Skocz do zawartości

Silniki Diesla


chyrzy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zamierzam nabyc BMW E92 z silnikiem 2.0 163 km. Przeszukujac ogloszenie najpierw korzystam z pomocy forumowiczow o opiniach ich wlasnych egzeplarzy. Wiem ze na forum ogolnie jest tego duzo i przeczytalem chyba wszystko ale nie moge sobie tego ulozyc chronologicznie, mianowicie moje pytanie dotyczy silnikow diesla.

 

1. Czy wszystkie silniki 2.0d 163 km to te z lanuszkiem rozrzadu z przodu?? czy tylko do 2007 roku a od pazdziernika 2007 do teraz to sa miedzy skrzynia a silnikiem???

 

2. I czy ktos moglby opisac silniki diesla po tych kodach ze np(informacje moga byc bledne bo bazuje tylko na tym co zrozumialem z forum) 2.0d 177km to N47 od roku ...... do .....

a silnik 2.0d 163km to M47 od roku .... do.... (nie moge tego chronologicznie ulozyc) a przy ogladaniu ogloszenia wiedzial bym jaka jednostke posiada dany samochod.

 

PS. interesuje mnie bmw 320d 163km tylko zeby nie mialo tego lancuszka rozrzadu miedzy skrzynia a silnikiem i niewiem od kiedy do kiedy one wychodzily a moze do dzisiaj wychodza :)

 

z gory dziekuje i pozdrawiam chyrzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlatwiej bedzie pewnie rozkodowac VIN danego auta, albo zobaczyc zdjecie silniku. Silnik N47, to ten ktorego nie chcesz - aczkolwiek jako wersja Efficient Dynamics i Fleet Edition wystepowal z moca 163KM. Silnik N47 wystepuje od 2007 roku. W wersji Fleet Edition (czyli 163 KM) tez. Od 2010 wystepuje wersja Efficient Dynamics.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie boi się pękającego łańcucha

ostatnio znajomemu pękł w 118D beż żadnych objawów przebieg 115000 km auto od nowości kupione w salonie serwisowane ("pedantycznie" zadbane)

z kolei inny znajomy kupił auto z Niemiec przyjechał tylko do Polski zrobił 3000 km po Wrocławiu i też pękł

więc coś jest chyba na rzeczy z tym silnikiem (przynajmniej w początkowych latach jego stosowania)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chcial bym tutaj doprowadzic do jakiegos rozruchu bo po przegladnieciu forum wiem ze sa zdania podzielone, ale ta wada z tym lancuszkiem rozrzadu ze on tak strzela i szura mnie przeraza. I przy zakupie uzywki nie oszukujmy sie wczesniej czy pozniej albo strzeli albo bedzie szural tak ze bedzie draznil ucho. PS. (narazie bazuje na wiedzy ktora nabylem z forum moge sie mylic, albo ktos ma inny poglad)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik N od M różni się osłoną więc poznasz od razu po otwarciu maski.

Z tego co pamiętam to w e92 nie było M47

 

Chcesz mieć spokój kup N47 + zestaw naprawczy rozrządu w ASO za 1500zł i zmień.

Przy kupnie auta za 60tys, te 2tys chyba nie robią róznicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też nie przypominam sobie, żeby w E92 był M47 (czyli dla kolegi 163KM i rozrząd nie między skrzynią a silnikiem).

Kupisz M47 to padnie Ci turbina, kupisz N47 to padnie Ci łańcuch. Ja Kupiłem M47, turbina padła, z kieszeni wyparowało 2tys PLN na regenerowaną i póki co jest ok.

Jakbym dzisiaj miał brać to chyba wybrałbym N47 i profilaktycznie wymienił rozrząd.

 

N47:

-Nowszy silnik

-Mocniejszy (jeśli wybierzesz 177KM zamiast 163KM)

-Mniejsze spalanie

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez jestem tego zdania że lepiej kupić nowszy silnik i wymienić profilaktycznie rozrząd. Natomiast wymiana przysparza problemu bo silnik trzeba wyjąc aby to zrobić więc koszt wzrosną o wymianę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki po 10 2007 to N47 z rozrządem miedzy silnikiem a skrzynia. I tak jak Ci koledzy sugerują lepiej taki silnik kupić i wymienić rozrząd niż kupować M47, który chyba nawet częściej ma problemy z turbo, a do tego bywa, że obracają się w nim panewki, pęka wał, są problemy z klapkami w kolektorów i potrafi paść dpf. To jest sumarycznie dość problematyczny silnik. Nie życzę nikomu by go spotkało to wszystko na raz, co jest możliwe. Np. Koledze Natek padło turbo, a w niedługim okresie miał problemy z dpf który musiał wycinać.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sluchaj kolegi K8v8M, bo on jakas traume przezyl z tym silnikiem.

