Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy znalazłem na allegro zaślepkę egr do 3.0d

 

http://allegro.pl/70-zaslepka-egr-bmw-e46-e38-e39-e90-e65-i3279254417.html

 

Teraz moje pytanie.Czy warto zastosować takową zaślepkę??Jakie mogą być plusy ,a jakie minusy??

Dodam że mam od 3 lat błąd recyrkulacji spalin,nie raz auto ma trochę muła jak depnę mocno[dziś przy wyprzedzaniu ledwo zdarzyłem] ,a nie raz rwie jak szalony od samego początku....

Z góry dzięki za pomoc i odpowiedzi

Opublikowano

Nie warto, za duzo chce, jeszcze sobie zyczy za uszczelnienie.

Pokombinuj przy samym EGR, ktoś pisał, że wystarczy tą część wydechową odkręcić z EGR, włożyć monetę (bodaj 1zł?) i przykrecić.

Moneta jest za szeroka, zeby weszło do rury, a przylega dobrze do mocowania by zaslonić przelot, zawsze mozna jeszcze pokombinować z dodatkowym uszczelnieniem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zakładając ze sam zawór jest szczelny, to możesz zaślepić sterowanie podciśnieniem, albo wyłączyć DISem sterowanie zaworu.
Opublikowano
Nie wkładaj żadnej monety, bo spaliny ją przepalą i jej resztki wlecą do cylindrów a później wpadną na łopatki turbiny i ją uszkodzą. Ja tak miałem i skończyło się to niepotrzebną regeneracją turbiny, która na pewno pochodziłaby jeszcze parę lat. Lepiej zaślep podciśnieniowy wężyk sterujący, niektórzy wkładają w niego kulkę stalową z łożyska , cała robota trwa 3 minuty i nic nie kosztuje.
Opublikowano
Nie wkładaj żadnej monety, bo spaliny ją przepalą i jej resztki wlecą do cylindrów a później wpadną na łopatki turbiny i ją uszkodzą. Ja tak miałem i skończyło się to niepotrzebną regeneracją turbiny, która na pewno pochodziłaby jeszcze parę lat. Lepiej zaślep podciśnieniowy wężyk sterujący, niektórzy wkładają w niego kulkę stalową z łożyska , cała robota trwa 3 minuty i nic nie kosztuje.

 

:shock:

Nie zamierzam zaślepiać EGR, ale i tak dobrze wiedzieć.

Pewnie jakby to połączenie było szczelniejsze, to by spaliny się nie przedostawały do samego zaworu

Opublikowano
Czyli rozumiem że ogólnie warto zaślepić ten zawór,tylko ze nie opłaca się kupować tej zaślepki z allegro??Bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem...Jakie są plusy i minusy zaślepienia tego zaworu?Czy może powodować to z czasem jakieś problemu np z turbo lub silnikiem?bo jak mam dać 40zł żeby mi auto nie zamulało ,to nie ma co żałować takich groszy na taka zaślepkę....
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Egr to taka zabawka która powoduje że diesel mniej klekocze na wolnych, dźwięk jest bardziej miękki, nie masz takiego twardego klangu, a przy czym zimny silnik szybciej się nagrzewa (choć ja tego nie zauważyłem), do tego część spalin ulega ponownemu dopaleniu (tutaj ukłon dla ekologów) - przy czym tak jest, jeśli zawór jest sprawny.

Jeśli nie, czyli zacina się, nie domyka, to auto przymula, nie jedzie, potrafi dymić jak dzikie.

Minusem egr, nawet sprawnego jest to że sieje mase syfu w silnik, czyli tak po polsku, to opary oleju lecące z turbiny i osiadające w dolocie (konkretniej chodzi mi tutaj o kolektor) mieszają się z sadzą ze spalin, które puszcza egr również w kolektor. Ta mieszanka potrafi zakitować tak cały kolektor, ze przelot wewnątrz maleje nawet przez pół.

Tak się dzieje w kolektorze przy działającym zaworze egr.

To akurat "bardziej zaawansowane stadium", ale nie trudno taki efekt uzyskać, zwłaszcza jak nasz klekot mocniej przydymia, a turbinka nie jest pierwszej świeżości.

http://img97.imageshack.us/img97/5808/zdjcie0506vv.jpg

http://johnmeister.com/Jetta-TDI/EGR-Intake/tdi-egr-JEM_8496-155k_2010-09-04.jpg

 

U mnie po zaślepieniu EGR i wycięciu katów auto naprawdę zrobiło się sporo żwawsze, ciągnie od dołu jak oszalałe, i delikatnie mi spalanie spadło, przy czym nie musze się martwić syfem w kolektorze.

