Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 158
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Dokładnie tak.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." - Albert Einstein
Opublikowano
Wszystko zakodowalem ale kiedy mam światła w pozycji A to świeca mi mijania (w dzien) a kiedy w pozycji 0 to świeca drogowe na 40% .Pytanie : czy mam uszkodzony automat do świateł ?
Opublikowano
Po pierwsze jeśli masz kompa to sprawdź czy masz włączoną opcje świateł dziennych. Po drugie automat zadziała (załączy światła dzienne) tylko przy bardzo dobrych warunka atmosferycznych(bezchmurnie i świeci słońce) o co ostatnio ciężko.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." - Albert Einstein
Opublikowano

Witajcie.

Instrukcja kodowania jest super. To moje pierwsze kodowanie NCSem i mam trochę obaw.

W moim e90 preLCI (2005) z Xenonem przy odczycie danych znalazłem moduł FRM zamiast NFRM. Zczytałem dane do pliku fsw_psw.trc, a w nim w przeciwieństwie do opisywanego przez Fiołas'a przypadku znalazłem interesujące nas klucze.

Zgodnie z instrukcją trzeba ustawić następująco:

VERHALTEN_DRL_TFL

drl_h

 

PWM_FL_FKT_DRL

wert_02

 

TAGFAHRLICHT_ECE_1

aktiv

 

U mnie klucze wyglądają następująco:

 

VERHALTEN_DRL_TFL

drl_tfl_off -tu mam zmienić na: drl_h?

 

PWM_FL_FKT_DRL

wert_01 -tu mam zmienić na: wert_02?

 

TAGFAHRLICHT_ECE_1

aktiv -tu pozostawiam bez zmian?

 

Znalazłem też klucze:

VERHALTEN_DRL_TFL_3R

drl_tfl_off

PWM_FL_FKT_DRL_3R

wert_01

DEF_TAGFAHRLICHT_ECE_CKM

aktiv

UNP_TAGFAHRLICHT_ECE_CKM

aktiv

TAGFAHRLICHT_ECE_2

aktiv

TAGFAHRLICHT_ECE_3

aktiv

TAGFAHRLICHT_ECE_0

aktiv

DEF_TAGFAHRLICHT_ECE_CKM1

aktiv

UNP_TAGFAHRLICHT_ECE_CKM1

aktiv

Czy je pozostawić bez zmian?

Opublikowano
Zmień tylko to co w instrukcji. Pamiętaj tylko żeby zachować sobie oryginalny plik. Jak coś bedzie nie tak zawsze możesz powrócić do pierwotnych ustawień. Z własnych eksperymentów wiem że raczej trudno coś popsuć tym programem. Trzeba tylko pamiętać o kopiach zapasowych.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." - Albert Einstein
Opublikowano

Kolego Dimail a czy jesteś może w posiadaniu instrukcji do automatycznego ryglowania drzwi po przekroczeniu danej prędkości?? Może wiesz ewentualnie w jakim module tego szukać. Interesuje mnie jeszcze kilka funkcji do odblokowania:

- Informacje dotyczące tempomatu w BC

- Automatycznie odryglowanie drzwi po wyłączeniu silnika

 

Jesteś w stanie pomóc w tym temacie?? Może ktoś na forum ma wskazówki jak to zrobić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

mam pytanie.

ustawiłem dzienne wg instrukcji i...

jak wjade pod krótki most to fajnie się przełączą, ale dzisiaj w piekny słoneczny dzień zauważyłem że po wjezdzie w tunel, a potem po krótkim przejeździe w cieniu (od ekranów dzwiękowych) światła dzienne nie włączyły się mimo że jechałem w żywym słońcu.

 

dzienne mam od niedawna. mam tez tak że rano ruszając startuje z dziennych, potem przejade przez ciemny lasek no i też już mi się nie włączą dzienne,

co robić?

Opublikowano

@Dawidzio83 - niestety nie znam odpowiedzi na twoje pytania ale jak trochę poszukasz napewno znajdziesz na necie nawet chyba na tym forum kiedyś widziałem klucze i wartości do ryglowania drzwi.

 

@darcyn - Poczekać do wiosny, sprawa rozwiąże się sama zobaczysz. Po wyłączeniu trochę to trwa zanim znowu się załączą, chyba chodzi o to żeby nie było przełączania co minutę. Z tego co się zorientowałem to są tam chyba oddzielne granice załączania i wyłączania które na siebie zachodzą. tzn np. wyłączy ci się jeśli jasność spadnie poniżej jakieś tam wartości ale załączy nie jak przekroczy tą wartość tylko tą wartość + ileś tam.

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." - Albert Einstein
Opublikowano

Właśnie szukam, czytam ale genralnie sprawdzonego przepisu nie znalazłem, Ale, że ambitny jestem to jakoś powoli się doszukam. Dzięki mimo wszystko.

Pozdrawiam

Opublikowano

Kurde wczoraj przetestowałem kodowanie świateł DRL według przepisu dimail + zmiany bo mam FRM i niestety nie działa:(( Czy coś nie zostało ujęte w tym opisie? NCS autko mi ładnie wykrywa, plik zczytałem, zmiany wprowadziłem, kodowanko a światełek do jazdy dziennej brak:(( Czy może być powodem to, że aku trochę słaby??

 

Jeszcze zapytam o zadanie

Pamiętaj tylko że testy należy przeprowadzić w słoneczny dzień.
Jeżeli nie mam czujnika zmierzchu to dla mnie nie powinno mieć znaczenia czy dzień czy noc. Na pozycji "0" DRL powinne się świecić.
Opublikowano

Jeszcze musisz je w aucie uruchomić . Te DRL

 

Tz. jeżeli masz Idrive to w nim musisz zaznaczyć swiatła do jazdy dziennej albo w BC w menu z kluczykiem .