Bierz to co bedzie zdrowsze i tyle.

JAk padnie ci turbo to zmieniaj na wieksze, rob program i jazda do przodu.

Zmianiaj olej czesciej a nie co 30kkm i bedzie git.

Na DPF to raz na jakis czas przegonisz auto i bedzie wyszyszczony :mrgreen:

A N47, kazdy ma problem z lancuchem, jak jeszcze nie zmieniony to bedziesz zmianial ty.

WYbor nalezy do Ciebie. :P

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam żadnej traumy, a jedynie opisuję to co użytkownicy tego forum zgłaszają w ramach problemów ze swoimi autami. niestety właściciele silników M47 zwykle nie są dość uczciwi, by gdy ktoś pyta o opinie, opisać liczne problemy jakie ma ten silnik.

jestem w stanie bez wielkiego trudu znaleźć na forum przykłady awarii o których wspomniałem .

Silniki M47 były montowane w e90 tylko przez dwa lata, a 90 procent zgłaszanych na forum problemów z silnikami, to właśnie problemy z M47. Ponadto ten silnik jest gorszy pod każdym względem w zakresie parametrów użytkowych, jest słabszy, mniej elastyczny, więcej pali, jest głośniejszy, bardziej wibruje i drży i do tego jest cięższy.

Oczywiście każdy wybiera co uważa za słuszne.

 

Jeśli ktoś się zdecyduje na N47, i profilaktycznie wymieni łańcuch, to może liczyć na długą, bezawaryjną jazdę, a koszt wymiany łańcucha zwróci mu się dzięki niższemu spalaniu.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyliczyłeś te 90%? Dopisz jeszcze, że "zdaniem Amerykańskich naukowców ...", będzie wiarygodniej :wink:

 

Tak się akurat składa, że użytkowników M47 jest póki co więcej niż tych z N47, oraz Ci pierwsi mają większe przebiegi. M47 nie jest lepszy od N47, jednak w moich odczuciu mocno przesadziłeś w tym porównaniu. Tak jakby M47 to był szmelc, a nie jest. Parametry seryjne ma gorsze, ale znowu bez przesady.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyliczyłeś te 90%? Dopisz jeszcze, że "zdaniem Amerykańskich naukowców ...", będzie wiarygodniej :wink:

 

Tak się akurat składa, że użytkowników M47 jest póki co więcej niż tych z N47, oraz Ci pierwsi mają większe przebiegi. M47 nie jest lepszy od N47, jednak w moich odczuciu mocno przesadziłeś w tym porównaniu. Tak jakby M47 to był szmelc, a nie jest. Parametry seryjne ma gorsze, ale znowu bez przesady.

 

Pozdrawiam

90 procent jest oczywiście na oko. Problem z N47 jest jeden i jest to łańcuch. Wszystkie inne problemy z silnikami to M47 i wcale nie jest prawda że aut z silnikami M47 jest więcej. Możesz odnieść takie wrażenie, właśnie dlatego, że ludzie się rejestrują na forach w większości przypadków jak maja problem. M47 był to silnik produkowany w e90 przez zaledwie dwa lata. Potem tylko N47. Przejrzyj sobie forum dwa lata wstecz i zobaczysz, że problemów z M47 nie było wtedy wcale mniej. Z tego co obserwuję te silniki sypią się na potęgę już przy przebiegach 110-200 tyś.

 

Przykładowy wątek o awariach turbo sprzed 2 lat. viewtopic.php?f=70&t=132232&p=1141387

Zobacz ilu ludzi już wtedy miało problemy mimo, że bardzo dbali o auto.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyliczyłeś te 90%? Dopisz jeszcze, że "zdaniem Amerykańskich naukowców ...", będzie wiarygodniej :wink:

 

Tak się akurat składa, że użytkowników M47 jest póki co więcej niż tych z N47, oraz Ci pierwsi mają większe przebiegi. M47 nie jest lepszy od N47, jednak w moich odczuciu mocno przesadziłeś w tym porównaniu. Tak jakby M47 to był szmelc, a nie jest. Parametry seryjne ma gorsze, ale znowu bez przesady.

 

Pozdrawiam

90 procent jest oczywiście na oko. Problem z N47 jest jeden i jest to łańcuch. Wszystkie inne problemy z silnikami to M47 i wcale nie jest prawda że aut z silnikami M47 jest więcej. Możesz odnieść takie wrażenie, właśnie dlatego, że ludzie się rejestrują na forach w większości przypadków jak maja problem. M47 był to silnik produkowany w e90 przez zaledwie dwa lata. Potem tylko N47. Przejrzyj sobie forum dwa lata wstecz i zobaczysz, że problemów z M47 nie było wtedy wcale mniej. Z tego co obserwuję te silniki sypią się na potęgę już przy przebiegach 110-200 tyś.

