Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja zdałem sobie sprawę, że coś jest poważnie nie tak jak pojechałem na hamownie. Wyszło 125KM oraz 200nm, Grzesiek powiedział wprost, że takiej padaki dawno nie widział :norty: Wadliwe podzespoły zostały wymienione (turbo, wtryski) i samochód odzyskał parametry fabryczne (nie mam chipa).

 

Tak więc polecam podjechać na hamownie a nie gdybać. Najlepiej na tą samą, gdzie robiłeś chip.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

no ja mam zrobionego chipa bez hamowni.

poniewaz mialem filtr DPF pojechalem do mechanika by mi go wycial, i powiedzial ze musi wyslac moja mape do jakiegos znajomego tunera co ma gdzies tam zaklad i robi chipy na cala Polskie.

i czy chce podniesc moc jeszcze.

zgodzilem sie na podniesienie mocy, wiec gosc mechanikowi odeslal moja mape po wyrzuceniu dpf-a i dodaniu 25 km.

 

ja po wgraniu chipa mialem wrzenie ze waucie sie duzo nie zmienilo moze lepiej ciagnie przy wyzszych predkosciach, wiec podjechalem jescze raz do mechanika powiedzialem mu o wszystkim, tamten zadzwonil do tunera i tuner sprawdzil jeszcze raz obrobiona mape i powiedzial ze jest 100% ok, bym sprawdzil przeplywomierz, czujnik doladowania i turbo.

no i sprawdzilismy z mechanikiem:

-czujnik doladowania podobno czysty (moze go profilaktycznie przemyc?)

-przeplywomierz zaniżał przemylem go benz ekstr i przedmuchalem i zaczął zawyzac, kupilem nowy który rowniez zawyżał.. co sie okazalo po adaptacji oba sa wporzadku i mierzą prawidłowo.

-mechanik rozkrecil tylko przod turbo i zobaczyl ze nie ma luzow na wirniku i skrecil- ja zauwazylem troche oleju w dolocie pewnie leci z odmy.

Opublikowano

No to problem rozwiązałeś sam :mrgreen:

Co to za chipowanie auta na odległość . Ja również miałem wycinany DPF i dopiero po tym zabiegu było wszystko w aucie sprawdzane czy i jaki zakres modyfikacji mocy i momentu aby nie rozsypać silnika , turbiny , koła dwumasowego itp. Obowiązkowa hamownia przed i po oraz dostosowanie parametrów do kondycji auta i potrzeb kierowcy .

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano
No to problem rozwiązałeś sam :mrgreen:

Co to za chipowanie auta na odległość . Ja również miałem wycinany DPF i dopiero po tym zabiegu było wszystko w aucie sprawdzane czy i jaki zakres modyfikacji mocy i momentu aby nie rozsypać silnika , turbiny , koła dwumasowego itp. Obowiązkowa hamownia przed i po oraz dostosowanie parametrów do kondycji auta i potrzeb kierowcy .

 

Hamownia w żadnym wypadku nie jest obowiązkowa, jest to urządzenie pomiarowe, nie diagnostyczne! Dobrzy tunerzy np. compsport przez parę lat nie mieli hamowni w BB a robili z powodzeniem programy do wszelkich turbodiesli, a teraz jako jedyni chyba w tak dużym stopniu ogarniają silniki tsi. Na podstawie dynamicznych logów tuner wie jakie parametry trzeba podnieść i co zmienić, aby program był bezpieczny i satysfakcjonujący - również tak samo łatwo wychwyci wady (złe działanie turbiny, wtrysków itd).

 

Oczywiście zgodzę się, że na odległość robienie programu to proszenie się o konkretną usterkę w aucie.

Opublikowano

Tak, ale z tego co pamietam to przed chipem turbo lapalo tez od 2500 okolo.

dlatego chyba po chipie nie bylem zadowolony z modyfikacji, i poszedlem jeszcze raz do mechanika on sprawdzil to co napisalem wyzej,

i zaczal regulowac turbo, co mu nie wyszlo i sam zaczalem wglebiac sie w sprawe regulacji, kupilem kabel zainstalowalem inpe i pozakladalem tematy na forum.

wiec turbo bylo takie wczesniej.

Regulacja turbo jest tylko na kapturku czy w srodku tez cos mozna utawic? (na jak mechanik zdjal ten przod od turbiny gdzie bylo widac ten pierscien od geometrii to mogl to zle zlozyc ?

 

odnosnie modyfikacji to chce uporac sie z ta turbina by cisnienie bylo dobre i chce jechac na hamownie.

no i jezeli chodzi o chip to on reguluje Cisnienie zadane w inpie a nie uzyskane.

Opublikowano
Z tego wynika jasno ,że jest problem z tubo . Tutaj bym szukał usterki a to ,że auto nie było sprawdzone pod tym względem przed chipem( gotowiec) przez tunera tylko pogorszyło sprawę . Myślę ,że każdy dobry tuner po wykryciu nieprawidłowości z turbiną odstąpiłby od tego zabiegu.
Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano

nowe fakty, wczoraj rozebralem kolektor ssacy przeczyscilem, to samo egr i przepustnica.. jak zlozylem postanowilem znow pobawic sie turbo tym razem tylko na luzie.

ustawilem nowe wartosci :

 

luz nic nie robie: 1030mbar

luz od 1200obr do 2300 jest w miare poprawne oczekiwane z aktualnym

luz od 2300 do 3500 przeladowanie o 100mbar

od 3500 do konca niedoladowanie lekkie ~30, ~50

gora sie nie martwie bo i tak go nie ciagne tak wysoko,

jezeli na luzie jest tak jak napisalem to przy obciazeniu tez powinno sie to ptrzymac? (znaczy nie przeladuje turbo na wyzszych ?)

moze ktos teraz bedzie wiedzial o co chodzi z tym przeladowaniem od 2300 do 3500?

 

czy takie przeladowanie od 2300 do 3500 moze skutkowac slabnieciem samochodu, czy nie ma wplywu? albo ma nieznaczy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.