Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sprawa wygląda tak. Auto ma przebieg 79000 jest udokumentowany. Pol roku temu wymieniłem sprzęgło i dla zasady kolo dwumasowe, oczywiście kompletne sprzęgło. Od trzech tygodni pojawiło się na pedale sprzęgła delikatne drgania mniej więcej w połowie pedala przenoszone z silnika. Wcześniej tego nie było. Przy probie ruszenia autem bez dawania gazu słychać jakby delikatne tarcie nie zawsze i czuć jakby auto miało jakiś problem z ruszeniem próbuje sobie podnieść delikatnie obroty jest tarcie zmniejszenie obrotów i tak uda się ruszyć ale te ucieranie słychać nawet poza autem. Oddałem auto do serwisu aso na sprawdzenie sprzęgła. Nie stwierdzono problemów. Silnik generalnie pracuje glosniej i jak podniose obroty do 950 to czuć rezonans przenoszony na karoserie dosyć spory. Uruchomienie wszystkich odbiorników grzanie foteli szyby i klimatyzacji sprawia że rezonans jest mocno wyczuwalny w aucie. Ostatnio jechałem autem i czułem ze jest coraz gorzej aż w końcu pojawiły się już duże wibracje na pełnym zakresie pracy pedału sprzęgła nawet przy jego maksymalnym wciśnięciu. Jednocześnie pedal hamulca zrobił się miękki. Pompowanie go udawało się ale jak trzymałem go zapadal się w podłogę. Pedal sprzęgła  pracował z dużo większym oporem. Wyłączyłem silnik i nie kontynuowalem dalszej jazdy. Płyn hamulcowy był w normie. Pod skrzynia zauważyłem wyciek. Laweta i heja do aso. W aso po kilku dniach - boże Ciało długi urlop poinformowano mnie ze nie ma obecnie problemow i wszystko działa jak należy. Wybieram się w dłuższą podróż jestem niemal pewien ze cos się zepsuje z autem. Co robić. Aso wymienili mi tylko uszczelniacz wybieraka nie wiem w sumie po co się na to zgodzilem bo to nie rozwiązuje zgłoszonego feleru przeze mnie. 900 pln.

 

Spotkaliscie się z takimi cudami w aucie? Aso nawet nie zrzucilo skrzyni żeby sprawdzić czy w środku przy sprzęgle jest wszystko ok.

 

Proszę o poradę.

Opublikowano
Sprawa wygląda tak. Auto ma przebieg 79000 jest udokumentowany. Pol roku temu wymieniłem sprzęgło i dla zasady kolo dwumasowe, oczywiście kompletne sprzęgło. Od trzech tygodni pojawiło się na pedale sprzęgła delikatne drgania mniej więcej w połowie pedala przenoszone z silnika. Wcześniej tego nie było. Przy probie ruszenia autem bez dawania gazu słychać jakby delikatne tarcie nie zawsze i czuć jakby auto miało jakiś problem z ruszeniem próbuje sobie podnieść delikatnie obroty jest tarcie zmniejszenie obrotów i tak uda się ruszyć ale te ucieranie słychać nawet poza autem. Oddałem auto do serwisu aso na sprawdzenie sprzęgła. Nie stwierdzono problemów. Silnik generalnie pracuje glosniej i jak podniose obroty do 950 to czuć rezonans przenoszony na karoserie dosyć spory. Uruchomienie wszystkich odbiorników grzanie foteli szyby i klimatyzacji sprawia że rezonans jest mocno wyczuwalny w aucie. Ostatnio jechałem autem i czułem ze jest coraz gorzej aż w końcu pojawiły się już duże wibracje na pełnym zakresie pracy pedału sprzęgła nawet przy jego maksymalnym wciśnięciu. Jednocześnie pedal hamulca zrobił się miękki. Pompowanie go udawało się ale jak trzymałem go zapadal się w podłogę. Pedal sprzęgła  pracował z dużo większym oporem. Wyłączyłem silnik i nie kontynuowalem dalszej jazdy. Płyn hamulcowy był w normie. Pod skrzynia zauważyłem wyciek. Laweta i heja do aso. W aso po kilku dniach - boże Ciało długi urlop poinformowano mnie ze nie ma obecnie problemow i wszystko działa jak należy. Wybieram się w dłuższą podróż jestem niemal pewien ze cos się zepsuje z autem. Co robić. Aso wymienili mi tylko uszczelniacz wybieraka nie wiem w sumie po co się na to zgodzilem bo to nie rozwiązuje zgłoszonego feleru przeze mnie. 900 pln.

