Skocz do zawartości

[E46] Jak otworzyc gdy nie ma pradu i nie dziala kluczyk?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Zreanimowalem ostatnio E46 ktore stalo 2 lata bez ruszenia z miejsca (znajomy sprzedal mi je za 2000zl).

Oczywiscie za ta kase i po takim okresie bez ruchu wiadomo ze samochod igla nie jest :)

Jednym z mankamentow jest nieszczelnosc przy szybie i podszybiu przez co wilgoc dostaje sie do srodka.

Gdy auto nie chcialo mi dzisiaj odpalic z pilota po ostatnich ulewach, podejrzewalem najpierw ze po prostu komputer dostal wody i jak sie osuszy to pojdzie (juz raz tak bylo, ale ze sterownikiem od dolozonego alarmu).

Ale niestety tak sie nie stalo. Jestem w stanie otworzyc bagaznik z kluczyka i po otwarciu nie swieci sie oswietlenie w nim co sugeruje ze padl aku (sasiad mowil ze swiecila mi sie JEDNA zarowka postojowa po lewej stronie). Niestety aku nie jest w bagazniku tylko pod maska (318i sedan 98', M43)

 

Zamek w drzwiach kierowcy kreci sie w lewo i prawo luzno ale niczego nie otwiera (przed dzisiejszym problemem tez nie dzialal, dziala tylko otwieranie z pilota).

Odgialem drzwi, wsadzilem kolek, drut i pociagnalem za klamke kierowcy dwa razy nawet... Nic to nie dalo, auto sie od srodka najwyrazniej otworzyc nie chce, chyba ze za inna klamke? (z tego co wiem to ciegien tam nie ma, tylko wszystko elektrycznie idzie...)

 

Nerki mam wyjete, ale nie za bardzo wiem jak zwolnic te bolce od maski po lewej i po prawej zeby puscila, zeby sie podpiac pod aku.

 

Poradzcie mi Panowie jak najprosciej sie do tego auta teraz dostac... :(

Czy zamek w drzwiach kierowcy powinien jakos "mechanicznie" otwierac drzwi, czy to jest normalne ze jak pradu nie ma to tego auta sie nie da otworzyc?

 

Do tej pory mialem tylko Hondy i kazda bylem w stanie drutem otworzyc w 5 minut jak sobie kluczyki zatrzasnalem, wiec jestem troszke zaskoczony ta sytuacja :D

Opublikowano

kolego zamek w drzwiach powinien normalnie auto otworzyć wiec coś masz nie tak z zamkiem.

 

Auto jakoś podnieś, podaj od spodu prąd na alternator i otwórz normalnie centralnym zamkiem :)

 

jak się nie uda to trzaskaj szybe z tyłu w drzwiach i już :D pewnie na szrocie za flaszke szybe dostaniesz wiec jakby co wielkich strat nie bedzie.

szukam
Opublikowano

Tak bym tez zrobil ale jestem uparty i chce to zrobic bez szkod :D

 

Dwa pytania pomocnicze zatem :)

1. Czy patent ktory gdzies wyczytalem z podpieciem plusa pod zarowke od oswietlenia tablicy i minusa pod wydech ma prawo zadzialac w E46? (temat tyczyl sie chyba e39 a stoje w dosc beznadziejnym miejscu i bedzie mi ciezko ja podniesc)

2. Rozumiem w takim razie ze w sytuacji idealnej cylinder od zamka kierowcy powinien byc spiety z ryglem i otwierac go niezaleznie od pradu? Jesli tak to musze to rozebrac i zobaczyc czemu to nie dziala. Jak rozebralem boczek to zasugerowalem sie tym ze nie ma ciegien do klamki tylko kable wiec zalozylem ze i cylinder zamka steruje elektronika...

Opublikowano

u mnie auto bez akumulatora moge zamykać i otwierać z kluczyka. W sensie drzwi kierowcy normalnie działają bez udziału prądu.

