samo połącznie z konsolą środkową.

Zwykła dźwignia wygląda trochę jak joystick od amigi :)

Opublikowano
Jak wyglada doposażenie w soft sportowy do skrzyni? W serwisie serwisanci jak podetną sie pod auto to wyskoczy im jakiś błąd niezgodności czegoś czy raczej nie da rady ogarnąć?
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Jak wyglada doposażenie w soft sportowy do skrzyni? W serwisie serwisanci jak podetną sie pod auto to wyskoczy im jakiś błąd niezgodności czegoś czy raczej nie da rady ogarnąć?

 

Podczas podstawowego testu/diagnostyki w ASO nie będzie żadnych problemów... ale do bazy ISPA w BMW trafią nowe numery seryjne lewarka.

 

Jak ktoś bardziej kumaty zrobi pełny wydruk to różnica co do modyfikacji będzie widoczna. Głownie chodzi o tematy gwarancyjne.

 

Co do samej wymiany... jeśli kupisz odpowiedni nr ETK lewarka i dodasz opcję SA2TB do wyposażenia to pojazd pomyślnie przejdzie kontrolę komponentu podczas programowania w ASO i nie będzie żądania wymiany modułu GWS.

 

Warto zwrócić uwagę na sam lewarek sportowy bo występują 2 typy, które różnią się złączem...

Opublikowano
Głownie chodzi mi o sam soft. Wydaje mi sie ze w 5GT w standardzie jest juz lewarek od skrzyni sportowej, znajomi maja 3gt ze sportowa i wyglądają dokładnie tak samo plus mam ceramikę jeżeli to coś zmienia.
Opublikowano

W ASO powiedzieli , że w moim aucie ( 2012 ) nie można zmienić zwykłego joya na sportowego , bo ... nie mam skrzyni sportowej tylko zwykłą.

Mam możliwość zakup użwanej dźwigni sportowej w dobrym stanie ( nr części 61319296906 ) ale jeżeli ma nie pasować , to nie ma sensu wydawać na nią nawet złotówki.

To w końcu jak to jest - można zmienić i w ASO mówią bzdury żeby mnie zniechęcić czy też mają rację i nie można zmienić ?

Opublikowano

@Wika

hahahaha, to dobre typy, ja bym w tym momencie powiedział, że poproszę w takim razie całą skrzynię, tylko jej numer części ma się różnić od mojego. haha, barany.

 

Więc jeszcze raz:

- drążek zmieniasz bez problemu (trwa 10min), działa bez kodowania jak stary, ale aso widzi zmianę, więc warto mieć oryginalny w szafie (na zwykły serwis nie zmieniasz, tylko jakby potrzebowali coś kodować). To jest najprostszy sposób.

 

- aby mieć funkcjonalność sportowej skrzyni, nawet ze zwykłym drążkiem, zmieniasz poniższy kod. Potrzebujesz do tego kabla i softu. Aso nie widzi tej zmiany, nie ma żadnych błędów.

*** sportowa skrzynia

EGS / 3000 Applikation

Sportschalter_alt = aktiv

Sportschalter = aktiv

KOMBI 3000 Anzeige Konfiguration

SPA_SPORT_ENABLE aktiv / Werte=01

*** aktywacja łopatek przy kierownicy

SZL->3000->Lenkrad_ShaftPaddles->Aktive

 

Ja tak mam, kolega Paul666 też i wielu innych, wszystko jest ok.

Opublikowano

Dzięki za rozwianie wątpliwości .

Kupiłem właśnie taki joystick sportowy z 2014 r. na ebay'u :

 

http://www.ebay.de/itm/351449993778?euid=57c3b98c110d4e7e84edc6268748214c&cp=1

 

Jak tylko dojdzie , to wymienię go sam według opisu z początku posta, myślę że sobie poradzę .

Normalnego joya schowam do pudełka na wszelki wypadek, bo różnie może być później w tym aso ( auto ma jeszcze rok gwarancji ).

Nie znam się na elektronice , nie bawię się więc w samodzielną zmianę softu itd.,więc jakbyście jeszcze polecili kogoś ze Szczecina lub okolic, kto mógłby mi tą skrzynie zaczarować na sportową ( oczywiście za opłatą ) , to z góry dziękuję .

Namiar może być tu albo na priva .

Dziękuję

 

P.S. Łopatek przy kierownicy nie mam .

Opublikowano

 

Warto zwrócić uwagę na sam lewarek sportowy bo występują 2 typy, które różnią się złączem...

 

I na tym poległem :(

Kupiłem lewarek sportowy via ebay ale właśnie nie pasuje wtyczka :oops:

W moim F10 w lewarku zwykłym jest 7 pinów , w tym nowym jest 10.

Zastanawiam się teraz czy mimo wszystko można ten sportowy lewarek jakoś podłączyć .