 

Spotkaliscie się z takimi cudami w aucie? Aso nawet nie zrzucilo skrzyni żeby sprawdzić czy w środku przy sprzęgle jest wszystko ok.

 

Proszę o poradę.

u mnie tez czuc delikatny rezonas na karoserii od silnika(podejzewam koło pasowe lub poduszki silnika), i tez drzy mi pedał sprzęgła, na wolnych obrotach tak go lekko docicne to tak jakby ktos stukał w niego co poł sekundy, na wyzszych stukanie jest szybsze co powoduje ze cały drzy. nie wystepują zadne wycieki i tez szurania nie ma. Z tym drgajacym pedałem jeżdze tak ponad rok i w sumie nic sie nie dzieje z autem. koło dwumasowe mam dobre wiec odpada, zastanawiałem sie czy czasem to nie ma powiązania z pompą hamulcową. MOże sie myle jeśli tak to niech ktoś mnie poprawi. z tego co wiem to do wysprzęglika idzie ten sam płyn co do hamulców. w pedał sprzęgła raczej nic nie może uderzać, poniewaz jest on podłączony do wysprzęglika i tam chyba w przewodach elastycznych tylko płyn hamulcowy krąży. wiec moze pompa hamulcowa wytwarza pulsacyjne ciśnienie w ukłądzie i to powoduje te stukanie cisnienia w pedał sprzęgła? takie są moje przypuszczenia. ALe nie jestem mechanikiem:D

pozdrawiam

Opublikowano

Fakt tez czytalem ze jest jeden plyn dla sprzegla i hamulcowy.

 

Wielce prawdopodobne ze zauwazony wyciek pod skrzynia niebyl to oleisty wyciek a z klimatyzacji, jak mi buda zaczelo telepac to "wszedzie widzialem krew", stad pewnie myslalem ze cos z tego ukladu sie polalo. Pedal hamulca mysle ze tez sie normalnie zachowywal, moze przerazilem sie wszystkim, w kazdym razie to ze ciezej zaczal chodzic pedal sprzegla, i ze telepalo bardzo na pedale i karoserii tu zludzen nie mialem,

Musze sprawdzic w ksiazce serwisowej bo moze warto wymienic plyn hamulcowy i ot cala naprawa i szukanie nie wiadomo czego ?

Ciezko powiedziec.

Opublikowano
Fakt tez czytalem ze jest jeden plyn dla sprzegla i hamulcowy.

 

Wielce prawdopodobne ze zauwazony wyciek pod skrzynia niebyl to oleisty wyciek a z klimatyzacji, jak mi buda zaczelo telepac to "wszedzie widzialem krew", stad pewnie myslalem ze cos z tego ukladu sie polalo. Pedal hamulca mysle ze tez sie normalnie zachowywal, moze przerazilem sie wszystkim, w kazdym razie to ze ciezej zaczal chodzic pedal sprzegla, i ze telepalo bardzo na pedale i karoserii tu zludzen nie mialem,

Musze sprawdzic w ksiazce serwisowej bo moze warto wymienic plyn hamulcowy i ot cala naprawa i szukanie nie wiadomo czego ?

Ciezko powiedziec.

wymiana płynu hamulcowego raczej nic nie da

Opublikowano
Tyle ze przez 8000 km było w porządku. Nie robiłem tej wymiany sam tylko w warsztacie co prawda nie w aso ale niewykluczone ze zostało tam to źle zrobione. Pytanie brzmi co się stanie.... Szybko zuzyje się całe sprzęgło czy może tez doprowadzić do uszkodzenia koła dwumasowego.
Opublikowano

Nikt na forum nie ma szklanej kuli. Widziałem ostatnio tak niedbale zamontowane koło dwumasowe w Audi 1.9TDI 130km, że rozpadło się na dwie części (przykręcone niewłaściwymi śrubami które urwało). Wcześniej wydawało niepokojące odgłosy. Równie dobrze, przyczyną może być co innego. Przez internet to taka zgadywanka, nie oczekuj konkretów.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Nikt na forum nie ma szklanej kuli. Widziałem ostatnio tak niedbale zamontowane koło dwumasowe w Audi 1.9TDI 130km, że rozpadło się na dwie części (przykręcone niewłaściwymi śrubami które urwało). Wcześniej wydawało niepokojące odgłosy. Równie dobrze, przyczyną może być co innego. Przez internet to taka zgadywanka, nie oczekuj konkretów.

 

Pozdrawiam

dokładnie raczej nie licz na to ze uda ci sie rozwiązac na forum ten problem. musisz znaleźć konkretnego mechanika. w aso czesto pracują barany nie mechanicy, potrafią tylko auto pod kompa podłączyć i wymienic co im komputer każe.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.