Skocz do zawartości

328Ci co zamiast katalizatora, wyjście wydechu na 2 str.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam :)

 

Mam mały mętlik ponieważ mam u siebie kata i teraz mam możliwość włożenia strumienicy lub ... i przerobienie wydechu na na dwie strony i nie w celu, żeby chodziło jak czołg :P Bym musiał tylko kupić końcowe wydechy, a reszta leży i może być wykorzystana w moje bestii :p chodzi mi o wygląd i ładny pomruk. Aktualny wydech ma sporą dziurę, ale można zrobić. Na pewno nie uzyskam tego przez sam końcowy wydech, ale przed nim będzie coś robione. Do tego jak będzie wpływał stożkowy filtr powietrza, bo kiedyś słyszałem, że w e39 lipa była, ale nie wiem jaka to prawda ?

Edytowane przez Anonymous
Opublikowano
I też jak zamontowaną miałem w e39 strumienicę to dźwięk po przekroczeniu 3,5 tys. mnie zagiął jakby w puszkę strzelał, a widząc bmw serii 5 to dla mnie nie to.
Opublikowano
Czy może ktoś coś powiedzieć na ten temat jak to mogę przerobić ? Bo usłyszałem jak to chce robić mechanik chciałbym, żeby ktoś coś też powiedział ?
Opublikowano

Nie wycinaj katalizatora, bo od razu wyskoczą Ci błędy na komputerze i bedzie sie swiecił CHECK ENGINE.

Wydechy w e46 są dobrze przeliczone, i wszelkie motanie w nich moze odbic się spadkiem mocy i elastycznosci.

 

Jeśli chcesz zmienic dzwiek, to kup i wymien końcowy tłumik na taki dedykowany do 328i.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

Nie wiem czy zauważyłeś ale seqk chce przerobić wydech na dwie strony, jak w m3 :duh: era upodlania e46 zaczęła się na dobre :duh: :duh: :duh:

Chociaż dobrze że tego typu porady nie na tym forum...

Opublikowano

Nie rozumiem po co usuwać katy jeśli są drożne i optymalnie pracują. W dieslach bardzo szybko ulegają zużyciu, ale benzynowe działają prawidłowo przez niemal cały okres eksploatacji. Jeżeli silnik jest sprawny, tj proporcje mieszanki są prawidłowe, oraz silnik nie spala oleju to zostaw katy. Strumiennice są ciekawym rozwiązaniem (tylko w wolnossących), gdyż wpływają na szybsze opróżnianie cylindrów ze spalin. Sondy można "oszukiwać" poprzez zwiększenie odległości sondy monitorującej od sondy regulującej ok 2-2,5cm. Nie powinno być błędów, ani zachwiania składu mieszanki.

PS. Chyba lepiej zastosować jakiś dobrej jakości tłumik końcowy z klasyczną "bavarską" końcówką :cool2:

Opublikowano
Nie wiem czy zauważyłeś ale seqk chce przerobić wydech na dwie strony, jak w m3 :duh: era upodlania e46 zaczęła się na dobre :duh: :duh: :duh:

Chociaż dobrze że tego typu porady nie na tym forum...

:cool2:

Opublikowano
To tak powiem, nie usuwam kata, a przerabiam sobie bo mi wydech padł całkiem pozdrawiam :) Po prostu chciałem usłyszeć co z katem, bo tak podejrzewałem, Już na dniach będzie gotowe :)
Opublikowano
Nie wiem czy zauważyłeś ale seqk chce przerobić wydech na dwie strony, jak w m3 :duh: era upodlania e46 zaczęła się na dobre :duh: :duh: :duh:

Chociaż dobrze że tego typu porady nie na tym forum...

 

Nie chce przerabiać na M3 i robić auta w tym wypadku głośnego, tylko skoro mam możliwość to wyprowadzę sobie wydech z dwóch stron, a czy to coś złego, Robię auto pod siebie i na pewno mi się będzie podobać, a czy komuś to ... .:)