Jeżdżę tak odkąd kupiłem auto, czyli 2.5 roku, skutków ubocznych po zaślepieniu egr nie zauważyłem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najpierw zaślepiłem sam wężyk, a potem kolega coś tam próbował wykodować, w sumie zaworek przestał reagować, ale wężyk nadal został zaślepiony - tak dla pewności :mrgreen:
Opublikowano
A jak kawałek nagaru się odlepi i poleci na bliskie spotkanie z łopatkami turbiny, to mamy nowy prezent na 10 :mrgreen:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Napisałem przecież wyżej, że chodzi bardziej twardo, a z egr jest inaczej, taki bardziej stłumiony dźwięk.

Ak105 dobrze mówi, takie ryzyko istnieje.

Opublikowano
niektórzy twierdza że po zaślepieniu EGR samochód jest słabszy, u mnie na ostatnio odmówił pracy elektrozawór egr i mam wrażenie że na niskich obrotach jest trochę słabiej, tak czy inaczej ja wole mieć EGR, ale czysty
Opublikowano
niektórzy twierdza że po zaślepieniu EGR samochód jest słabszy, u mnie na ostatnio odmówił pracy elektrozawór egr i mam wrażenie że na niskich obrotach jest trochę słabiej, tak czy inaczej ja wole mieć EGR, ale czysty

 

Może elektrozawór troche przepuszczał i EGR był troche otwarty?

Ja sobie ogranicze działanie EGR, tak zeby go calkiem nie zaślepiać, opis tu: viewtopic.php?f=69&t=112204

Opublikowano
Podepnę się z pytaniem, które mnie nurtuje. Jakiś czas temu chciałem wyczyścić sobie kolektor i EGR, zdjąłem go i był czyściutki, miał całkowite czyste ścianki, najwyżej minimalnie "zakurzone", ale nie był to absolutnie żaden nagar. Zaślepiony on nie jest, czy to oznacza że w takim razie jest wyłączony? Da się to sprawdzić INPĄ?
Opublikowano
programowo ogranicza się tylko nowsze silniki, np w e46 3.0d 204KM, nasze mechaniczne.

 

Nieprawda.

 

W DIS można wpisać odpowiednią wartość - ja na podstawie kilkuletnich doświadczeń polecam 30%. Na wielkie mrozy wracam do ustawienia fabrycznego.

30% pozwala skutecznie zniwelowac turbodziure w wielkie upały.

 

Fizyczne pozbywanie sie EGR w całkowicie sprawnym silniku to jego okaleczanie. To nie jest TDI. Kultura pracy i nagrzewanie, a co za tym idzie spalanie cierpi... a potem utrwala sie informacja że 3.0D 10L/100 spalic musi.

 

Ja swój kolektor czyściłem prawie 6 lat temu po kupnie auta w DE, gdzie lali castrol i wymieniali co 25-30kkm. Potem wlałem Valvoline i zalepienie kolektora i egr jest naprawde symboliczne, a zrobilem już tak ponad 100kkm. Kluczowe jest tutaj odparowywanie oleju. Jeżeli mamy kiepski olej, nie boje sie tutaj użyć nazwy Castrol(notabene podrabiany w PL na potęge) to niestety też mocniej odparowywuje, co w efekcie przekłada sie na wzmożoną ilosc mgiełki olejowej która wędruje z odmy, przez turbine aż do kolektora gdzie w kontakcie z spalinami zaczyna sie spalać, koksowac i zalepia nam wszystko - "dobry olej" sie w kolektorze nie spali tylgo dalej jako mgiełka trafi do cylindrów.

 

Pozdr.

Opublikowano
Fizyczne pozbywanie sie EGR w całkowicie sprawnym silniku to jego okaleczanie.

 

Amen!!!!

 

 

Killme, tam bodaj ustawia się jednostkę, a nie procentowo? (mowa o DIS)

Aha, słyszałem, ze ograniczając pracę EGR, nowa wprowadzona wartość działa dopiero po nagrzaniu silnika.

Gdy jest zimny, EGR pracuje standardowo. Czy to się zgadza z rzeczywistością, to nie wiem, trzeba by to było sprawdzić.

Opublikowano
Fizyczne pozbywanie sie EGR w całkowicie sprawnym silniku to jego okaleczanie.

 

Amen!!!!

 

 

Killme, tam bodaj ustawia się jednostkę, a nie procentowo? (mowa o DIS)

Aha, słyszałem, ze ograniczając pracę EGR, nowa wprowadzona wartość działa dopiero po nagrzaniu silnika.

Gdy jest zimny, EGR pracuje standardowo. Czy to się zgadza z rzeczywistością, to nie wiem, trzeba by to było sprawdzić.

 

Tak chyba faktycznie +30 jednostek świerzego powietrza - dawno już to robiłem. To +30 jest dokładane cały czas, niezależnie czy zimny lub ciepły

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.