Myślę czy nie kupić samej wtyczki do tej nowej dźwigni i jeżeli udałoby się zdobyć schemat podłączyć to czy też kupić nowy lewarek z odpowiednim złączem a ten sprzedać .

 

Ten nowy lewarek jest taki jak ten tylko mój jest z 2014 r.

 

http://www.ebay.de/itm/BMW-F10-F11-F06-F12-F13-X3-F25-F26-X4-Sport-Gangwahlschalter-9296906-/281725325654?pt=LH_DefaultDomain_77&fits=Make%3ABMW|Platform%3AF10&hash=item4198235156

 

W sumie to potrzebuję właśnie taką wtyczkę jak na fotce , pod którą podpiąłbym przewody, myślę że to by pasowało.

Na tych zdjęciach jest też tylko siedem przewodów i to w takiej samej kolorystyce , więc powinno pasować, tak myślę .

Nie chciałbym jednak robić to na czuja bez schematu albo potwierdzenia z forum , że można to tak właśnie podpiąć.

 

Na razie tylko pocieszyłem trochę oko ,bo przymierzałem tą dźwignie .

Sportowa wygląda duuuuuuuużo lepiej ale na razie to mam problem :oops:

 

Edit :

 

Tu jest opisana ta zmiana z wtyczki 8 na 10 ( piny )

 

http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatforum/topic353966_Automatik_Gangwahlhebel_Stecker_6113_9132577_Nice2Know_Beitraege_zur_Ueberpruefung.html

 

W takim razie wystarczy więc kupno samej wtyczki ( czy dostanę taką w aso ? ) i przemienić przewody i według opisu ma działać .

Opublikowano

Odpowiadam sam sobie :D ale może komuś przyda się instrukcja jak podłączyć sportową dźwignię na 10 pinów.

 

Wystarczy więc szersza wtyczka, na 10 pinów.

Kupiłem ją w aso . Nr części 61 13 9 132 577 , koszt 5,52 EUR.

Odkręciłem starą dźwignię ( to już było opisywane na forum jak to zrobić ) i odpiąłem od niej wtyczkę ( na 8 pinów ) , którą następnie rozpiąłem i wyciągnąłem z niej przewody.

Wyciągać trzeba bardzo delikatnie żeby przewody wyszły w całości .Żeby ich nie wyrwać trzeba je wyciągając dociskać ,ja robiłem to końcówką cienkiej śrubki do drewna :D

 

Teraz przewody, których jest 7 należy przełożyć do nowej , 1o pinowej wtyczki , tak jak podawałem wcześniej w linku :

 

1. Czerwony z zielonym paskiem na 10 pin

2. Zielony z czerwonym paskiem na 7-ke

3. Czerwony na 3

4. Niebieski z czerwonym paskiem na 4

5. Brązowy na 8

6. Biały z niebieskim paskiem na 5

7. Biały z zółtym paskiem na 6

 

Wszystko działa bez problemu i cieszę się już nową dźwignią , naprawdę wygląda dużo lepiej, nowocześniej.

Starej dźwigni jednak nie wyrzucam ani nie sprzedaję żeby kiedyś , przy sprzedaży , nie było że zmieniałem z innego powodu niż kwestia estetyczna.

 

Ponoć , jak ktoś już pisał na forum , może teoretycznie być problem przy update softu i tą nową dźwignię należałoby przypisać do auta.

Czy jednak na pewno trzeba to zrobić ?

Jeżeli chodzi zaś o aktywację sportowej skrzyni , to zrobię to przy okazji albo już sobie to daruję , bo nawet nie bardzo wiem co do daje, co zmienia.

Opublikowano

W takim razie będę musiał chyba pomyśleć nad zakupem drugiej wtyczki 10-pinowej oraz gniazda do tej starej 8-pinowej i zrobić kabel-przejściówkę , bo rozbieranie tych wtyczek i przekładanie przewodów za każdym razem przy aktualizacji softu , to zbytnia strata czasu .

Przy okazji - trzeba robić tą aktualizację obwiązkowo czy nie ? Jeżeli tak , to jak często ?

Wcześniej jeździłem E60 i nawet o czymś takim nie słyszałem :shock:

Myślę jednak , że można jakoś przypisać tą nową dźwignię na stałe do auta żeby nie trzeba było zamieniać tych drążków i takie rozwiązanie bardziej by mi pasowało.

Przypuszczam oczywiście , że aso może próbować robić z tym problemy , bo tam woleliby oczywiście aby zakupić taką dźwignię u nich nową za kilkaset euro itd. ale myślę też , że każdy problem można rozwiązać .

  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W aucie z 2016 masz 10 pinów.

Uważaj co kupujesz.

Jest dużo aukcji z lewarkami z Anglika. Np. ta pierwsza aukcja za 300 zł....można się nadziać

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.