Opublikowano
Najlepiej kupić używany oryginalny wydech od 328 albo nowy. A jak nie chcesz serii to szukaj na Allegro lub ebay.pl tłumik dedykowany do 328 eisenmanna. Wszystko inne obetnie ci mocy i momentu. Chyba że zależy ci tylko na wyglądzie za małą kasę to możesz rzeźbić.
Opublikowano
To powiem tak mam oryginalny wydech w 328Ci, ale teraz tak. Co innego myślałem, a jest co innego ponieważ: W e39 kata miałem gdzie indziej i szedłem taką myślą, dzisiaj na warsztacie auto poszło do góry i zaskoczenie :) Katy na samym początku więc nie trzeba ruszać i mechanicy pokazali jak to można zrobić opcji kilka, ale później wygląd auta :/ dostałem propozycje zderzaków m3, ale teraz lipa bo zahaczam swoimi więc wpadliśmy na inny pomysł: Reszta na dniach ze zdjęciami :)
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Koledzy potrzebuje pomocy. W końcu wziąłem się za tłumiki i teraz: Wczoraj wracając z trasy około 200km autko jeździło bez problemu i przy końcu trasy zacząłem deptać i wyskoczył mi check ( auto nie straciło na mocy ). Pojechałem podpiąć auto pod kompa i wyświetliło: Sonda nr.2, przepustnice albo przepływomierz i jeden błąd ukryty. I teraz tak sondę pokazywało mi zawsze i wypadanie zapłonu ( od gazu ) to podejrzewam, że ten ukryty błąd to będzie pewnie wypadanie zapłonu. Po usunięciu błędów, check znikł autko śmigało bez problemu. Dzisiaj zabraliśmy się w końcu za tłumik, Czyli mamy: Kolektor,kat,kat,tłumik środkowy,puszka w stylu tłumika i tłumik końcowy. Tłumik końcowy był dojechany , pucha idealna i tłumik środkowy też. Natomiast od katów wychodzą 2 rurki do tłumika środkowego i na początku były założone od nowości ( uszczelki, oringi ) nie wiem jak to dokładnie się nazywa i one zostały wydmuchane, kiedyś tam :) I teraz po odkręceniu i dojściu do tych rurek zaczęły wypadać kawałki przepalonych katów jak się okazało zostały wypalone do końca, zaczęliśmy czyścić, żeby nie blokowało spalin i na koniec dookoła tych 2 rurek posmarowaliśmy silikonem i skręciliśmy śrubami i do tłumika końcowego dospawaliśmy końcówkę tłumika. Efekt autko bardzo fajnie chodzi, ciszej, mały pomruk z końcówki jest słychać i wracając do domu auto przyśpiesza o wiele lepiej, ale przy depnięciu zapalił się check. I teraz tak katy są wypalone i zostały same puszki i czy teraz sonda przez to, że nic tam nich nie ma będzie wariować ? Na pewno do końca szczelność całego tłumika nie jest w 100% zrobiona ponieważ rano jadę montować drugi tłumik końcowy i będzie to wyglądać, że wywalę tłumik środkowy wstawię nowy tłumik, który posiada z dwóch stron wyjście na 2 rurki i od niego poprowadzę rurkę na lewą stronę auta i do niej dospawam tłumik końcowy. I teraz proszę o pomoc czy najpierw dokładnie porobić tłumiki, szczelność itp. i Pojechać na komputer sprawdzić błędy i pojeździć na benzynie i zobaczyć czy się check zapali znowu, czy jeżeli są same puchy to nic nie pomoże i muszę wstawić nowe katy,zamienniki, czy co zrobić ? Wiem, że jest we Wrocławiu elektryk, który potrafi to obejść. Auto po zapaleniu się checka nie spadło nic na mocy. Pozdrawiam i dziękuję za pomoc :)
Opublikowano
Nie wycinaj katalizatora, bo od razu wyskocz Ci bdy na komputerze i bedzie sie swieci CHECK ENGINE.

Wydechy w e46 s dobrze przeliczone, i wszelkie motanie w nich moze odbic si spadkiem mocy i elastycznosci.

 

Jeli chcesz zmienic dzwiek, to kup i wymien kocowy tumik na taki dedykowany do 328i.

Opublikowano
Katalizatory się wypaliły, zostały same puszki, wypadały kawałki przepalone kata, ale podejrzewam, że jednak zapalił się od nieszczelności, ponieważ od wczoraj pada i jak daliśmy silikon wracając to płynęła rzeka ulicami i możliwe, że wypłukało, bo też skoro były wypalone katy to powinien się wcześniej zapalić tym bardziej, że kawałki wypalone zapychały po drodze wszystko. I szczerze i mechanik i ja pierwszy raz widziałem tak wypalone katy he he :), lpg robi swoje. No nic jadę walczyć dalej :) Fotki i info zamieszczę jak słoneczko się pojawi :)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam Was ponownie :)

 

Sprawa wygląda tak, autko już zrobione silikon wywalony, wstawione uszczelki oryginały, dokładnie pospawane tłumiki i check świeci :) I małe pytanie pokazuje mi: Przepływomierz i 2 sondy, teraz tak z tego co wiem jeżeli przepływka walnięta będzie pokazywało błąd sond, na pewno guma przepływomierza podaje zdjęcie http://sklep.auto-voll.pl/guma-przeplywomierza-bmw-e46.html, a dokładniej ta fajeczka na środku gumy jest walnięta, czy to będzie przyczyną błędu ?

 

Zamówiłem gumę po niedzieli zamontuje i dodam info i fotki w końcu :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.