 

Przykładowy wątek o awariach turbo sprzed 2 lat. viewtopic.php?f=70&t=132232&p=1141387

Zobacz ilu ludzi już wtedy miało problemy mimo, że bardzo dbali o auto.

powinieneś założyć antyklub m47.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma takiej potrzeby. Te silniki już na szczęście nie są produkowane.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega na razie chyba ma fanklub N47.

Turbiny padają od złego użytkowania. Jak już mówiłem wcześniej dziś też bym brał N47, ale i tak uważam że pękający łańcuch to porażka po całości. Wychwalanie silnika który trzeba wymienić raz na 100 000 to już pozostawię bez komentarza :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega na razie chyba ma fanklub N47.

Turbiny padają od złego użytkowania. Jak już mówiłem wcześniej dziś też bym brał N47, ale i tak uważam że pękający łańcuch to porażka po całości. Wychwalanie silnika który trzeba wymienić raz na 100 000 to już pozostawię bez komentarza :duh:

To dziwne, że właściciel M47 źle dbają o swoje turbiny, a właściciele N47 dobrze. Chyba nie sugerujesz przez to, że M47 kupują tylko debile ? :nienie:

 

Wymiana łańcucha rozrządu na nowsza wersje skutecznie ten problem rozwiązuje. Nie zdarzyło się jeszcze by ktoś po wymianie łańcucha miał przypadek jego zerwania.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, tak jak ktoś napisał. Jak auto będzie zadbana i będzie Ci odpowiadało, to bierz obojętnie jaki silnik. Ogólnie lepszy jest silnik N47, bo nowszy, oszczędniejszy, mocniejszy (mowa o 177KM) i mniej awaryjny, mimo tego felernego łańcucha. Jak będziesz czytał na forum o usterkach w BMW, to nigdy nie kupisz tego auta. Ja mam od roku N47 i łańcuch trochę na zimnym szura (myślę, że laik tego nie usłyszy). Powoli się zastanawiam co z tym robić, ale jeżdżę i wszystko jest OK. Auto jest naprawdę :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie twierdze ze debile ale wystar ze źle eksploatowane poza tym czesto przez poprzedników. Zobacz przy jakich przebiegach padaja turba a czesto sa to cofniete auta... auto uzywane jest tak dobre jak jego poprzedni uzytkownicy je eksploaatowali. Masz za duza obsesję na temat N47
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam żadnej obsesji jak dotąd nikomu na forum w n47 turbo nie padło. Dwa lata temu silniki M47 były dokładnie tak stare jak n47 i padnietych turbo było już mnóstwo.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 100% N47 jest lepsze od M47 tak jak seria F jest lepsza od E ale prawdą jest to co wszyscy wiedzą i pisali:

 

.... Zobacz przy jakich przebiegach padaja turba a czesto sa to cofniete auta... auto uzywane jest tak dobre jak jego poprzedni uzytkownicy je eksploaatowali. ...

 

miałem od nowości dwa M47 żadne nie generowało problemów, z Właścicielem swojej 120d utrzymuję słały kontakt, auto ma obecnie ~200k, jest cały czas na chipie, turbo nadal żyje, silnik też nie był w żadnym stopniu robiony...

 

tylko i wyłącznie właściwa eksploatacja :cool2:, jak nie masz pecha to jak dbasz tak masz :wink:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 100% N47 jest lepsze od M47 tak jak seria F jest lepsza od E ale prawdą jest to co wszyscy wiedzą i pisali:

 

.... Zobacz przy jakich przebiegach padaja turba a czesto sa to cofniete auta... auto uzywane jest tak dobre jak jego poprzedni uzytkownicy je eksploaatowali. ...

 

miałem od nowości dwa M47 żadne nie generowało problemów, z Właścicielem swojej 120d utrzymuję słały kontakt, auto ma obecnie ~200k, jest cały czas na chipie, turbo nadal żyje, silnik też nie był w żadnym stopniu robiony...

 

tylko i wyłącznie właściwa eksploatacja :cool2:, jak nie masz pecha to jak dbasz tak masz :wink:

No to powiedz jak wytłumaczysz fakt, że nie było na forum przypadku by komuś padła turbina w N47. Kupują je tylko ci co dbają ? A zwróć uwagę że w teorii przy start stop korę są z tymi silnikami turbina dostaje ostro po ...

 

Tylko nie pisze że M47 są starsze. Dwa lata temu były równie stare jak N47 dzisiaj i przypadków padniętych turbo było na pęczki. N47 jest też znacznie więcej bo były produkowane przez większość czasu w modelu E90, a w innych są do dziś. Dodatkowo te silniki były znacznie częściej wybierane niż wcześniej że względu na swoje parametry. W Polsce od czasu wprowadzenia N47 90 procent sprzedaży to diesle. Jasne, że nie tylko dwulitrowe.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.