 

czy zadziała ta metoda na podanie prądu na światła niestety nie wiem, strzelam że raczej zapali ci się lampka. Te układy nie są ze sobą powiązane, centralny zamek i światła wiec nawet jeśli prąd popłynie to od żarówki do bezpieczników to tam się zatrzyma chyba.

 

Szkoda drzwi odginać bo uszkodzisz coś, szyba według mnie jest najmniejszym złem w tym wypadku :)

 

Może coś jeszcze z maską się uda, moze piłka jakaś i utniesz to zabezpieczenie przez prawą nerke.

 

ewentualnie dzwoń po gościach co auta otwierają może ale nie wiem czy cie wyjdzie taniej niż szyba :)

szukam
Opublikowano

Sprawny zamek powinien otworzyć się kluczykiem.

Ja bym próbował wpiąć się z zasilaniem gdzieś w bagażniku, chociażby do lampy, prosta sprawa do przetestowania skoro możesz go otworzyć...

Opublikowano
Był już tu patent na forum z podpięciem napięcia. Masa do wydechu a plus do styku lampki oświetlenia tablicy. Chyba prawa lampka, prawy styk ale nie jestem pewny. U mnie też tak jest że jak zamknę auto z pilota to nie otworzy się klamką od środka. U was nie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Można podpiąć napięcie pod oświetlenie tablicy, było już o tym i się udało. Proponuję jednak sprawdzić jeszcze jedno, też kiedyś myślałem, że jak zamknę samochód pilotem, to kluczykiem nie otworzę, wsadzałem-kręciłem i nic, ale jak już kluczyk przy przekręcaniu ma opór, to właśnie wtedy należy przekręcić go jeszcze bardziej(przełamać ten opór) i zamek powinien się otworzyć. Był niedawno o tym temat i kilku kolegów właśnie wtedy się dowiedziało, że jednak można, tylko bali się coś połamać i gdy czuli opór, to sobie odpuszczali tak jak ja.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

u mnie tak było z bagażnikiem... był bardzo duży opór na kluczyku, że bałem się że złamię kluczyk w zamku, jednak troche odwagi i więcej siły, przełamałem opór i bagażnik się otworzył.

 

a Tobie zostaje tak jak koledzy mówili, albo wpinasz się z zasilaniem, albo tłuczesz szybe :P od 2 dych na allegro kupisz drugą oryginalną :)

Opublikowano
Jednym z mankamentow jest nieszczelnosc przy szybie i podszybiu przez co wilgoc dostaje sie do srodka.

Mam to samo. Wymieniasz podszybie czy będziesz uszczelniał??

Zamek w drzwiach kierowcy kreci sie w lewo i prawo luzno ale niczego nie otwiera (przed dzisiejszym problemem tez nie dzialal, dziala tylko otwieranie z pilota).

Uszkodzony pierścień zabierakowy wkładki zamka. Będziesz musiał kupić zestaw naprawczy i to wymienić. Naprawa dziecinnie prosta. Tutaj rzowiązanie ---> viewtopic.php?f=69&t=183642

pociagnalem za klamke kierowcy dwa razy nawet... Nic to nie dalo, auto sie od srodka najwyrazniej otworzyc nie chce

Nie otworzysz auta z klamki jeśli centralny jest aktywny. Możesz sobie odciągać klamki i wciskać przycisk centralnego (ten pod dźwignią biegów). Dopiero jak kluczyk będzie w stacyjce będziesz mógł zwolnić centralny zamek. Tak jak Koledzy poradzili można podładować aQu przez lampki oświtlenia, albo rozrusznik.

