Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam,

znow walcze ze swoja e90 2.0 163 + chip na 188 koni.

mam problem z regulacja turbo, jakiś czas temu pisałem ze udało mi sie ustawić sztangę turbo.. było wszystko ok aż do momentu kiedy musiałem sie wybrać na dluzsza trase 1300 km, na autostradzie..

auto jechało dobrze przez 3 godz potem tak jak by osłabło, strasznie muliło.. zatrzymalem sie na 10 min by odsapnął silnik (nie gasząc go wg) i potem dalej w trasę co sie okazało jak silnik trochę odpoczął auto odzyskało moc znów na jakiś czas (20 min) w końcu dojechałem na miejsce, podłączyłem inpe i zobaczyłem ze turbo przeładowuje, oraz na luzie bez gazu wartość oczekiwana przy doładowaniu jest cos okolo 989 a ja mam 1030.

krecac regulacja od turbo (na maksa rozkręciłem, i na maksa skręciłem, po czym regulowałem) nie zauważyłem żadnej różnicy. turbo w każdej konfiguracji jak by przeładowywało (max pomiar oczekiwany 2749, a mi turbo dmucha 2860, dol na luzie 1030 jak pisałem wyz.)

ale auto zbiera się nawet niezłe, i te 210-220 leci po autostradzie.

 

wie moze ktos co to moze byc?

*dodam ze mam uszkodzony któryś termostat bo max temperaturę mam 70'C

*Turbo było regenerowane przez wcześniejszego właściciela

*przepływomierz (przy pedale w podloge na 3im biegu) zawyża o 200-300 jednostek

moze to byc urwana sztanga od turbo ? - tak myślałem ale wtedy rozpędzał by sie do 210 oraz jako tako miał przyspieszenie?

Opublikowano

jak jeżdżę po mieście to nie miałem nigdy problemu, jak jadę gdzieś dalej przez 2 godziny, to takie cos sie dzieje.

spuchło turbo co to znaczy?

mógłbyś mi od razu powiedzieć:

* dlaczego te wartości w nipie pry doładowaniu ( na luzie mam więcej o 50 jednostek niz jest oczekiwane) i czy to moze być spowodowane przeplywka? albo ma na to wplyw chip?

* i z tym ze regulacja turbo nic nie daje moze byc uszkodzone ramie od zmiennej geometri?

Opublikowano

a w jaki sposób sprawdzić temperaturę w dolocie?

no wlasnie o to chodzi ze jak reguluje kapturkiem od turbo to wlasnosci sie nie zmieniaja, nawet jak kapturek jest na max turbo maxymalnie dmucha ~2860

i zastanawiam sie co to moze byc, urwane ramie od zmiennej geometri? no ale jak wyzej pisalem jak by tak bylo to czy samochod by w miare jezdzil i vmax 220?

przy kazdym ustawieniu turbo na luzie powinno byc 986"czegos" a jest 1030 moze to jakis czujnik?

Opublikowano

Temperature w dolocie ja sprawdzam telefonem apka torque i bt elm327.

Turbo było regenerowane i pewnie nic się nie dowiesz jak go nie wyjmiesz. Ale jest coś inaczej jeśli kręcisz i nic się nie zmienia.

Przeładowanie 0,1 bara to nie tragedia.

Na wonych obrotach ok990 "czegoś" znaczy milibarów i jest to ciśnienie atmosferyczne. U mnie też jest odrobine więcej zmierzonego niż oczekiwanego. W/g mnie spadek mocy nie jest związany z turbiną.

Opublikowano

telefonem i czym?

rozumiem ze to jest jakis interface bluetooth?

ja mam interface usb i inpe da rade sprawdzić tym zestawem w jakiś sposób temp w dolocie?

jezeli mam uszkodzona przeplywke i w niej czujnik temperatury ( raz na jakis czas pojawi sie blad przeplywki a dokladnie czujnika temp w nim) to moze byc tak ze mierzy zla temp powietrza i wtlacza wiecej powietrza, i przez to wartosci na doladowaniu sa bledne?

bo rozumiem ze jezeli czujnik doladowania byl by brudny to raczej by zanizalo a nie zawyzalo prawda?