I wtedy powinny działać jeżeli wcześniejsze kodowanie było OK :twisted:

Opublikowano
Kolego Dimail a czy jesteś może w posiadaniu instrukcji do automatycznego ryglowania drzwi po przekroczeniu danej prędkości?? Może wiesz ewentualnie w jakim module tego szukać. Interesuje mnie jeszcze kilka funkcji do odblokowania:

- Informacje dotyczące tempomatu w BC

- Automatycznie odryglowanie drzwi po wyłączeniu silnika

 

Jesteś w stanie pomóc w tym temacie?? Może ktoś na forum ma wskazówki jak to zrobić.

 

 

CAS:

 

VERRIEGELUNGSSCHWELLE Automatic locking doors speed - wert_02 (5 km/h) drzwi ryglowanie

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Jeśli masz oryginalny plik bez zmian to przekoduj moduł który zmieniałeś tym plikiem i jeśli faktycznie coś namieszałeś powinno wrócić do normy.

Można wgrać pusty plik MAN i w module zostaną przywrócone ustawienia fabryczne.

Opublikowano

Witam.

Dzieki za opis..

Również udało mi się ustawić DRL. Auto mam z 2005roku.

Jednak musialem zmienić w FRM

te wartości:

EDIT:

Poszperałem trochę na mecie i znalazłem ze w form należy ustawić:

DRL_V_GEDDIMT

aktiv

 

DRL_VERT_DIMMUNG

wert_02

 

Sprawdź czy zadziała i daj znać. Jakby nie zadziałało to wgrasz oryginalny plik. Pamiętaj tylko że testy należy przeprowadzić w słoneczny dzień.

 

i dodatkowo:

 

TAGFAHRLICHT_ECE_1

aktiv

 

Także wychodzi z tego ze co auto to inne ustawienia..

 

jednak jeszcze jedno pytanie. Czy da się i jeśli tak to jaki parametr za to odpowiada żeby razem ze slabo swiecacymi długimi swiecily również ringi??

wiem ze już ktoś o to pytal ale odpowiedzi nie widziałem :)

Jeszcze nie wiem jaki parametr zmienić w KOMBI aby mieć wlaczanie i wylaczanie w menu (bez iDrive)

dodam ze nie mam takich parametrow

 

TAG_LICHT_AN

TAG_LICHT_AUS

 

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
na pewno nie masz tej funkcji w menu "licznikowym"? ja miałem.
Opublikowano

Witam,

 

Może się komuś przyda...

 

Udało mi się ustawić w mojej E91 z 2007 roku ringi jako DRL. Parametrem odpowiedzialnym za to jest VERHALTEN_DRL_TFL (w module NFRM).

 

Aby ustawić ringi jako DRL musicie mieć: moduł NFRM lub FRM w wersji FRM2 lub FRM3, ustawić wszystko jak w pierwszym poście i zmienić wartość wspomnianego wyżej parametru:

 

drl_h - Długie na XX% jako światła do jazdy dziennej

drl_s - Ringi jako światła do jazdy dziennej

 

W chwili obecnej nadal mam jeden problem - ringi świecą z taką mocą jak postojówki... Czyli w efekcie wygląda to tak, jakbyśmy jechali na postojówkach, tylko przy ustawieniu przełącznika na AUTO, gdy zrobi się ciemno, światła przełączają się na ksenony. Będę szukał rozwiązania jak wzmocnić ringi do DRL - jak znajdę, zdam relację.

 

Pozdrawiam,

 

Piotr

http://i983.photobucket.com/albums/ae312/piskozub/DSC_0947c.jpg
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

trochę czasu minęło od ostatniego postu ale chcę kontynuować "pracę" nad swoim autem. Generalnie udało mi się zakodować światłą DRL ale chciałbym trochę zrozumieć zasadę działania NCS'a i tu moje pierwsze pytanie...

Instrukcja dimail'a kodowania świateł DRL wygląda tak

1 Włączamy zapłon (przycisk start bez sprzęgła) - podłączamy się do auta

2 Odpalamy NCS Expert

3 File-load profile - Expertenmodus - OK

4 VIN/ZCS/FA

5 ZCS/FA f. ECU

6 Wybieramy E89 - OK

7 CAS - OK

 

i tu właśnie chciałbym się dowiedzieć szczegółów na temat pkt. 7. Kodując swoje auto miałem do wyboru trzy pozycję; CAS, FRM oraz NFRM. Czy przy kolejnych kodowaniach nowych funkcji w aucie zawsze wybieram CAS, czy wybór odpowiedniej wartości zależny jest od kodowanej opcji??

Opublikowano
Tak w punkcie 7 zawsze wybierasz to samo dopiero w punkcie 10 wybierasz faktyczny moduł ktory chcesz kodować.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." - Albert Einstein
Opublikowano
Tak w punkcie 7 zawsze wybierasz to samo dopiero w punkcie 10 wybierasz faktyczny moduł ktory chcesz kodować.

 

Czyli rozumiem, że chodzi tylko o zczytanie VIN'u i ewentualnie jakichś danych związanych z autem. Tak podejrzewałem ale chciałem się upewnić. Dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam. Koduję według instrukcji. Mam e90 z 07roku i modul nfrm. Przy zczytywaniu pliku wyskakuje mi błąd bodajze coapi2000 ale moge sie mylic. Ale w folderze work odnajduje zczytane parametry fsw_psw.trc przy kodowaniu i execute job wskakuje ten sam błąd. Jakies pomysly? pozdrawiam i wesołych Swiąt:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.