Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Temat wałkowany wielokrotnie, także z góry przepraszam za ponowny wątek, ale przerobiłem już inne tematy i dalej nie wiem o co chodzi :(

Objawy

- kopcenie najczęściej pojawia się na początku jazdy (przy lekko rozgrzanym lub całkowicie rozgrzanym silniku), ale nie zawsze. Raz jest innym razem nic nie kopci. Kopci przez jakieś 1-2km a później całkowicie ustępuje aż do ponownego uruchomienia silnika - czyli kopci ale nie zawsze a jak kopci to na początku (trochę zagmatwane)

- turbina wymieniana 2 lata temu na nówkę (oczywiście turbinka po dynamicznej jeździe schładzana także liczę że się nie rozleciała przez te dwa lata)

- zawsze lane paliwo uszlachetnione

- oprócz kopcenia żadnych innych objawów nie zauważyłem - wycieków, braku mocy, falowania obrotów - kompletnie nic

 

Jeżeli ktoś miałby czas obejrzeć filmik z kopceniem to wrzucam linka:

http://88518.file4u.pl/download/3672379/MVI_4748_www.file4u.pl.AVI

 

Niestety filmik zajmuje pod 100 MB ale sporóbuję go skompresować i dodam linka ponownie

 

Pozdrawiam

Opublikowano

 

Przy największych obrotach pojawia się trochę dziwaczny dźwięk.

 

Auto na filmiku kręcone do jakiś 2500-2800 obr/min

Opublikowano (edytowane)

turbina kaput na moje oko i ucho. Słychać taki metaliczny dzwiek dziwny jakby pisk nawet plus dym niebieski nawet.

 

Zdejmij rure od przepływomierza która wchodzi do turbo i obejrzyj czy nie zarzygane olejem i złap za wirnik i sprawdź luzy wirnika góra dół i przód i tył.

 

zobacz też poziom oleju bo już może byc mało no i jak wygląda odma, wymieniales w ogole ?

Edytowane przez K3m0T1989
szukam
Opublikowano

Ok sprawdzę

 

Na szybko:

poziom oleju ok

Odma nie wymieniana wogóle (wiem błąd ale dopiero przy tej awarii zainteresowałem się mocniej tematem)

Opublikowano

turbo raczej ok jak spadku mocy nie odczuwasz...

sprawdzałeś może jak Ci kopci na zimnym i na gorącym silniku ??

dymi na niebiesko co widać wiec 100% olej...

 

wiec uszczelniacze, prowadnice, pierścienie, w tym rejonie musisz szukać albo odma (no albo turbo olej puszcza)

kata masz czy wywalony ?? (bo turbo gwizda tak jak by kata nie było)

jak odmy nigdy nie wymieniałeś to radził bym wymienić, powinno się wymieniać odme co 50tys km

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Książkowe oznaki zapchanej odmy, miałem podobnie w 525d M57, a mechanik już chciał mi tłoki wymieniać :mad2:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Kolego, książkowo wręcz... U mnie odma zapchana dawała taki efekt
. Poza tym w twoim przypadku najtaniej będzie zacząć od odmy ;-)
Opublikowano

Koledzy,

mechanik zaczał dłubać w aucie... ze wstępnych oględzin wynika, że jest olej w IC i że turbo do regeneracji:/

Jakieś sugestie może?

Opublikowano

Tak, zacznij od odmy. Jeśli tego oleju jest trochę to normalka bo masz przecież samochód z turbiną.

Dodatkowo przed założeniem nowego turbo wymienia się odmę, jeśli jest starego typu bo zabita odma podobno może uwalić turbo.

 

Wymień odmę, wyczyść dolot i zobacz jak będzie.

 

A jak twoje wtryski? Jakie masz korekcje?

Opublikowano
Odma sprawdzona i jest ok

 

Mechanik ma wyczyścić IC i się zobaczy co dalej.

 

Wtrysków nie sprawdzałem jeszcze.

 

Zacznij od diagnozy, podłącz się pod komputer i sytuacja będzie jasne.

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.