Opublikowano

witam mam inpe po niemiecku ale pogoglowalem i ansauglufttemperatur jest to temperatura powietrza dolotowego, a wiec

ansauglufttemperatur jest rowne (-50,27*C)

jaka powinna byc wartosc prawidlowa?, nie wiem nie znam sie ale chyba jest duzo za niska? dodam ,ze temp na zewnątrz jest w granicach 10-20*C

Opublikowano

czyli przeplywka do wymiany bo w niej jest czujnik temp powietrza ?

jak myślisz oprócz utraty mocy moze to byc rozwiazaniem na problem z przeladowaniem i ustawieniem turbo?

Opublikowano
Skoro pojawia Ci się błąd czujnika temperatury w przpływce a Twoje objawy są związane z nagrzaniem auta w trasie to chyba logiczne że najlepiej wymienić przepływkę, która to mierzy i na tej podstawie podaje określone parametry dla silnika a nie gdybać co jeszcze może być nie tak. Jeśli masz DPF to wymień też termostat zanim zapchasz filtr.
Opublikowano

dpf nie mam wyciąłem miesiąc temu,

ale termostat tez wymienię ponieważ nie lubię jak samochód jest niesprawny w 100%

najpierw wymienię przeplewke i zobaczę co dalej, a co do gdybania

to brak mocy nie jest jedynym problemem, bo jest jeszcze turbo co przeładowuje i nie reaguje na regulacje kapturkiem, który tez chciał bym rozwiązać i dlatego pytam czy padnięta przeplywka może mieć jakiś wpływ na parametry turbo.

Opublikowano

Przepływka a inaczej miernik masy powietrza jak sama nazwa wskazuje mierzy ilość powietrza w dolocie przed turbiną. Jeśli jest wadliwa i mierzy źle jak najbardziej ma to wpływ na pracę turbo w tym przeładowanie.

 

Zdarzają się przypadki że wadliwego przepływomierza nie wykryjemy nawet komputerem.

Z tego co mi wiadomo najlepiej kupować markowe np. BOSCH.

Po wymianie przepływkę powinno się "zarejestrować" za pomocą kabla i programu lub któregoś z kolegów z forum.

 

Mam nadzięję że pomogłem. Powodzenia

Opublikowano
EDIT: czy Twoje objawy wystąpiły po wgraniu chipa robionego zdalnie? Jeśli tak to przeładowanie może być również "jakością" tego co Ci wgrali jednak nie powinno wpływać na brak reakcji po regulacji sztangi/kapturka
Opublikowano

odnośnie przeładowania po chipie to trudno powiedzieć, ja jak dostalem auto po chipie to zobaczylem ze duzo sie nie zmienilo, moze na wyzszyc biegach lepiej sie bujal ale troszke..

natomiast wczesniej przed chipem nie mialem kabla do sprawdzenia, wiem tylko ze juz po chipie jak sprawdzałem wartości przeplywki to zanizala o 200 (i auto mialo taki obiaw ze czasami pedal w podloge i nie idzie a potem odpuszczalem pedal i znow nacisnolem i szlo) wyczyscilem przeplywke ( wlalem moze z korka po butelce 1 ml benzyny w ten precik i przedmuchalem kompresorem) i auto sie lekko odmulilo , reagowalo na pedal gazu, ale zaczelo zawyzac wartosci o 200,300 wiecej od zamierzonych, no i jak widac czyszczenie nie pomoglo na czujnik temp w niej.

a kolego pomogles bo potwierdziles to co przypuszczalem, ze przeplywka moze miec wplyw a prace turbo.

jeszcze byś mi powiedział czy jak jest urwane ramie od zmiennej geometrii to czym to się może charakteryzować? (myślę czy to nie jest to, jeżeli regulacja turbo nic nie daje, ale najpierw muszę wymienić przeplywke)

Opublikowano

witam przeplywomierz wykluczony, poniewaz wymieniony zostal na nowy.

