Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
a Ty dalej swoje... :mrgreen:

Nie swoje, lecz pisze o faktach z którymi możesz się sam zapoznać przeczesując forum. Zresztą potwierdzenie tego to nie tylko forum. Statystyki awaryjności też to potwierdzają od roku 2008-2009 bmw znacznie poprawilo lokaty w serii 1 i 3.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

fakt jest taki że łatwiej wymienić turbinę niż silnik.... jeśli mam być szczery, chociaż po raz kolejny powtarzam że widzę też zalety N47.

Ty jesteś zapatrzony jak w obraz w ten silnik i w każdym wątku się do niego modlisz :duh:

Opublikowano
fakt jest taki że łatwiej wymienić turbinę niż silnik.... jeśli mam być szczery, chociaż po raz kolejny powtarzam że widzę też zalety N47.

Ty jesteś zapatrzony jak w obraz w ten silnik i w każdym wątku się do niego modlisz :duh:

Nikt ci nie każe wymieniać silnika. Wystarczy łańcuch i jego osprzęt jak zacznie szurać lub auto dojedzie bez tego do 150 kkm. Ja tak zrobię.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
A jaki jest koszt wymiany tego łańcucha i osprzętu w N47?

Zwykle ludzie podają kwotę do 5 tys. Zł z robocizna. Ostatnio ktoś pisał, że komplet części z aso po zmianach konstrukcyjnych to 1500 zł

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Potwierdzam tą cenę około 1500 pln kompletny rozrząd. Natomiast cena całej usługi wzrośnie znacznie bo trzeba silnik wyciągnąć aby rozrząd zmienić.
Opublikowano
Widze koledzy ze ten temat daje zawsze duzo emocji :) Rozgladam sie po ogloszeniach i widze ze do kwoty 40.000 zl nie kupisz nic innego jak M47 a dopiero powyzej 40.000 zl pojawiaja sie N47 wiec wniosek taki ze zeby jednym z kryteriow byla tez cena. Bo w moim przypadku budzet do 40.000 zl wiec rozgladac sie za starsza ale w miare jeszcze dobrze utrzymana M47.
Opublikowano
Widze koledzy ze ten temat daje zawsze duzo emocji :) Rozgladam sie po ogloszeniach i widze ze do kwoty 40.000 zl nie kupisz nic innego jak M47 a dopiero powyzej 40.000 zl pojawiaja sie N47 wiec wniosek taki ze zeby jednym z kryteriow byla tez cena. Bo w moim przypadku budzet do 40.000 zl wiec rozgladac sie za starsza ale w miare jeszcze dobrze utrzymana M47.

Cena oczywiście determinuje wybór w tej sytuacji. Jednak zastanów się ile jeździsz i do ceny dodaj koszt paliwa, bo M47 pali ok 1 ł więcej na 100

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Jeśli dasz radę to kum silnik N jeśli nie to bierz M i zwyczajnie jezdzij....najbardziej spalanie podnosi złe dobrane obuwie i nierozsądne korzystanie z fury. Klima nie musi pracować 100% czasu, opony do codziennej jazdy 225 to zdecydowanie dość... Jak dasz 205 to będziesz miał palenie n w M i tyle....

Oba silniki są spoko. Każdy ma swoje wady. Bmw dało tylka po całości z N47 ale już jest recepta.

Różnica w spalaniu 1 litr to około 100 000 km aby sie zebrało na rozrzad.

Koszt regeneracji turbo to ok 40-60 000 km

Zakładając obie usterki N47 ma przewagę u księgowego przy około 50000km.

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Opublikowano
Na co dzień mam porównanie m47 vs n47 . M47 średnio ok. 7 l, w 520d n47 automat średnio 6,2 - praktycznie te same odcinki i bardzo podobna jazda, myślę, że z manualem wynik byłby ok.6, natomiast jazda typowo eko z przewagą do 1-1,2 na korzyść n47. Zimą widać szczególne rozbieżności po mieście, wynika to m.in z tego że n47 dwa-trzy razy szybciej się nagrzewa niż m47 i łapie temp. roboczą.
Opublikowano
Na co dzień mam porównanie m47 vs n47 . M47 średnio ok. 7 l, w 520d n47 automat średnio 6,2 - praktycznie te same odcinki i bardzo podobna jazda, myślę, że z manualem wynik byłby ok.6, natomiast jazda typowo eko z przewagą do 1-1,2 na korzyść n47. Zimą widać szczególne rozbieżności po mieście, wynika to m.in z tego że n47 dwa-trzy razy szybciej się nagrzewa niż m47 i łapie temp. roboczą.