Opublikowano (edytowane)

Jestem w stanie otworzyc bagaznik z kluczyka i po otwarciu nie swieci sie oswietlenie w nim co sugeruje ze padl aku (sasiad mowil ze swiecila mi sie JEDNA zarowka postojowa po lewej stronie). Niestety aku nie jest w bagazniku tylko pod maska (318i sedan 98', M43)

 

 

Gdzie ty człowieku problem widzisz ??

jak otwierasz bagażnik to klapnij tylną kanapę... przejdz do środka auta, otwórz maskę, naładuj aku i wszystko cacy

Edytowane przez SmokE88
Opublikowano (edytowane)

hmm... LPG powiadasz xD sądzę raczej że nie, tylko kolega nie wie jak się tylnią kanapę kładzie... xD

 

a 2 to raczej totalna bzdura aby aku podładować przez podświetlenie tabliczki... przecież tabliczka się świeci gdy mamy włączone światła min. postojowe i wtedy mamy obieg zamknięty i przez kable jest dostęp do aku możemy jedynie tam mase złapać z kabla (chyba że podświetlanie jest sterowane masą a nie +12V, łątwo sprawdzić pod 2 kabelki podpiąć miernik uniwersalny i sprawdzić czy jest jakiekolwiek napięcie jak tak to jest dostęp do + z aku jak nie to lipa)

a inna bajka to grubość kabla z tej lampki jak go zaraz nie stopi i nie spalisz auta to bedzie dobrze...

Edytowane przez SmokE88
Opublikowano (edytowane)

stary ja miałęm m47 i mi się kanapa składała...

a bak paliwa masz pod autem w takim wypadku jak Ci nie chodziło o LPG a nie w aucie...

Edytowane przez SmokE88
Opublikowano
dziwne... to jak byś chciał kanapę wymienić z oparciem (tylnią oczywiście) to jak chcesz ją zdemontować pierwsze słyszę o czymś takim musi się ją dać położyć a płytę może masz osobno przykręcaną wrzuć fotkę
Opublikowano

To akurat nie zdjecie mojego auta ale znalazlem na szybko w necie.

Tak mniej wiecej wyglada sciana bagaznika z tylu kanapy (mam nadzieje ze to rozwieje wszelkie watpliwosci czy da sie ja zlozyc :) ): http://i43.tinypic.com/12387tj.jpg

Opublikowano

No to u mnie takich nie ma.

Aaaale... Wyczytalem gdzies przed chwila ze ten element srodkowy z X'em to jest wstepnie nacieta blacha pod otwor na narty.

Z racji tego ze podlokietnik mam i wygladalo mi wlasnie na to ze tam otwor powinien byc, to sprobuje ta blache dzisiaj wyszarpac.

Co prawda caly sie przez ten otwor nie zmieszcze, ale siegne pewnie jakos do korbki od tylnej szyby zeby ja opuscic i sie powinienem dostac do srodka zeby maske otworzyc :)

Opublikowano

Tak jak pisalem, wrocilem do domu, wzialem klucz francuski jako lom i wyszarpalem blache bez wiekszych problemow.

Potem wsadzilem leb i reke przez otwor, kijem otworzylem szybe tylnych drzwi, wszedlem przez szybe do srodka, otworzylem maske, wyszedlem przez ta sama szybe i podpialem prostownik ;)

 

Ale, to by mi problemu nie rozwiazalo gdybym nie mial dolozonego dodatkowego alarmu z osobnym pilotem. Bo oczywiscie kluczyk sie rozkodowal przez to ze padl akumulator, wiec z kluczyka nadal nie otwierala, dopiero z pilota od alarmu poszla.

 

Cala usterka spowodowana jest oczywiscie woda tak jak przypuszczalem. Jak podlaczylem prostownik to zapalila sie lewa lampa na swiatlo mijania. Okazuje sie ze woda dostala sie ze slupka na modul sterowania swiatlami, ten z pokretlem.

Jak go odpialem to lampa zgasla, natomaist plytka modulu jest cala zasniedziala. Sprobuje ja zreanimowac ale i tak kupie druga na allegro bo to groszowa sprawa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.