 

dzisiaj znow bawilem sie regulacja z z tego co zauwazylem :

 

jak wykrece ja na maxa to sie gorzej zbieral, znaczy tak od 2700, 3000tys (czyli chyba prawidlowo)

ale jak ustawie na srodek albo na sam dol to nie ma roznicy i tak i tak przeladowywuje.

do tego jezeli chodzi o wskazniki na luzie to jak bym nie ustawil jest 1025-30

probowalem ustawic jak najnizej i udalo mi sie ustawic tak na 1010-15 ale samochod gorzej chodzil, i jak podlaczylem znow inpe to po przejazd ce i tak jest 1030.

mam wrazenie jak by ta regulacja nic nie dawala od polowy sztangi.

zastanawialem sie nad tym czy moze gdzies w srodku jest cos zle zlozone.

 

 

druga sprawa to pytanie do osob ktore maja na 100% sprawna orginalna turbine w 163 konnej wersji.

kiedy czujecie ze turbo wam Ciagnie? przy jakich obrotach?

i to wyglada tak dla przykladu (rozpedza sie w miare do 1800-> potem do 2000 czuc ze ciagnie lepiej-> a od 2200 jest kop ze wgniata w fotel?)

czy moze 1800 rozpędza sie w miare i 2300 nagly kop ?

czy moze ciagnie od dolu tak samo i czuc tylko mala roznice przy zmianie geometrii w turbo?

Opublikowano

Czuję się wywołany do tablicy, ponieważ mam co dopiero zregenerowane wtryskiwacze, fabrycznie nową turbine oraz nowy przepływomierz.

 

Samochód przyśpiesza znośnie od 1.500, jednak od 1.800 w zasadzie do końca idzie już równomiernie. Nie ma "kopa" w plecy. Tak miałem, kiedy miałem walniętą turbinę. Do 2.200 nic się nie działo i nagle przy wyższych obrotach wyraźny wcisk w fotel i dopiero jechał.

 

Co ciekawsze, samochód bez problemu osiągał 230km/h licznikowe. Jednak dynamika była beznadziejna, ciężko się tym jeździło w mieście. Co chwile trzeba było redukować, nawet na trasie.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

U mnie przed chipem zbierała się od 2000 i potem kopnięcie - dalej na każdym biegu w miarę równo szła do przodu . Jedynie na 4 biegu dało się odczuć lekkie zamulenie .

Po chipie to tak jak piszesz idzie od ok. 1600 obrotów bardzo ostro do góry i tak na każdym biegu aż wciska w fotel . Szkoda ,że nie mam automatu bo czasem nie daję rady z biegami bo zakres obrotów się kończy :mrgreen: Elastyczność też się lekko poprawiła a spalanie mniejsze o ok. 1 l/100km.

Mam 193KM / 375Nm :cool2: Jeszcze na maxa nie leciałem ale 225 km/h już poszło i jeszcze miała ochotę na więcej :wink:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano
@artuj wymieniałeś przepływkę, mamy ten sam silnik i te same bolączki a z tego co widzę na realoem po numerach ta cześć kosztuje AŻ około 1400zł czy to możliwe??
Opublikowano

Jeżeli to cena w ASO to nie jestem zaskoczony. Kupiłem poza ASO przepływkę BOSH, zapłaciłem 400zł z tego co pamiętam. Po zdemontowaniu je porównywałem optycznie i po oznaczeniach i wszystko się zgadza. Jednak jak się okazało, wymieniłem sprawną na sprawną, to już jednak inna historia, przekonałem się dopiero po montażu, że nie ma żadnej różnicy ;)

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Powinno przy ok. 200KM i momencie powyżej 370Nm efekt jest . Wiadomo , że nie jest to wyścigówka ale efekt powinien być :norty:

Masz auto po chipie więc jak coś jest nie tak to może warto pojechać do tunera na poprawkę lub zrobić dokładną diagnozę turbiny :nienie:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.