Obawiam się że automat jednak weźmie więcej. Ja mam w jedynce spalanie na poziomie ok 7l. W poprzedniej było 5,5. Fakt, że w tej starej było też 20KM mniej. W trójce żona ma na co dzień spalanie poniżej 5 litrów. Latem bliżej 4,5 zimą bliżej 5.

Uważam że powinno się porównywać auta o takiej samej mocy. N47 były też w wersji 163KM

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Na co dzień mam porównanie m47 vs n47 . M47 średnio ok. 7 l, w 520d n47 automat średnio 6,2 - praktycznie te same odcinki i bardzo podobna jazda, myślę, że z manualem wynik byłby ok.6, natomiast jazda typowo eko z przewagą do 1-1,2 na korzyść n47. Zimą widać szczególne rozbieżności po mieście, wynika to m.in z tego że n47 dwa-trzy razy szybciej się nagrzewa niż m47 i łapie temp. roboczą.

Obawiam się że automat jednak weźmie więcej. Ja mam w jedynce spalanie na poziomie ok 7l. W poprzedniej było 5,5. Fakt, że w tej starej było też 20KM mniej. W trójce żona ma na co dzień spalanie poniżej 5 litrów. Latem bliżej 4,5 zimą bliżej 5.

Uważam że powinno się porównywać auta o takiej samej mocy. N47 były też w wersji 163KM

 

Takie mamy spalanie w 5er 520dA od 2500-3000 tyś km - 6,2, fakt, że auto używane bardzo spokojnie z dużą przewagą tras. A masz jedynkę w automacie i po lifcie?

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam!

tak sobie czytam temat M czy N i wydaje mi sie ze N chwalą Ci co go posiadają.dzis juz kupisz golasa ponizej 40tys z N ale.....

takie moje sugestie i zpostrzezenia skoro w N pada lancuch to znaczy ze ma wiekszy problem niz M gdzie pada turbo,prosta kalkulacja turbo vs rozrząd,

co jeszcze jakie skutki ma padniete turbo a rozrzad?to oczewiste a tlumaczenie ze N jest bardziej oszczedne tez lipą mi wieje bo co to jest 1 litr nawet przy 10000 km oszczednosc jest znimoma w porownaniu do usterki.Nie mam na celu nikogo obrazic ale polemizacja M N w tej kwesti jest bardzo slaba moim zdaniem oba silniki sa dobre ale ja wybral bym M

czysty przykad -duzo jeżdze i co by bylo jak po drodze w M padnie mi turbo a w N łancuch w oby dwoch przypadkach zalamka oczewiste ale wymiana turbiny napewno ma mniejsze koszta i bedzie szybsza

To takie moje zdanie poprawcie jak sie myle :shock:

ja mam M47 n2 auto jest po wymianie turbiny :P i pdf :lol: no ale tak trzeba i dalej jezdzi,wydaje mi sie ze szaraczkowi ciezko bedzie ocenic czy pada mu łancuch ,mysle ze sam u siebie nie byl bym w stanie zdiagnozowac kiedy wymienic.wszyscy siedzimy na forach i gdy ktos pisze o jakims problemie potrafimy przypisywac go do siebie i zastanawiac sie co by bylo gdyby.ja mimo wszystko jestem na M :D

pozdrawiam i szczesliwego nowego roku oraz bez awaryjnosci naszych bemek

Opublikowano

Temat M czy N ma sie nijak bez przyporzadkowania rocznika do konkretnego egzemplarza.

Jak masz kupic wczesne N to lepiej zrobisz kupujac pozne M.

Natomiast jesli stac cie na pozne N to bierzesz je bez obaw :)

Ja tak to widze.

MADE IN PRL

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.